Itt vannak a vezérigazgatók kedvenc Harley-jai

2024.01.25. 12:55

Úgy tűnik, hogy az idén a Harley-Davidson a CVO – ez a Custom Vehicle Operations-t takarja, amolyan gyári tuningrészleg – modellekre hárítja az újdonságok szerepét. A három betűt négy modellre, köztük az amcsik első túraendurójára, a Pan Americára firkantották fel.

CVO Street Glide és CVO Road Glide

Az előzetes várakozással összhangban a Harley-Davidson azonos irányba fejleszti a batwing fejidomos Street Glide és a sharknose Road Glide modelljeit. Mindkettő jellegzetessége, hogy a tank alá megérkezik az óriás Milwaukee-Eight blokk, a 121 köbhüvelykes, azaz 1977 köbcentinek megfelelő hengerűrtartalmú változat, ezzel pedig a 117-es blokk, amit a tavalyi Road Glide ST-ben szétimádtam, végérvényesen lecsúszik a CVO exkluzívból a népi HD-k kategóriájába.

A megfújt motorblokk teljesítménye 115 lóerő, amennyiben a fordulatszám eléri a cruiser Harley-mércével magasnak számító 5020-as percenkénti értéket. Nyomaték meg szokásosan hegynyi áll rendelkezésre: 183 Nm 3500-nál.  De talán az adatpornónál is fontosabb fejlesztés, hogy a hűtőrendszert annak a jegyében dolgozták át, hogy az eddigieknél kevésbé tolja a hőt a motor vezetőjére. Ennek mértéke és jellege persze egyelőre a majd meglátjuk kategóriába esik, de a gyártónál legalábbis törekvés biztosan van arra, hogy egy a motorjaikkal szemben gyakran megfogalmazott kritikát szüntessenek meg.

További újdonság, hogy a leánykori nevén touring kategóriába is megérkeztek választható menetprogramok. Tegyük hozzá, 183 newtonméternél talán indokolt is, hogy legyen Eső teljesítmény térkép az Utcai és Sport, valamint az egyedi beállítási opciók között.

Az infotainmenthez hozzátartozik egy 12,3”-os TFT kijelző, valamint a 200 wattos hangcucc. Ezen felül javítottak az aerodinamikai jellemzőkön, aminek hatására előreláthatólag kevesebb lesz a sisakráncigálás meg a bubogás, ami leginkább az előd Road Glide modellekkel szemben megfogalmazott kritika.

CVO Road Glide ST

A CVO-n belüli csúcsmodell intézménye újdonság, de talán jobb, ha hozzászokunk. Az erősebb erősebbje, a prémium prémiumabbja, a betűkódhalmozás királyaspiránsa (persze milyen messze vannak még a CBR1000RR-R Fireblade SP-től) a CVO ST. Azaz ST, mint sport touring.

A csúcs Road Glide ugyanúgy 121-es M8 motorblokkot kap, de ennek a teljesítményét tovább hegyezték, és rábigyesztették a HO, azaz High Output jelzőt. A 121 HO-t már felpiszkálták 127 lóerőre (5020 ford./percnél) és 193 newtonméterre (3750). De talán ennél is fontosabb, hogy a motor elefántnyi tömegét pusztán gondosabb anyagválasztással lecsökkentették. 363 kilogrammra. :D Persze szárazon, még így is 12 kiló differencia az egyszerű CVO-hoz, és mindössze egy, azaz 1 kilogrammal nehezebb a mezítlábas Road Glide-hoz képest.

A CVO ST-n minden paraméterében állítható mind az első, mind a hátsó futómű. A Brembo féknyergeket radiálisan rögzítették, a pumpa rögzítéséről viszont eddig nem esett szó. A maradék különbség, hogy az audio cucc 500 wattos erősítőt kapott.

CVO Pan America

A Pan Americával viszont még nem mertek messzemenően kísérletezni a Harley-Davidsonnál. Az extra színopciókon kívül az olyan extrafelszereltségekben mutatkozik meg a CVO-ság, mint a 3 aludoboz, az adaptív magasságállítás (ami álló helyzetben összeül, hogy könnyebben leérjen a lábad), a gyorsváltó és a kiegészítő fények. Más szempontból a Pan America érintetlen maradt.

A mocskos anyagiak

A sajtóközleményben voltak szívesek euróban meghatározni a négy modell ajánlott fogyasztói árát, de valójában ebben nincs semmi különleges, a Harley-Davidsonnál a betonmasszív magyar valutára tekintettel egyébként is euróban szokás megadni a hazai árakat forint helyett. Ennek megfelelően a CVO Road Glide és CVO Street Glide ajánlott adóterhelés előtti nettó(!) ára 38.820.- EUR (nem átallottam napi árfolyamon átváltani: 14.966.468.- forint) a 26.100 eurós alapárhoz (10.062.463.- forint) képest. Ehhez képest a CVO Road Glide ST-hez arányaiban már alig kell hozzátenni, azt ugyanis 39.320 euróért mérik (15.159.236.- forint).

Az alapáras Pan America 15.720.- EUR (6.060.610.- Ft), a Special 16.960 euró (6.538.673.- Ft), a CVO Pan America pedig 22.960 euró, azaz ezen anyag megszületésének szent pillanatában 8.851.883.- jó magyar forint.