NX500 lett a CB500X-ből, de mit is jelent ez?

2023.11.11. 13:16

Miért is szerettük a CB500X-et? Én mondjuk momentán semmiért, de idézem Iván szavait a korábbi tesztből: “A legfontosabb, hogy élvezetes vele menni. Jó a váltó, a csúszókuplung finoman dolgozik. Egyszerűen, ha ráteszed a tüzet, ezzel lehet menni.” - szólt a verdikt a harmadik, 2019-es rendesen megújított generációról. 2022-ben aztán Showa villákat, könnyebb lengővillát, a szimpla helyett kettő első féktárcsát és újradizájnolt felniket kapott. A Honda most átnevezte NX500-ra. De miben más az új széria az elnevezésen túl?

Röviden és tömören: felszereltségében és dizájnban lépett előre. A tank pedig kettő egész deciliternyi befogadóképességgel szűkült össze.

A megjelenést talán nem is kell túlmagyarázni, ott van a képeken. Modern, 2024-ben ilyen egy motor, és nem szenved a kisköbcentisek sziluett rákfenéjétől, az aránytalanságtól. Az elülső és a hátsó világítás LED, van színes-szagos, de csak 5”-os TFT kijelző (igen, connectivity benne, ahogy kell), illetve a jobb és a bal gombkiosztást egyszerűsítették, ezzel pedig remélhetőleg véget ér a jellemzően hondás, indexelés helyett mindenkire szívbajt hozó dudálás jelensége. Noice! Már csak egy kérdés marad: mitől lett ez NX?