Újra elérhető a KTM Moto2-szintű pályamotorja, az RC 8C

2024.03.19. 16:56

Két perc. Ez az a szintidő, amit előreláthatólag meg fog dönteni a KTM az RC 8C 2024-es különleges kiadásával. Nem versenypályán, hanem a vásártérben. 2021-ben 4 perc és 32 másodperc kellett ahhoz, hogy az összeset lefoglalózzák a vásárlók. Tavaly ehhez már csak 2 percre volt szükség, pedig nem is százat készítettek belőle, mint az első alkalommal, hanem megkétszerezték a mennyiséget. Idén újra csak 100 darabot raknak össze, és ha tippelni kell, ez alapján még a 120 másodperc sem kell majd ahhoz, hogy mindnek szerető gazdája legyen. De mitől olyan különleges?

2024-KTM-RC-8C-2024-1

Erre egy adattal lehet a legjobban rávilágítani: 142 kiló. Az nagyon kevés. Annyira kevés, hogy egy szuperkönnyű, kezdőbarát Duke 125 ennél 12 kilóval nehezebb. Az RC 8C-ben viszont egy 135 lóerőre húzott, 889 köbcentis LC8c dolgozik, tehát a teljesítmény-tömeg arány közelíti a Moto2-es versenymotorok szintjét. Egy ilyen adatsor mellett nem férnek el utcai sallangok: ez nem közútra való, ez pályamotor, amihez például extra felárért nem dögösebb, hanem halkabb kipufogót lehet venni, hogy a szigorúbb előírásokat támasztó pályákra is fel lehessen vele menni.

Mindezek mellett a 2024-es RC 8C nem különbözik jelentős mértékben a tavalyi modelltől, amiből arra lehet következtetni, hogy az idei motorokkal nem azokat célozzák, akik lecserélnék a korábbi változatot, hanem azokat, akik lemaradtak róla – vagy már összetörtek egyet, ami lássuk be, egy pályamotornál előfordul. A szín persze új, de az periféria ebben a setupban, akár mattfeketére tüsszentve is árulhatnák, akkor is kívánatos lenne. Tehát maradtak a Krämer GP2 890R alapok, amiktől az idomokat leszámítva lényegében az űber-felsőpolcos WP APEX PRO 7543 villákban és APEX PRO 7746 rugóstagokban különbözik.

Az RC 8C-hez mérhetetlen mennyiségű szénszál alapanyagot használtak, ilyenből készült a MotoGP motorokon látottakéhoz hasonló szárnyak. A fék maradt Brembo Stylema, 19RCS Corsa Corta radiális főfékhengerrel, hozzá tartozó könnyített féktárcsákkal, és persze atomkönnyű Dymag alumínium felnikkel.

KTM-RC-8C-2024-2

A KTM most csütörtökön, tehát március 20-án nyitja meg az előrendelést, azt átadásra pedig május 8-án kerül sor Portimaoban, pályanappal, profi segítséggel (2021-ben Dani Pedrosa adott tanácsokat a beállításokhoz), teljes ellátással, csillogósra nyalt poppantóval. A pre-orderhez 400 ezer forintnak megfelelő összegnek kell készenlétben állnia a számládon, a végösszeg pedig 16.800.000.- forintra rúg. Ha véletlenül veszel egyet, légyszi írj ránk!