Nem egész két évet élhet még a gyorsasági motoros világbajnokság legkisebb, 125 köbcentis kategóriája: a tervek szerint 2012-ben negyedliteres, négyütemű, egyhengeresek versenyeznének egymás ellen. A koncepció hasonló a Moto2-höz, de itt nem lesz egyenblokk.
Nem most került először napirendre a nyolcadliter átalakításának kérdése, ám a Moto2 sikeressége felgyorsította a folyamatot. A Dorna által megálmodott kategóriának Moto3 lenne a neve, és csak a motorblokk felépítését és lökettérfogatát szabályoznák. Bármely motorgyártó beszállhat, amennyiben legalább 10-15 egységet le tudnak szállítani egy szezonban, darabonként maximum tízezer eurós áron.
2001-ben még mind a három kategóriában kétütemű motorok versenyeztek. Először a királykategória szabályait változtatták meg: 2002-től az ötszáz köbcentis kétütemű és ezer köbcentis négyütemű motorok még egy évig egymás ellen versenyeztek – 2003-ban már nem álltak rajthoz kétütemű géppel. A kétszázötven köbcentis kategóriát 2010-ben váltotta a Moto2, melyben a Honda által szállított hatszázas, négyütemű motorok – váz- és futóműbeli megkötések nélkül – szerepelnek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.