A KTM nem várt tervről rántotta le a leplet, Mattighofenben egy elektromos endurón dolgoznak. A Zero Emission Bike fedőnevű gép még kísérleti fázisban van, nagyjából két év múlva lesz szériaérett, az elképzelések szerint az ára nem haladja majd meg a hagyományos robbanómotoros KTM-ekét.
A kerékre átvihető teljesítmény megegyezik majd egy közepes erősségű benzinesével. A kísérleti fázisban egy 7 KW erősségű villanymotor került a vázba, a tervek szerint az nem csak offroad felhasználásra lesz elég, hanem ragaszkodva a KTM enduróinál bevált szokásához, utcára is.
Jelenleg nagyjából hatvan perc aktív terepezést bír egy töltéssel, és ugyanennyi időt kér, hogy az akkumulátorok feltöltődjenek. A klasszikus robbanómotorok híveinek nem kell aggódni, természetesen a jófajta durrogós és benzin illatú modellek is megmaradnak.
A fő profilnak tekinthető hagyományos blokkok ellenére az osztrák gyárnak fontos, hogy környezettudatos, a jövőnkért felelősséget vállaló motorokat készítsenek – de mi történik majd, ha nem hallanak meg bennünket az elbambult őzikék?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.