Elektromos gépek felé nyitna az Indian

2022.08.11. 10:17

Érdekes megfigyelni, mennyire különbözően alakul az elektromos átállás az autóiparban, valamint a motorkerékpárok világában. Míg előbbi esetében már a tradicionális, nagy nevű gyártók is egyre több villanyhajtású modellt mutatnak be, addig a motoroknál azt látjuk, hogy inkább az újonnan gründolt, fiatalabb szereplők vágnak ebbe bele, az ismertebb nevek még kivárnak.

img 4137

Vannak azért kivételek, a Harley-Davidson például külön almárkát is indított, a Kawasaki régóta ígérget, de egyelőre csak gyerekmotorig jutott, a Triumph-nál is folyik a munka ezen a téren, a Ducati a versenysport felől közelít, a Yamaha és a BMW robogókkal tör be a szegmensbe. A jelek szerint az Indian is fontolgatja már a belépést.

Boguslaw Dawiec, a márka európai értékesítési igazgatója az olasz Motociclismónak beszélt a tervekről. Elismerte, hogy a villanyosítás a tágabb értelemben vett autóipar legnagyobb és legfontosabb kihívása, ezért rendszeresen felülvizsgálják a stratégiájukat, szükség esetén finomítanak rajta. Náluk egyelőre az eFTR gyerekmotor és a Super73 e-bike jelenti az elektromos kínálatot, és bár konkrét, közeljövőbeli terveket most sem árult el Dawiec, azért éreztette, hogy rajta vannak az ügyön.

Azt is elmondta ugyanakkor, hogy az elmúlt hét évben hét különböző platformot fejlesztettek ki, amelyekre 70 modell épül (itt azért tegyük hozzá, hogy jelenleg alapvetően 9 típust kínálnak, vagyis azoknak minden lehetséges alváltozatát beleszámolhatta). Ezeket elkészíteni igen nagy erőfeszítéseket igényelt, most a befektetett munka gyümölcsét élveznék. Pillanatnyilag azokra a piacokra és szegmensekre koncentrálnak, ahol már jelen vannak, de a szakember véleménye szerint hamarosan újdonságokban is kell gondolkodniuk.