Új sláger: a GP után egy nemzeti bajnokságon keresztül a Superbike VB-re

2019.11.27. 17:04

Az idei MotoGP szezonban azt láthattuk, hogy a csapatok és a versenyzők között lényegében nem számít a szerződés: Zarco, Lorenzo és Abraham példája mutatja, hogy teljesen mindegy, mit írnak le, ha más a szándék. Hasonlóan járt a német Jonas Folger, aki a miután a Yamaha Tech3-nak dobogós helyet szerzett, egy betegség miatt végül a tesztpilóta lett a Petronas Yamahánál - ahonnan aztán hirtelen kirúgták. Bár úgy tűnt, hogy munka nélkül marad, végül a Scott Redding által bemutatott utat készül bejárni (Reddinget miután tavaly kirúgta az Aprilia a MotoGP-ből, hazatért Angliába, megnyerte a brit superbike-ot, és jövőre már a VB-n megy a Ducati gyári pilótájaként).

94-jonas-folger-gere dsc 4982.gallery full top lg

Mivel a Moto2-be nem tudott nevezni, a Kiefer Racingnél kötött ki, akikkel egyfelől indul a Supersport VB-n három futamon (Assen, Oschersleben, Barcelona), mellette pedig rajthoz áll az IDM-ben a Superbike kategóriában.

94-jonas-folger-gere dsc 3351.gallery full top fullscreen

"Néhány viharos hét után végül úgy döntöttem, hogy elindulok a német bajnokságban, azt hiszem, ez egy nagyszerű kezdet, tiszta lappal, és tökéletes környezet. Újra, nulláról indulva próbálom visszaszerezni a magabiztosságom, és elindulni a Superbike VB felé. Már ismerem a Yamaha R1-et, még akkor is, ha az IDM Superbike verziója kissé különbözik attól, mint amin eddig ültem. Ismerem a Yamaha erősségeit, és meggyőződésem, hogy versenyképes motorral indulok a bajnokságban." - nyilatkozta Folger.

14

Bár Folger MotoGP-kaliberű pilóta, nem lesz könnyű dolga, két év kihagyás után kell újra verseneznie teljesen új kategóriában, teljesen új csapattal - és mivel 2020-ban nem lesz a rajtrácson a Superbike VB-n egyetlen német pilóta sem, a Dorna biztosan támogatni fogja Folgert, ha szabadkártyás indulásról lesz szó, illetve várhatóan a feljebb lépésben sem fognak elé akadályokat gördíteni.