Ásító unalom
Aki szeret állat módon vezetni, autóját nem kímélve minden forgalmi helyzetet a lehető leggyorsabban megoldani és szempillantások alatt maga mögött hagyni a többieket, már el is felejtheti az itt következőket: ez itt nem az ő asztala.

Aki úgy érzi, sportosan vezet, vigyáz a kocsira, de nem fél leforgatni a motort, ha kell, a sávok között cikázik, így emelkedvén felül a forgalom nyomasztó lassúságán, az is nyugodtan lapozhat. Aki kíméli autóját, nem rángatja, nem ad nagy gázt, nem húzza-vonja, de mások tempóját elfogadni képtelen, így a többieknél még mindig gyorsabb úgy 10 km/h-val, be-be bújik egy-egy lyukon a sávváltásoknál, hát ő is ejtheti a témát tüstént. Ha viszont olyan emberfajtához tartozunk - és lássuk be büszkén, szerencsére ez az általános - aki folyik az árral, nem siet, nem tolakodik, a KRESZ-ben foglalt szent és sérthetetlen szabályokat - a sebességkorlátozással mindfelett - mint becsületkódexet illeszti saját gondolatai közé, akkor akár jó napot is kívánhatok, megérkeztünk.
A Xantia minden vonatkozásban igazi családi autó. Bárhonnan néztem is, mindig erre a következtetésre jutottam. Család és mértéktelen türelem híján azonban - bármily tökéletesen látja is el a ráruházott feladatot - nekem azért voltak vele problémáim, természetesen tisztán személyes jellegűek. Mindenki emlékszik még Lütyő felügyelőre, aki Citroën-háton üldözte esküdt ellenségét, a nagy Fantomast. A gonosz mindig meglógott, a francia dizájn viszont etalont teremtett.
Azóta is magas a mérce és ezt szerencsére a Xantia esetében sem felejtették el. Az orr-rész szolíd, de határozott. Az akkoriban éppen divatos, lapos, nyúlánk fényszórók néznek velünk farkasszemet, a fehér indexbúra és a színre fényezett lökhárító teszi teljessé a hatást. Oldalról már a pimasz kis hátsó vezetőszárny is megmutatkozik, hátul pedig a már-már kvattroportésan egyszerű, egyenes vonalú lámpatestek keltenek jóleső érzést gyomortájékon. Egyszerű és dinamikus - gondolhatnám, ha csak a fotókat nézegetném, de mivel a fotózást megelőzően már vezettem az autót, egészen más gondolataim vannak.
Odabenn kényelmes ülések fogadnak, elöl-hátul van hely bőven. A dizájn egységes, tükrözi a kívül tapasztaltakat. Elsőre feltűnik a középen elhelyezkedő négyállású kar, amivel a hidraulikus munkahengerekben lévő folyadék mennyisége, és ezzel összefüggésben az autó hasmagassága állítható. Van két szervizállás, ilyenkor az autóval menni értelemszerűen tilos. Az egyik a kerékcserét segíti, a másik különböző javítási munkálatoknál, például a rugógömbök cseréjénél használatos. Ezenkívül van egy sima és egy magasított terep funkció. Értelemszerűen most a normális, városi állásban hagyom, beindítom a motort és várom, hogy az autó visszaállítsa a magasságát parkolóból utazószintre, ám eközben megkezdődnek a bajok.
A kormány ugyan állítható, de a spektrum nagyon kicsi, azonkívül, hogy dicsekedhetünk a funkcióval, sok mindenre nem jó. Az ülésmagassággal nem ez a helyzet, viszont ki kell nyitnom az ajtót, hogy a megfelelő karhoz kényelmesen hozzáférhessek. Lassan megtalálom a lehetőségekhez képest ideális pozíciót, de nem vagyok igazán elégedett. Persze ha mindezt a kényelmet otthon a fürdőkádban reprodukálhatnám, az csodálatos lenne, most azonban kicsit úgy érzem, mintha nagypapa kényelmes foteljében készülődnék valami szimulátor játékhoz.
Az érzésre rájátszik, hogy gyakorlatilag az összes elektronikát két karról vezényelhetem. Ez csodálatos, csak éppen nem könnyű vezetés közben rájönni, hogy éppen a fel-le, előre-hátra vagy az oda-vissza technikát, illetve ezeknek mely kombinációját válasszam. A hátsóablak-fűtés például az ablaktörlők mozgatásáért felelős kar legvégén lévő gombbal kapcsolható be. Egyszerű, csak találd meg.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
