400 köbcentis, sornégyes sportmotort készíthet a Honda

2024.09.11. 12:40

A Kawasaki nemrég olyan kategóriát hozott vissza, amit nem gondoltunk, hogy még valaha látni fogunk. Az igazán visíttatós, kisköbcentis sportmotorokét. A ZX-4RR-ről azóta kiderült a sejthető: igazi rétegmodell. Ráadásul becsapós, mert az ereje barátságos, a kezelhetősége földön túli, ettől mégsem könnyű vezetni, méghozzá pont a magas fordulatszám igénye miatt. Mégis, talán mindenki örül neki, hogy ez a motor egyáltalán létezik. Kuriózum. De talán már nem sokáig: úgy tűnik, a Honda is rárepülhet a műfajra.

Kapcsolódó
Ez már rendes kisköbcentis sportmotor(nak tűnik)

Ez már rendes kisköbcentis sportmotor(nak tűnik)

Üvöltő négyhengeres motorok, spanyol versenypálya és egy szomorú mese, hogyan nem mentem egy métert sem az új ZX-4RR-rel.

400four

Az amerikai Motorcycle.com oldalhoz eljutott információk szerint a Honda augusztus végén befoglalta a CBR400R Four elnevezést. Márpedig a “Four” kitételt eddig csak és kizárólag egyféle hengerszámhoz rendelte a múltban a Honda: a négyhez, ahogy arra maga az elnevezés is rámutat.

Márpedig négyhengeres kicsi CBR nincs a Honda kínálatában. A trademarkolt elnevezéshez egy japán belpiacos Honda áll a legközelebb, a CBR400R, ami viszont a kéthengeres CBR500R egy helyi kategóriához szűkített változata. Ettől persze még megtörténhet, hogy csupán ahhoz készülnek lelakni a Four cimkét egy felszereltségi szinttel, de őszintén szólva, jobb bízni benne, hogy a CBR600RR alá összerakják a saját, visíttatós kis szörnyetegüket.

Az oldalról ajánljuk

Az arany mindig fénylik
  • Tesztek

Az arany mindig fénylikBemutató: Kawasaki Z900 RS SE

Ha a konkurenciát nézzük, mindenki körbelövi: vagy retróbb de kevésbé feszes vagy sportosabb de kevésbé retró, mint a Z900 RS SE.

január 17., 10:47