Majdnem tizenöt évnek kellett eltelnie, hogy az amerikai korszak véget érjen: a Norton ismét angol kézbe került. Stuart Garner, a Norton Racing Ltd. tulajdonosa nem csak a márkanevet, hanem egyes modellekét is megkapta, így számíthatunk arra, hogy olyan legendák térnek vissza, mint a Manx, Atlas, Commando és Dominator.
A nyolcvanas évek legendás versenysikerei után a Norton névvel egybefonódtak a bolygódugattyús gépek. A jelenben sem lesz ez másképp, már kész az új wankel-sportmotor. Ezzel már találkozhattak a bennfentesek az angol versenypályákon, többek között Alan Cathcart is tesztelte a 135 kg száraztömegű, 165 lóerős gépet.
Utcára az Egyesült Államokban kifejlesztett soros kéthengeres Commandót szánják, ami ott befektetési hiányosságok miatt nem ért el komoly piaci részesedést. A szerződésbe ennek a café racer jellegű naked bike-nak a tervei és gyártási joga is beletartoznak: ezt a Donington Park melletti 1400 négyzetméteres csarnokban készítik majd.
Azzal, hogy a másik legendás brit márka, a Triumph áthelyezi gyártását Ázsiába, a Norton lehet az egyetlen igazi szigetországbeli motor. Café racerek, brit-twin és wankel fanatikusok figyelem: ismét valami érdekes történik Angliában.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.