Kína célkeresztjében a legkezesebb KTM
A Legkezesebb belépőszintű-díjra valószínűleg joggal lehetne jelölni a KTM 390 Adventure-t, leszámítva, hogy ilyesféle díj nem létezik. Pedig talán elkélne. Akárhogy is, a 390-es a KTM egyik sikerszériája, legyen szó akár a Duke-ról, akár az Adventure-ről. Utóbbit nemrég frissítették, és a terepre optimalizált ‘R' változat elég zorkó kis mindenenisátmegyünk-féle motor lett, rendes hasmagassággal, 21-18-as, tehát amolyan frankón terepes kerekekkel és ajaknyalogatósan ralimotoros sziluettel.

És, hogy miért a KTM 390 Adventure-ről írok egy teljesen másról szóló anyagban? Hát, először is nagyon szeretem a 390 Adventure-t, és minden lehetőséget megragadok, hogy elmondjam, szerintem ennél jobb belépőszintű motor ma nincs. Másrészt pedig azért, mert nem is annyira független a mai témánk az osztrák dzsindzsataposótól. Na, leírom persze végre, hogy miről is van szó: természetesen Kínáról.
Megkapta a mentőövet a KTM - de ki a titokzatos támogató?
Összeültek a főfejek, és azt mondták: a KTM élt, a KTM él, a KTM élni fog!
A KTM 390 Adventure ugyanis bekerült a kínai célkeresztbe, és valójában nem is rossz időzítéssel, hiszen nemrég még sokkal bizonytalanabb jövő állt az osztrák nagyvállalat előtt. Ma már ugyan tudjuk, hogy a vállalat túlélése érdekében megállapodás született, és a korábbi hitelezőkkel lenyelették a pénzük egy egészen jól látható részének elvesztését, de ez akár még másképp is alakulhatott volna. Egy belépőszintű ralimotor pótléknak viszont még így is meglehet a helye.
Ezt most ebben az esetben úgy hívják, hogy F.B. Mondial MUD 452. A márkanév még nem magától értetődő, de létezik magyarországi képviselete, sőt, Robertó tavaly el is vitt barátkozni egy gusztusos kis 125-öst.
Ha újra hatvankilós koromban lennék, csak ezt akarnám
Mitől lehet egy kínai motor sikeres? Baromi jól néz ki, baromi olcsó, és baromi megbízható.
A MUD 452 alapja egy 450 köbcentis, kéthengeres motorblokk, aminek a teljesítménye természetesen az A2 kategóriához lett igazítva, azaz 46 lóerő, amit 10 ezres fordulaton ér el, de a 39 Nm nyomatékcsúcshoz is 6500-ig kell küldeni. Pörög, pörög, de a 390-en sem a pincéből mászik elő a vonóerő. Ugyanakkor figyelemre méltóak a motor más paraméterei: a 264 milliméteres hasmagasság nem kevés. Nem éri el a 390 Adventure R 272 milliméterét, de határozottan túlmutat az utcai endurók világán.

Mint ahogy a kerékméretek is. Az F.B. Mondial MUD 452-re előre 21-es, hátra 18-as kerekeket raktak, azaz semmi megalkuvás, ezekre már lehet kapni rendes off-road gumit. Ugyanakkor más paraméterekben van egy kis lemaradás a 390 mögött. Először is a tengelytáv 24 milliméterrel hosszabb, de a kilók számában látványosabb a KTM előnye, utóbbi ugyanis az osztrák 10 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, ami a műfajban nem mutat jól. Cserébe viszont egészen biztosan nem lesz 3 millió a MUD ára.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.