Megérkezett a V4-es Ducati XDiavel is

2025.02.14. 14:01

A Ducati bemutatta a 2025-ös XDiavel V4-et, aminek legnagyobb változása, hogy hátrahagyta a jól bevált, 160 lóerős Testasretta V2-est, helyét pedig átvette a 168 lóerős Granturismo V4. Azaz pontosan az a négyhengeres motor, aminek hegyesebbre hangolt változata korábban a Panigaléban mutatkozott be, majd szépen lassan leszivárgott a Streetfighterbe, a Multistradába és a Diavel szériába. És, hogy mit nyernek ezzel az XDiavelisták? Nem azt a 6 lóerőt, mert az ezen a ponton kb. mindegy. Nem is azt az 1 árva newtonméter forgatónyomatékot, hanem egy korábbinál kezelhetőbb karaktert. A V2 blokk már 5000-es fordulaton hátra küldte a 126 newtonmétert, a V4-et viszont 7500-ig kell a csúcsra pörgetni, de a nyomatékgörbére ránézve a 127-ből 100 Nm már 3500 és 11 ezres fordulat között ott van. Az azért elég jól hangzik, nem?

04 - MY25 XDIAVELV4 STUDIO BLACK LAVA UC750355 High

További előnye a korábbi konstrukcióhoz képest, hogy valamennyit a tömegen is tudtak fogni az olaszok. A 2025-ös XDiavel 229 kilóval mérlegel, ami még most sem tekinthető pehelysúlynak, mégiscsak összességében 6 kilogrammal kevesebb, mint amit a V2 XDiavelnél lehet mérni. A kevesebb tömeget pedig mindig a motor kezelhetőségén lehet tettenérni.

06 - MY25 XDIAVELV4 DYN  8  UC750362 High

A feje tetejére állított első villák tekintélyesek. Nem kevesebb, mint 50 milliméteres csőátmérővel van dolgunk. Hát mi ez? Benelli? :D A hátsó rugóstag állítható. Nem csak az előfeszítés, hanem rendesen – fully-adjustable, ahogy a mívelt angol mondaná. Fékből csakis a Brembo-féle Stylema nyergek és 330-as első tárcsák dukálnak egy kigyúrt, olasz presztízs cruiserhez, ami megalapozott okot ad annak a feltételezésnek, hogy nem csak kilőni tud a 2025-ös XDiavel V4, hanem a megállással sem lesz gondja.

01 - MY25 XDIAVELV4 STUDIO BURNING RED  4  UC750356 High

Az ergonómián egy egészen keveset fésültek a Ducatinál. A markolatok lejjebb és a motor vezetőjéhez közelebb kerültek, a nyerget pedig kényelmesebb darabra cserélték. Elektronikai téren pedig mindent tud, ami nagyon fontos: többféle menetprogram, kanyar-ABS és dőlésszögre érzékeny kipörgésgátló, és persze a legfontosabb, minden motorozás megédesítője: gyorsváltó. A 2025-ös XDiavel V4 kétféle színben lesz elérhető: pirosban és majdnem fekete, nagyon mély, bordó árnyalatban.

Az oldalról ajánljuk

Sportos cruisergumi a nagytestűekhez
  • Hírek

Sportos cruisergumi a nagytestűekhez

A Pirelli Diablo Powercruiser pontosan az, ami: nagy tömeghez és a világ összes nyomatékához tervezett, de hegyes profilú gumi.

március 10., 06:03
A szuperbrutál Harley-Davidson, amiről az Euro5+ miatt lemaradunk
  • Hírek

A szuperbrutál Harley-Davidson, amiről az Euro5+ miatt lemaradunk

A Harley-Davidson CVO Road Glide RR-ben nem vicc a két "R" betű. Csak éppen nekünk nem lesz hozzá semmi közünk.

március 12., 17:58
Sorhármas Benelli? Jöhet! Automata? Hááát...
  • Hírek

Sorhármas Benelli? Jöhet! Automata? Hááát...

Jó, igazából a QJ Motor szabadalmaztatott sorhármas motort, de a Benelli hagyományokat nyilván hülyére fogják lovagolni vele.

március 11., 10:34
Harley-Davidson CVO Road Glide RR
  • Hírek

Harley-Davidson CVO Road Glide RR

március 11., 10:12
QJ sorhárom
  • Hírek

QJ sorhárom

március 10., 17:36