Jól megszedte magát néhány olasz város a trafizásból
A német Motorrad gyűjtése szerint az olasz önkormányzatok 2024-ben összesen 1,7 milliárd euró közlekedési bírságbevételt könyvelhettek el, amiről azt kell tudni, hogy magasabb összeg, mint az azt megelőző években gyakorlatilag bármikor. A 2023-as adatokhoz képest ez mintegy 10%-os növekedést jelent.

A nagyvárosok, mint Milánó, Róma és Firenze, jelentős bevételekre tettek így szert. Milánó 204 millió euróval vezeti a listát, majd követi, Róma és Firenze, de ez részint érthető, másrészt a mi szempontunkból nem is annyira érdekes..
Ellenben az, hogy a kisebb települések erős hasznot húztak a bírságokból, különösen a motorosok által kedvelt régiókban, az már igen. Az Alpokban vagy a tengerparti utakon egyre intenzívek az ellenőrzések, ezeknek pedig a célpontjai gyakran a motorosok.
Figyelemre méltó néhány kisebb olasz település helyzete, különösen azoké, amelyeknek kevesebb mint 1000 lakosa van. Egy elemzés szerint Carrodano (La Spezia megye) mindössze 465 lakossal vezeti ezt a különleges rangsort, és 2024-ben több mint 807 ezer euró bevételt könyvelhetett el csak közlekedési bírságokból.
A második helyen Colle Santa Lucia (Belluno megye) áll, amelynek csak 346 lakosa van, és körülbelül 671 ezer euró bevételt könyvelhetett el. A harmadik helyen Poggio San Lorenzo (Rieti megye) áll, amely 547 lakosára ~397 ezer eurót generált. Rocca Pia (L'Aquila megye) mindössze 178 lakossal több mint 281ezer eurót ért el, míg Calto (Rovigo megye) 683 lakossal több mint 278 000 euró bevételt húzott be a tavalyi évben. Ezek a települések mind turisztikai látványosságok vagy népszerű útvonalak mentén elhelyezkedő, kiemelt motoros célpontok közelében vannak.
A bírságok drasztikus növekedése nem csak a szigorú sebességméréseknek köszönhetőek. Ide tartoznak a hírhedt zajkibocsátási ellenőrzések, a parkolás, de a kifejezetten motorosokra vonatkozó büntető sebességkorlátozások (pl. a Manghen-hágó felé találni ilyen cuki kiegészítő táblát) is, amit a Motorrad cikke szerint a legtöbben egyszerűen figyelmen kívül hagynak.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rátaposnak az utángyártott kipufogópiac torkára
Ennek értelmében nem lehet majd hangosabb az új Akrapovic, és a DB-killert sem lehet csak úgy kihámozni belőle.
- Hírek
Ez inkább power, mint cruiser
Májustól elérhető a közel 170 lóerős Ducati XDiavel V4.