Bemutatták a GSX-8S felidomozott testvérét

2023.11.09. 14:38

Azt hiszem, hogy bárki, aki korábban nem értette a fényszórót a Suzuki GSX-8S csupasz motoron, az most a képek láttán kapott egy amolyan “aha, szóval ezért” választ a gyártótól, hogy miért is dizájnolták úgy az alkatrészt, ahogy. Mert ami az S modellen furcsán futurisztikus volt, az a motor felidomozott változatán a helyére kerül. Mintha igazából ezt rajzolták volna meg először, nem?

A GSX-8R viszont nem csak idomzatában különbözik a GSX-8S-től. Bár kétségtelen, hogy a műanyag ruha a leglátványosabb, a gyártónál direkt leheletnyivel sportosabb irányba pozícionálták az R-t. Először is ott van a kormány, ami bár nem sportmotorosan csutka, alacsonyabb pozícióba került, mint a nakeden. Ez már önmagában magával rántja az ergonómia változást, amire egy hátsó traktusában keskenyebb nyereggel is ráerősített a Suzuki, miközben az ülésmagasság 810 milliméter maradt.

Mégis, talán a futómű lesz az, ami a legjobban szétválasztja egymástól a két kivitelt. A GSX-8S KYB lábait félre tették. Előre szeparált működésű, 41-es Showa villák kerülnek, amik mondjuk a Triumph Trident 660-ban is igen szerethetően működtek. Hátra pedig szintén Showa központi rugóstag kerül. A GSX-8R árazása még változhat, de alapvetően valahova a Yamaha R7 fölé, de az Aprilia RS660 alá várjuk.