December óta Magyarországon is kapható BMW S1000RR - nem egy kényelemre hangolt túramotor, de aholland BMW specialista még sportosabbá tette. A karbonszálas elemekkel felcicomázott külső mellé komplett Akrapovic rendszer jár, amivel 210 lóerőre húzták fel a teljesítményt anélkül, hogy belenyúltak volna a motorblokkba.

Meglepő, hogy ennyi tartalékot hagytak a BMW mérnökei a 193 lóerős széria motorban, pedig ők is mindent megtettek a maximális teljesítmény elérése érdekében. Elképzelhető, hogy a négy az egybe rendszer a zajkibocsátási határértékeket nem annyira veszi szigorúan; talán ennek köszönhetően találták plusz lóerőket. Valószínűleg a motorvezérlést is alaposan át kellett dolgozni: a 300 km/h fölötti közölt végsebesség arról tanúskodik, hogy jól sikerült a tuning.

A BMW-specialista Van Harten sokat forgolódhatott álmatlanul, míg rájött, hogyan termelhetne profitot a bajorok legújabb sportmotorjával. A gyári stílusa nem igazán szorul finomításra, a teljesítménynövelő kipufogót pedig segítsége nélkül is felcsavarozhatja bárki. Ő az exkluzivitásra törekedett: csinált egy technokrata megjelenésű, limitált példányszámú sorozatot, olyan árcédulával, ami kizárja a csórókat. A mintegy kétmillió forintos felár néhány szénszálas elemért és 17 lóerőért elég vaskos összeg ahhoz, hogy ne váljon tömegcikké a piros-fehér S1000RR.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.