Beültem, és azonnal éreztem, ez a piac legunalmasabb egyterűje. Aztán kiengedtem a kéziféket, és rá kellett jönnöm, hogy csak majdnem.
Kívülről olyan, mint egy felfújt Astra. Hiába nézegettem igen sokáig, semmi más nem jutott róla eszembe. Vannak szép részletek, hátsó lámpa, tükör, ilyesmi, de nagyon-nagyon kevés autó sugározza ilyen intenzitással: tömegtermék vagyok! A régi Zafira is ilyen volt.
Kezdjük azzal, ami a Zafira lényege: akárcsak elődje, az új modell is lehet valóban használható hétszemélyes autó. A hátsó két pótülésen kucorgó átlagos termetű felnőttek combja nem fog felfeküdni az ülőlapon, de a lábtér csak lefelé kevés, a térdeknek van hely. A fejtér szűk, de létezik. A hátsó ülések pozíciója fix, viszont a középső sor előre-hátra tologatható, így könnyű megtalálni a helyzetet, amikor sehol senkinek nincs oka panaszra.
A hátsó két ülés egyenként eltüntethető a padlóban, a rendszert sok nagy ember nevezte már zseniálisnak. Ehhez csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy jobb hátsó szék kiemelő fogantyúját sajnos előttem eltörte valaki; így már nem volt olyan könnyű döntögetni.
A rendszernek két másik gyenge pontját azonosítottam. Egyrészt hátra beszállni csak a középső blokk teljes előretolásával, tehát a középső utasok kiszállításával vagy lábuk térd fölötti amputálásával lehet. Nekem nem sikerült, de olvasóink szerint lehetséges a Zafirát síkpadlójú furgonná varázsolni: " A középső üléssor ülőkéje dönthető, illetve felállítható úgy, hogy az elejét megemeljük. Ettől tényleg nagyobb lesz a csomagtér... A támlát is lehet billegetni, ami csomagtér-növelés esetén pont függőelegsre is állítható, de a hátsó üléshez való hozzáférést könnyítendő elég jól előrenyomható."
A két leghátsó oldalablak között viszont elszabadult a tervezők fantáziája. A felcsévélődő kalaptartó a hátsó ülések állásától függően ide-oda pakolgatható. Két kis sínen kis kampók tologathatók, nem is tudom, mire valók, valamint van különleges csomagháló is négy kis pálcával egy nejlonzsákban, amit nem tudtam rendeltetésszerűen használni. Sátorépítésben sosem voltam erős. Viszont legalább elfelejtettem lefényképezni. Talán jobb is így.
A kedvenc tárgyam a középső üléssor középső ülésének támlája volt. Ha ezt ledöntjük, kis könyöktámasz, pohártartó, miegymás varázsolódik ki belőle, hiába, az Univerzális Tároló Mesternek (TM) nincs párja. ( Nem mindenki gondolja így - a szerk.)
A zafír
A különböző korundfajták képlete Al2O3, a korund az ásványtanban az alumínium-oxid különböző fajtáinak összefoglaló neve. Színük szerint különböztetjük meg őket; az elszíneződést szennyező anyagok okozzák. Mohs-skála szerinti keménysége 9, azaz a korundok csak a 10-es keménységű gyémánttal karcolhatók.
Minden olyan drágakő minőségű korundot, amely nem vörös, zafírnak nevezünk. Kék színét a vas- és titánszennyeződésnek köszönheti. Kristályszerkezete trigonális. A legjobb minőségű kövek Kasmírban találhatók, a kasmíri zafírokat gyakran illetik az "álmos" jelzővel, mivel folyadékkal telített üregei tejszerű színezetet adnak nekik. A zafír csiszolási formái: briliáns, kaboson, kámea.
És végül a lényeg, ezt sose feledjék el! A zafír pleokroizmusa igen erős, ω = tiszta kék, ε = zöld vagy sárgászöld. Erre a csiszolásnál mindig tekintettel kell lenni, a kő csiszolását úgy kell végezni, hogy a legszebb szín legyen elérhető, a zafíron a szép kék szín érvényesüljön. Ez úgy érhető el, ha a kő táblalapja a kristály bázislapjával párhuzamos.
Akárhova ülünk, előre, hátra, középre, ugyanazt a borzasztó, gyászos fekete-szürkeséget látjuk mindenfelé. A tesztautót jó érzékkel valami szürkével csíkozott szürke díszbetétekkel díszítették, amitől azonnal búskomorsági rohamot kaptam, és fütyülni kezdtem a "Látod édesanyám, látod, édesanyám, mért szültél a világra" kezdetű nótát. Aztán az ember elfordítja a kulcsot, és kigyúlnak a rémes sárgás betűk-számok a központi kijelzőn... ehh.
A letaglózó depresszió ködén áttekintve azért láttam, milyen szép a váltókar és környezete, az órákkal sincs semmi baj (persze ebben az Opelben sincs vízhőfokmérő, de ezt már megszoktam), és a kormány sem csúnya, de ez önmagában kevés a túléléshez. Szerencsére az Opel tervezőirodáján is dolgozik egy-két dizájnpartizán, áldassék a nevük. Mert sikerült bebűvészkedni a középkonzolba egy olyan kézifékkart, hogy ihaj. Alfa 75- és Renault Mégane -tulajok ismerhetik az érzést, amit a repülők gázkarjához hasonlatos fogantyú kioldása kelt az autósember lelkében indulás előtt.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
