Már az első évben is fontos célokért akarnak küzdeni az Audinál.

Az Audi tavaly augusztus végén, a Belga Nagydíjon jelentette be, hogy a 2026-os szezonban belépnek a Forma-1-be. Ahelyett azonban, hogy egy teljesen új csapatot hoznának létre, egy már meglévőt fognak ellátni a Németországban gyártott erőforrásaikkal. Augusztusban még nem nevezték meg ezt a csapatot, ám azóta kiderült, hogy a Saubert fogják támogatni, sőt részesedést is vásárolnak majd az istállóban. Egyes hírek szerint a Sauber 75 százalékát felvásárolják.

Azt senkinek sem kell ecsetelnünk, hogy egy ekkora piacba beszállni nem könnyű dolog, főleg, ha a vetélytársaknak évtizedes előnyük van. Ennek ellenére az Audinál abban bíznak, hogy már az első pillanattól fogva versenyképesek lesznek a pályán.

„Hét hónap telt el a bejelentés óta, a Forma-1 népszerűsége pedig tovább nőtt” – kezdte a francia Auto Hebdónak adott nyilatkozatában Adam Baker, az Audi Formula Racing vezérigazgatója. „Más gyártók is érdeklődést mutatnak a sportág iránt, ami megnyugtató, mert úgy érezzük, hogy a megfelelő időben hoztuk meg a jó döntést a belépéssel kapcsolatban. Nagyon korán jeleztük a belépési szándékunkat. Már 2022 márciusában elkezdtünk dolgozni a projekten, itt Neuburgban. Korábban a gyártók egy korszak közepén érkeztek, mi viszont a szabályváltozások elején lépünk be. Tisztában vagyunk azzal, hogy mekkora kihívás áll előttünk, de a korai döntésnek megvannak az előnyei is.”

Baker hozzátette, hogy az élcsapatok utoléréséhez legalább három év szükséges, de jó eredményt már az első évben is lehet produkálni.

„A 2026-ra tervezett szabályrendszer az erőforrások és a kasztni tekintetében is változást hoz.

Emiatt újoncként, ha jól dolgozol, megvan az esélyed arra, hogy versenyképes legyél.

Az erőforrás fejlesztést illetően a többi motorgyártóval együtt mi is beléptünk a maximalizált költségvetési fázisba januárban. Így ugyanolyan esélyeket kapunk, mint a többiek” – mutatott rá Adam Baker.

(racingline.hu, audi.com)

(Borítókép: Forma-1-es autó. Illusztráció: Jon Feingersh/Getty)