A fapados járatokat senki sem a kényelmükért szereti, lehet azonban, hogy hamarosan a szűkös folyosók és keskeny ülések is a keleti kényelem szinonimáivá válhatnak, ugyanis az egyik repülőgépüléseket gyártó cég, az Aviointeriors állóülésekkel szeretné meghódítani a piacot.
A légitársaságok számára azért lenne nagy üzlet az úgynevezett állóülések beszerzése, mert így helyet spórolhatnának és több embert fel tudnának engedni a fedélzetre, azaz még több pénz ütné a markukat. Na de mi jó származik az új ülésfajtából az utasoknak?
Az állóülések bevezetésével nem azt akarjuk elérni, hogy több ezer embert bezsúfoljunk a repülőgép fedélzetére, hanem azt, hogy az utasok igényeik szerint több opció közül választhassanak, és hogy maximálisan kihasználják a helyet
– mondta az Aviointeriors egyik mérnöke a CNN-nek az új üléstípusról.
A Skyrider fantázianévre elkeresztelt ülés legnagyobb előnye, hogy csak 23 hüvelyknyi, vagyis 58,5 centiméternyi helyet foglal el. A tervezők elképzelése szerint a repülőgépeknek csak néhány sora állna ezekből a székekből, a többiben a már jól megszokott hagyományos ülőhelyek sorakoznának, így minden utas eldönthetné, hogy melyik opciót szeretné választani.
Az állóülések ötletével először 2010-ben kezdett el játszani a cég, de ekkor még nem tudtak egy olyan változattal előrukkolni, ami biztonságos és kényelmes is lett volna.
A továbbfejlesztett változatért 8 évet kellett várni, ez viszont legalább már sokkal stabilabb szerkezetű, és a cég elmondása szerint komfortos is.
Az olasz cég csak a rövidebb, maximum háromórás repülőutakhoz javasolja az állóülést, ezekhez az utazásokhoz azonban minden további nélkül, mivel ők tényleg hisznek benne, hogy az állóüléseké a jövő.