A Csepel korabeli plakátja a spórolásra fekteti a hangsúlyt: olcsóbb mint a gyorsvonat
Fotó: Arveres 90 Bt
Csepel de Luxe néven, egyes piacokon a Pannónia TL-eket forgalmazták
Jawa Babetta 28-as: hátul lemezvillás, nagy kerekű kismotor. Később a 207-es kisebb kerekekkel, más első és hátsó futóművel érkezett
A 210-est ránézésre könnyű megkülönböztetni az előd-nagykerekűtől
A Jawa Idealnak már szélvédelme is volt
De kit érdekelt ez nyáron, a medence partján?
Jawa Mustang - jól emlékszem az első motorkerékpáros olvasmányélményemre, a Kadner-féle Kismotorkerékpárokra. A borítón nem ilyen menő versenykörülmények között mutatták a Mustangot, de papucsos fiatal lánnyal is eladható volt
A plakát az egymilliomodik Jawa tiszteletére készült
A zschopaui gyárban a hatvanas évek elején kezdték gyártani az ES 175/1-et és ES 250/1-et
A TS már a hetvenes évek terméke
Magyarországon is jól ismert és kedvelt gépek voltak ezek
Itt éppen egy 250-es TS-re akasztottak oldalkocsit
Ilyen MZ-t nem árultak nálunk - a csaj egy ETS-en pózol...
...amelyből egyébként volt 125-ös, 150-es, 175-ös és 250-es is. Utóbbi 21 lóerőt tudott
Az ES 125/G nevében a G=Gelände. Enduróról van szó
Hősünk ES 250-nel próbál csajozni
Azt mondjuk nem tudni, mi olyan ijesztő
A Pannónia sokakban ma is nosztalgiát ébreszt, nyilván a hazai gyártás miatt
A túrázók megpihennek, kilátással a Dunára
A Riga 12-nél a Mokick elnevezés a berúgókarra utal, a 4-es például pedálos volt
Ha pedig már pedált említettem: a Simson SR2 is így indul
A Star gyártása 1964-ben kezdődött...
...kezdetben SR 4-2, majd SR 4-2/1 volt a típusjelzés
A madárnevű széria itthon kevésbé ismert tagja a Spatz - nézzék a lámpát, mennyivel másabb
Sokkal elterjedtebb volt mifelénk a Schwalbe
Szélvédelmet is adott...
...kezdetben kényszerléghűtéses blokkal készült, mint a Star...
...majd megkapta az S51-esét
Ma már egyértelműen kultstátusznak örvend
Egy-egy szép példányért súlyos pénzeket kérnek
AWO 425: a kettőötvenes, kardános Simson
Az SR robogókat a nyolcvanas évek közepén vitték gyártásba