Az üzleti évet kicsit másképp számoljuk, mint az általános Gergely-naptár szerinti évváltást. Előbbi esetében még 2024-et írunk egészen március 31-ig. A nemzetközi vállalkozásoknak eddig a megadott időtartam lezárulásáig szóló időszakról kell beszámolót készíteni, és ez jelenti az évfordulót. Szóval amikor azt mondjuk, hogy a Honda várhatóan kiugró 2024-es évet fog zárni, az nem elírás, és nem is azért van, mert ezt a hírt igazából december végén írtuk, csak elfelejtettük kitenni, hanem azért, mert ha így számolunk, akkor még illik feltételes módot használni. És, hogy hogyan jön ide az MV Agusta? Sehogy.

A Honda számai várhatóan a következőképpen fognak alakulni március végére: 20,2 millió értékesített motor világszerte, persze a legkisebbektől a legnagyobbakig bezárólag, ami az előző (üzleti) év 18,3 milliójához képest 8 százalék növekedést jelent. Viszonyítás gyanánt ide lehet ráncigálni, hogy ez a globális motorpiac mintegy 40 százalékát jelenti, ami még akkor is extrém szelet a tortából, ha ennek jelentős részét, valamivel több, mint 17 milliót, tehát a kereslet 84,6 százalékát Dél-Ázsia vásárlói hozták össze. De csak a kontextus kedvéért: a BMW úgy ~210 ezer motorral zárja az évet.
Mindeközben pont került az MV Agusta körüli kálvária végére. Az Agustát korábban a KTM anyacége, a Pierer Mobility vásárolta meg, de az osztrák vállalat pénzügyi nehézségei miatt kérdésessé vált, hogy mi lesz a patinás olasz presztízsmárkával. Kiderült. Az MV Agusta újra orosz kézbe kerül, méghozzá ahhoz az apja révén orosz Gazpromhoz kötődő oligarha vagyonból kiugró (de ennek ellenére az ukrajnai háború kitörésekor Putyinnal szemben állást foglaló) Timur Sardarovhoz, aki az Agusta korábbi tulajdonosa volt. Sardarov szerint a kiépített dealer- és szerviz hálózathoz nem nyúlnak, sőt az év végéig jelentősen szeretnék bővíteni az importőri hálózatukat. Az MV Agusta 2024-ben mintegy 4000 motorkerékpárt értékesített.