Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton veszi kezdetét a Motorozz munkába kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése. Az akció kezdete egybeesik a Motomia közlekedésbiztonsági nappal, ami a KTM Centrumban lesz.
A kampány sajtótájékoztatója gyakorlatilag a Motomia -1. programja volt, ahol Pócsik László, a SYM Centrum tulajdonosa, Berzai Zsolt, rendőr alezredes, Mező János, a Motorrevü főszerkesztője és Boczkó Gábor, Világ- és Európa Bajnok párbajtőrvívó beszélgetett arról, hogy miért jó motorozni, min kellene változtatni és mikre ajánlott figyelni.
A Motorozz munkába kampány aprópóján az alezredes elárulta, hogy arányaiban évek óta nagyon kevés motoros baleset történik és a jelenlegi trend alapján minimálisan csökken. Míg 2019-ben csaknem 1500 olyan baleset történt, amelyben motoros is részt vett, addig tavaly ez alig haladta meg az 1200-at - az adatokhoz hozzátette, hogy az ilyen balesetek nagyjából felében a motoros a hibás. Ezek a számok egyébként elég kevésnek hangzanak, ahhoz képest, hogy 2023-ban mintegy 232 ezer motorkerékpár volt forgalomba helyezve.
A motorozás mellett olyan érveket hoztak fel példaként, minthogy sokkal gyorsabban, könnyebben lehet velük közlekedni a városban és egy takarékos négykerekűhöz képest is gazdaságosabb a fogyasztásuk (tipikus értéknek 1,5-2 litert mondtak, tehát jellemzően a takarékos robogókat vették alapul). Az is érdekes fun fact volt, hogy elmondásuk szerint azzal, hogy valaki a motort választja autó helyett, nyolc méternyi dugótól szabadítja meg a forgalmat. Ez mind szép és jónak hangzik, viszont azt is elismerték, hogy a motorozásnak, de inkább a közlekedési kultúrának van egy árnyoldala, amit autós szemmel is el kell ismerni: az autósok nagyrészt mindenkit utálnak a közlekedők között, még önmagukat is – mint a skótok.
A sajtótékoztató során viszont nem derült ki, hogy ezt a feloldhatatlannak tűnő ellentétet hogyan szeretnék feloldani, ahogy az sem, hogy a kampánnyal szeretnének-e bevonzani az amúgy is motorozó tömegen kívül bárkit is, de a sajtótájékoztató alapján úgy éreztem, hogy nem, pedig legbelül reméltem, hogy mint friss, motorozni vágyó egyén kaphatok érdekes, hasznos információkat, de így jártam.
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.