A Buell mindig is egyedi, feltűnő motorokat készített. A tulajdonosok mostantól nem csak az extravagáns külsővel menőzhetnek, hanem azzal is, hogy motorjuk egy nem létező gyár terméke.
Eric Buell tegnapi bejelentése megerősítette azt, amit már régóta sejtettünk: komoly bajban a Harley-Davidson. Ennek ellenére a hír hirtelensége és őszintesége sokakat meglepett: nincs többé Buell, a márkát felszámolják.
Az amerikai V2-esek eladásai drasztikusan leestek, ennek eredményeként több üzemükben létszámleépítések voltak és több telephelyet be is zártak. A legutóbbi sajtóközlemények még csak két hónapos kényszerszünetről szóltak, ehhez képest a mostani szomorú bejelentés sokkal mélyebb gödröt tárt fel.
A Buell születése, tündöklése és bukása
1982 – Erik Buell felmond a HD-nél
1984 – Buell elkészíti az RW750 Road Warrior AMA Formula 1 kategóriás kétütemű versenymotorját
1987 – bemutatják az RR1000 Battle Twin-t, amelybe a Harley-Davidson XR1000 blokkját szerelték
1988 – Buell bemutatja az RR1200 Battle Twin-t
1990 – megérkezik az RS1200 West Wind, egy évvel később az RS1200S, majd még egy évvel később az RSS1200
1993 – A Harley-Davidson kisebbségi tulajdonrészt vásárol a Buell Motorcycles Company-ban
1994 – bemutatják az S2 Thunderbolt-ot
1995 – érkezik az S2T Thunderbolt
1996 – Eric Buell streetfightert készít: itt az S1 Lightning
1997 – az ezévi újdonságok: S3 Thunderbolt, S3T Thunderbolt, M2 Cyclone
1998 – A Harley-Davidson többségi tulajdonrészt vásárol a Buell Motorcycles Company-ban, és bemutatják az S1W White Lightningot
1999 – Buell újdonsága az X1 Lightning
2000 – az ezredforduló újdonsága az egyhengeres Blast
2002 – az első modern aluvázas Buell az XB9R Firebolt
2003 – jön a Lightning XB9S naked bike
2005 – túraenduróval próbálkoznak, a neve Ulysses
2006 – limitált szériában készül az XBRR versenymotor
2007 – Összebarátkoznak a Rotax-szal, bemutatják a modern 1125R-t
2008 – a vizes blokkal naked bike-ot terveznek, az 1125CR-t
2009 – Game over
Amíg a legyártott készletek kitartanak, addig az értékesítés nem zárul le: aki most csapna le egy Buellre, ne aggódjon, van bőven belőlük raktáron. Sajnos a halál szele nem fújta odébb az árcédulát: egyelőre semmiféle extra akcióról nincs hír sem Amerikában, sem Magyarországon. Megkérdeztük a hazai forgalmazót, aki elmondta: a garancia és az alkatrészellátás továbbra is akadálymentesen üzemel majd.
Az olasz motorok szerelmesei is fellélegezhetnek, a Harley-Davidson eladja az MV Agusta sportmotorgyártó vállalatban birtokolt részesedését. Keith Wandell cégvezető elmondta, letisztítják palettájukat, ez után csak a klasszikus értéket jelentő cruiserekre, chopperekre és Sportsterekere koncentrálnak majd.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Közélet
Érj haza!
Van amiről nem lehet eleget beszélni. A defenzív vezetés kicsit elkoptatott frázis - de ha visszamegyünk, mégiscsak jelent valami fontosat.