Annak ellenére, hogy a Harley-Davidson márkenevet Milwaukee-hoz kötjük, az érdemi gyártás mégis a yorki üzemben történik. A gyár büszkeségének tartott komplexum most mégis kiürül – a vezetőség már keresi az új helyet, ahol költséghatékonyabban, kevesebb alkalmazottal dolgozhatnak tovább.
A csarnokok, ahol a Softail és a túramodellek gyártása folyik, a tervek szerint 2010-ben ürülnek ki – addig mindenképpen érvényben maradnak a szakszervezetekkel kötött szerződések, amelyek megkötik a cégvezetés kezét.
Bob Klein szóvivő elmondta, hogy már régóta időszerű a cég gyártási modelljének és humán erőforrás hátterének az átalakítására. Kötelező lépés a költségek radikális csökkentése, a jelenlegi formában képtelenek versenyképesen termelni. A wauwatosai telephely és a Franklin logisztikai központ már korábban bezárt, ez is része volt Keith Wandell ügyvezető igazgató hatékonyságnövelő programjának.
Az utolsó negyedév eladási statisztikája elszomorító volt: 12%-al csökkent a kereslet. Akárcsak az amerikai autógyártók, a HD is nagy bajban van – ennek ellenére a hatékonysági intézkedések foganatosítása nem lesz egyszerű. A maffia-szerű szakszervezeti béklyó kritikus lehet. Az esetleges újabb sztrájk komoly anyagi kárt okozhat a cégnek; ez történt 2007-ben a tizenhat napos leálláskor is.
Kedves olvasóink, önök szerint túléli a gyár, vagy kiviszik a termelést Kínába?
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.