2004.05.07. 09:03

Aki szeret állat módon vezetni, autóját nem kímélve minden forgalmi helyzetet a lehető leggyorsabban megoldani és szempillantások alatt maga mögött hagyni a többieket, már el is felejtheti az itt következőket: ez itt nem az ő asztala.

csik.jpg

Aki úgy érzi, sportosan vezet, vigyáz a kocsira, de nem fél leforgatni a motort, ha kell, a sávok között cikázik, így emelkedvén felül a forgalom nyomasztó lassúságán, az is nyugodtan lapozhat. Aki kíméli autóját, nem rángatja, nem ad nagy gázt, nem húzza-vonja, de mások tempóját elfogadni képtelen, így a többieknél még mindig gyorsabb úgy 10 km/h-val, be-be bújik egy-egy lyukon a sávváltásoknál, hát ő is ejtheti a témát tüstént. Ha viszont olyan emberfajtához tartozunk - és lássuk be büszkén, szerencsére ez az általános - aki folyik az árral, nem siet, nem tolakodik, a KRESZ-ben foglalt szent és sérthetetlen szabályokat - a sebességkorlátozással mindfelett - mint becsületkódexet illeszti saját gondolatai közé, akkor akár jó napot is kívánhatok, megérkeztünk.

A Xantia minden vonatkozásban igazi családi autó. Bárhonnan néztem is, mindig erre a következtetésre jutottam. Család és mértéktelen türelem híján azonban - bármily tökéletesen látja is el a ráruházott feladatot - nekem azért voltak vele problémáim, természetesen tisztán személyes jellegűek. Mindenki emlékszik még Lütyő felügyelőre, aki Citroën-háton üldözte esküdt ellenségét, a nagy Fantomast. A gonosz mindig meglógott, a francia dizájn viszont etalont teremtett.

Azóta is magas a mérce és ezt szerencsére a Xantia esetében sem felejtették el. Az orr-rész szolíd, de határozott. Az akkoriban éppen divatos, lapos, nyúlánk fényszórók néznek velünk farkasszemet, a fehér indexbúra és a színre fényezett lökhárító teszi teljessé a hatást. Oldalról már a pimasz kis hátsó vezetőszárny is megmutatkozik, hátul pedig a már-már kvattroportésan egyszerű, egyenes vonalú lámpatestek keltenek jóleső érzést gyomortájékon. Egyszerű és dinamikus - gondolhatnám, ha csak a fotókat nézegetném, de mivel a fotózást megelőzően már vezettem az autót, egészen más gondolataim vannak.

Odabenn kényelmes ülések fogadnak, elöl-hátul van hely bőven. A dizájn egységes, tükrözi a kívül tapasztaltakat. Elsőre feltűnik a középen elhelyezkedő négyállású kar, amivel a hidraulikus munkahengerekben lévő folyadék mennyisége, és ezzel összefüggésben az autó hasmagassága állítható. Van két szervizállás, ilyenkor az autóval menni értelemszerűen tilos. Az egyik a kerékcserét segíti, a másik különböző javítási munkálatoknál, például a rugógömbök cseréjénél használatos. Ezenkívül van egy sima és egy magasított terep funkció. Értelemszerűen most a normális, városi állásban hagyom, beindítom a motort és várom, hogy az autó visszaállítsa a magasságát parkolóból utazószintre, ám eközben megkezdődnek a bajok.

A kormány ugyan állítható, de a spektrum nagyon kicsi, azonkívül, hogy dicsekedhetünk a funkcióval, sok mindenre nem jó. Az ülésmagassággal nem ez a helyzet, viszont ki kell nyitnom az ajtót, hogy a megfelelő karhoz kényelmesen hozzáférhessek. Lassan megtalálom a lehetőségekhez képest ideális pozíciót, de nem vagyok igazán elégedett. Persze ha mindezt a kényelmet otthon a fürdőkádban reprodukálhatnám, az csodálatos lenne, most azonban kicsit úgy érzem, mintha nagypapa kényelmes foteljében készülődnék valami szimulátor játékhoz.

Az érzésre rájátszik, hogy gyakorlatilag az összes elektronikát két karról vezényelhetem. Ez csodálatos, csak éppen nem könnyű vezetés közben rájönni, hogy éppen a fel-le, előre-hátra vagy az oda-vissza technikát, illetve ezeknek mely kombinációját válasszam. A hátsóablak-fűtés például az ablaktörlők mozgatásáért felelős kar legvégén lévő gombbal kapcsolható be. Egyszerű, csak találd meg.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

27 perce
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
Neked ajánlott