Kína célkeresztjében a legkezesebb KTM

2025.03.06. 14:53

A Legkezesebb belépőszintű-díjra valószínűleg joggal lehetne jelölni a KTM 390 Adventure-t, leszámítva, hogy ilyesféle díj nem létezik. Pedig talán elkélne. Akárhogy is, a 390-es a KTM egyik sikerszériája, legyen szó akár a Duke-ról, akár az Adventure-ről. Utóbbit nemrég frissítették, és a terepre optimalizált ‘R' változat elég zorkó kis mindenenisátmegyünk-féle motor lett, rendes hasmagassággal, 21-18-as, tehát amolyan frankón terepes kerekekkel és ajaknyalogatósan ralimotoros sziluettel.

FB-M-MUD-452-01

És, hogy miért a KTM 390 Adventure-ről írok egy teljesen másról szóló anyagban? Hát, először is nagyon szeretem a 390 Adventure-t, és minden lehetőséget megragadok, hogy elmondjam, szerintem ennél jobb belépőszintű motor ma nincs. Másrészt pedig azért, mert nem is annyira független a mai témánk az osztrák dzsindzsataposótól. Na, leírom persze végre, hogy miről is van szó: természetesen Kínáról.

Kapcsolódó
Megkapta a mentőövet a KTM - de ki a titokzatos támogató?

Megkapta a mentőövet a KTM - de ki a titokzatos támogató?

Összeültek a főfejek, és azt mondták: a KTM élt, a KTM él, a KTM élni fog!

A KTM 390 Adventure ugyanis bekerült a kínai célkeresztbe, és valójában nem is rossz időzítéssel, hiszen nemrég még sokkal bizonytalanabb jövő állt az osztrák nagyvállalat előtt. Ma már ugyan tudjuk, hogy a vállalat túlélése érdekében megállapodás született, és a korábbi hitelezőkkel lenyelették a pénzük egy egészen jól látható részének elvesztését, de ez akár még másképp is alakulhatott volna. Egy belépőszintű ralimotor pótléknak viszont még így is meglehet a helye.

Ezt most ebben az esetben úgy hívják, hogy F.B. Mondial MUD 452. A márkanév még nem magától értetődő, de létezik magyarországi képviselete, sőt, Robertó tavaly el is vitt barátkozni egy gusztusos kis 125-öst.

Kapcsolódó
Ha újra hatvankilós koromban lennék, csak ezt akarnám

Ha újra hatvankilós koromban lennék, csak ezt akarnám

Mitől lehet egy kínai motor sikeres? Baromi jól néz ki, baromi olcsó, és baromi megbízható.

A MUD 452 alapja egy 450 köbcentis, kéthengeres motorblokk, aminek a teljesítménye természetesen az A2 kategóriához lett igazítva, azaz 46 lóerő, amit 10 ezres fordulaton ér el, de a 39 Nm nyomatékcsúcshoz is 6500-ig kell küldeni. Pörög, pörög, de a 390-en sem a pincéből mászik elő a vonóerő. Ugyanakkor figyelemre méltóak a motor más paraméterei: a 264 milliméteres hasmagasság nem kevés. Nem éri el a 390 Adventure R 272 milliméterét, de határozottan túlmutat az utcai endurók világán.

mud452dimensions

Mint ahogy a kerékméretek is. Az F.B. Mondial MUD 452-re előre 21-es, hátra 18-as kerekeket raktak, azaz semmi megalkuvás, ezekre már lehet kapni rendes off-road gumit. Ugyanakkor más paraméterekben van egy kis lemaradás a 390 mögött. Először is a tengelytáv 24 milliméterrel hosszabb, de a kilók számában látványosabb a KTM előnye, utóbbi ugyanis az osztrák 10 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, ami a műfajban nem mutat jól. Cserébe viszont egészen biztosan nem lesz 3 millió a MUD ára.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

6 órája
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21