Egy pletyka már bejött: Espargaro elhagyta a KTM-et

2020.06.26. 09:29

Ritka pillanat, egy pletyka valóra vált, egy másik pedig nagyon durván beigazolódni látszik. Az első, amit sejteni lehetett, hogy a Ducatitól kirakott Danilo Petrucci a KTM-nél kötött ki, 2021-től a KTM szatellitcsapatában a Tech3-ban fog versenyezni - ezt onnantól lehetett sejteni, hogy a menedzsere, Alberto Vergani felbukkant a KTM munderfingi motorsportközpontjában. A KTM ezzel együtt bejelentette, hogy Miguel Oliveirát a következő szezonban átrakják a gyári csapatba Brad Binder mellé.

Petrucci
Petrucci

Nehéz magyarázatot találni arra, hogy Petrucci miért kell a KTM-nek - azt nem tudni, hogy befizetős pilótaként kap motort, vagy fizetésért megy, ahogyan azt sem, hogy visz-e magával szakembert a Ducatitól - talán azért lehetett rá szükség, hogy 2021-ben ne csupa újonc üljön a KTM-eken, hanem legyen egy olyan is, aki évek óta a királykategóriában húzza a gázt.

Bármi is volt, a KTM volt jobb alkupozícióban, elvégre Petruccinak a másik opciója az Aprilia lehetett volna, de míg az olasz csapat gyengélkedik, a KTM egy nagyon komoly áttörésnél tart, a misanói teszt köridejeiból (a legjobb időt Oliveira futotta!) is az derült ki, hogy kezd megtérülni a MotoGP projektbe borított elképesztő mennyiségű pénz - több helyről is hallani, hogy a KTM hamarosan ott lesz a top csapatok között, ugyanis minden más gyártónál többet fejlesztenek, miközben rendszeresen igazolnak le a sikeresebb csapatoktól kulcsfontosságú szakembereket.

Miguel Oliveira
Miguel Oliveira

Ezen felül a Tech3-nál is mindkét pilóta teljes gyári támogatást kap, és a legfrissebb fejlesztésű motorral megy - ezen a téren nincs különbség a gyári csapathoz képest. A gyári csapat különösen erős lesz, két tehetséges és fiatal versenyzővel, akik ráadásul a KTM saját nevelései, a velük való közös munka során nem lesz olyan baki, mint amit Zarcóval elkövettek.

Azzal hogy a gyári csapatban 2021-ben Binder és Oliveira lesz, míg a Tech3-nál Lecuona és Petrucci, el is jutottunk a másik pletykához, miszerint Pol Espargaro elhagyja a KTM-et, és a Hondánál folytatja, akár Álex Márquezt kitúrva.

Pol Espargaro értékét csak azok vitatják, akik egy pilótát kizárólag a MotoGP ponttáblázatában elfoglalt helye alapján ítélnek meg. Espargaro 2013-ban Moto2-es világbajnok volt, miközben a királykategóriában olyan nagyágyúknak nincs világbajnoki címe, mint Fabio Quartararo, Jack Miller vagy Álex Rins. A Moto2 után a Tech3-mal a GP-ben első évében hatodik lett, majd a KTM-mel három év alatt a mezőny legvégéből stabil pontszerző helyre jutott.

Hogy a Hondánál mi lesz, az még egyelőre rejtély, a Repsol csapata nem nyilatkozott, a nyomás pedig egyre nagyobb rajtuk. A rajtrácson négy Honda van, két Repsol és két LCR, és nem mindegy, hogyan rakják össze a pilótákat. Espargarónak helyet kell csinálni, és még nem világos, hogy hogyan: vagy a fiatalabb Márquezt rúgják ki, vagy Cal Cruchlow megy nyugdíjba - az idősebb Márqueznek betonbiztos helye van, Nakagamihoz pedig ragaszkodnak a japánok.

Espargaro nem valószínű, hogy egy szatellit motorért hagyná ott a gyári KTM-et, amelyről pontosan tudja, hogy milyen ütemben fejlődik, míg Álex Márquez verseny nélküli kirakása olyan törést jelenthetne a Márquez család és a HRC között, aminek súlyos következményei lennének. Ez tehát egyelőre nem tiszta, viszont Guld kolléga felhívta rá a figyelmemet, hogy volt már arra precedens, hogy a MotoGP rajtrácsán három Repsol Honda legyen.

Pol Espargaro
Pol Espargaro

És ha még belefér, akkor reppenjen fel egy újabb pletyka, miszerint Jorge Lorenzo visszatérhet a Ducatihoz - ez olyannyira forró téma, hogy a spanyol AS.com sportnapilap szerint simán van rá 50% esély - ezt a merész kijelentést Dovizioso elhúzódó tárgyalásaival, Lorenzo újrakezdett edzéseivel és a Ducati Corse főnökének, Gigi Dall'Igna Lorenzóról adott, bárhogy értelmezhető nyilatkozataival támasztották alá.