Valószínűleg a KTM kedvéért dobta a Tech3 a Yamahát

2018.02.23. 12:30

A Tech3 bejelentette, hogy az idei lesz az utolsó szezonjuk yamahás szatellit csapatként, és 2019-től egy új márkával indulnak. Ezzel egy húszéves együttműködést szakítanak meg, ugyanis 1999 óta mennek Yamahával.

A Tech3 és a Yamaha évek óta meghitt viszonyban dolgozott együtt, ha a japánok azt kérték, bármikor biztosítottak motort a gyár által tolt versenyzőknek, így került hozzájuk Ben Spies, Colin Edwards és Pol Espargaro is, de az elmúlt hónapokban láthatóan megromlott a viszony. A Tech3 csapatfőnöke, Hervé Poncharal a szezon során többször utalt arra, hogy nem elégedett.

Például a Yamaha mereven elzárkózott attól, hogy egy harmadik gyári versenymotor kerüljön a csapathoz, miközben a Tech3 versenyzői 2017-ben többször is bizonyították, hogy a régebbi technikával is meg tudják verni Rossit és Viñales-t. Eközben a Honda és a Ducati is adott gyári gépet szatellit versenyzőnek (Crutchlow-nak és Petruccinak).

A nem felhőtlen viszonynak végül egy konkrét ajánlat segített véget vetni, de egyelőre nem tudni, hogy melyik gyártóról van szó. Logikusan végiggondolva a KTM és a Suzuki jöhet szóba.

A KTM-é a paddock legnagyobb költségvetésű csapata, az osztrákok 250 millió eurót fektettek az öt éves GP programba, így van erőforrás és háttér egy szatellit csapat támogatására, ráadásul erről korábban már a vezérigazgató, Stefan Pierer és Pit Beirer, a versenyrészleg vezetője is beszélt.

A Suzuki költségvetése és versenyrészlege egyaránt szerényebb, mint a KTM-é, de a csapatfőnök, Davide Brivio már többször felvetette a szatellitcsapat indítását, de a felsővezetés részéről ellenállásba ütközött.

Spekulációszinten tehát két esélyes gyár van, de a KTM a valószínűbb - Johann Zarcónak ráadásul kötődése is van az osztrákokhoz, a korábbi csapata, az Ajo viszi ugyanis a KTM Moto2-es és Moto3-as alakulatát. A távlati tervek között valószínűleg ott van, hogy Zarcót átteszik a gyári csapatba, a Tech3 pedig belépő lesz a KTM Moto2-es versenyzőinek a top kategóriába - Miguel Oliveira tavaly megnyerte a Moto2-t, Brad Binder pedig a harmadik lett.

A Yamaha és a Tech3 szétválása azt is hozza, hogy a mostani főszponzor, a Monster is megy, a helyükre pedig Red Bull érkezne - így valami olyan lenne a Tech3, mint az F1-ben a Torro Rosso.

Már csak az a kérdés, hogy ki lesz a Yamaha szatellitcsapata? A legvalószínűbb, hogy nem lesz nekik, de nem kizárt, hogy a Sky VR46 így felléphet a királykategóriába, de erre az aktuális szerződések szerint legkorábban 2021-ben lesz lehetőségük - a Dorna határozottan kijelentette, hogy a jelenlegi 24 versenyző fölé nem bővítik a rajtrácsot.