Wertheim riglivel

2008.05.23. 06:22

Adatlap Volvo C30 1.6 Kinetic - 2006

  • 1596 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 101 LE @ 6000 rpm
  • 150 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.8 másodperc
  • Végsebesség:
    185 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 5 100 000 Ft

Ez az, amit nagyon szerettem volna, és ez az, amitől ugyanakkor nagyon tartottam. Hogy a Volvo egyszer csak mégis megdob minket egy C30-alapváltozattal. Tudják, a befőttesgumi-hajtású 1,6-ossal. Hát megtörtént.

Kapaszkodjanak meg, csoda történt. A Volvo – az a cég, amely szűk vevőkörét eddig merev, hipnotikus szemekkel szuggerálta – észrevette, hogy el tudja fordítani a nyakát, ezáltal körül tudja hordozni a tekintetét a nézőtéren. És azt is észrevette, hogy nemcsak a huszadiktól a negyvenedik oszlopig ülnek ott, hanem nullától hatvanig tartanak a székek. Nahát, egy rakás ember, észre sem vette őket!

A performansz eddig a biztonságos autót kereső üzletembereknek szólt. Meg a biztonságos autót kereső családanyáknak. Meg a biztonságos autót kereső (b. a. k.) bobtailgazdiknak, a b. a. k. autóneppereknek, a b. a. k., de száguldozni szerető cégtulajdonosoknak, mifelénk, Nyugat-Balkánon talán még a b. a. k. kisgengsztereknek is. Fekete XC 90, sötétítéssel, nagy felnikkel, vényóccal, megvan mindenkinek? Éljenek az előítéletek, és elnézést kérek mindazoktól, akik jó ízlésből vettek ganxtarappa kivitelt. Ne feledjük, a Volvo korhatáros autó, ráadásul alulról-felülről. Harmincöt alatt senki se vesz ilyet, ötvenöt felett pedig csak akiknek már az óvodában is fehér holló volt a jelük.

De, mint már említettem volt, a Volvo körülnézett. És kiket pillantott meg a szélső széksorokban? Na, kiket? Hát huszonéveseket. Meg hatvanonosokat. Olyan fura szerzeteket, akiknek nincs bobtailjük, de talán még pincsijük sem. És nincs gyerekük. És akik szerint Hundertwasser zseniális művész, egy autó pedig nem attól lesz autó, hogy lépcsős a háta (esetleg mosógép formájú), hanem attól, hogy négy kereke van, és jól néz ki. És akik szerint még az is előfordulhat, hogy egyazon apától és anyától lesz egy alacsony vörös, egy kövér szőke és egy vékony barna gyermek a családban, és hogy a jövő tartogat még számunkra egymástól megkülönböztethető Volvókat is.

Irakban (mondjuk) béke van, Szlovákia teljesítette az euróövezethez csatlakozás összes feltételét, Pokrivtsák Mónika levetkőzött a Playboynak. Ezek után senki ne lepődjön meg azon, hogy a Volvo szép, kicsi, ferde hátú autót készített. Azoknak szól, akik eddig Minit, Audi A3-at, BMW 1-est, A osztályos Mercit vásároltak. A 0-20., illetve a 41-60. oszlopban ülőknek. Manapság bármi megtörténhet. Még a C30 is.

Ez a kis Volvo persze csak Volvo-mércével kicsi, hiszen az S40-essel szinte mindene azonos, csak a fara más. Egy ilyen állítással nyilván lélektelenül bagatellizálom a svéd mesterek verejtékes munkáját, hiszen a C30 rövidebb, keményebb futóművű, ötletesebb belső kialakítású autó az egyértelműen volvóbbnak kinéző, egy mérettel feljebb pozicionált Volvóknál. De lehet C30, S40, V50, vagy C70, mindhez a Ford Focus adja az alapot. A futóműveket, a padlólemezt, többnyire a mechanikát is. Ami nem baj, sőt.

A Focus ugyanis jó autó, akár a helykínálatát, akár a megbízhatóságát, akár a komfortját, akár a mozgékonyságát nézzük. Vezetni pedig... Arról már írtak néhány ódát, de köszönöm, most maradok a prózánál.

Több zajcsillapítással, stílusosabb belső térrel, néhány ügyes extrával és pár elegáns fogással a Ford Focus elmenne presztízsautónak is. Valahol ennek a gondolatnak a mentén készült a Volvo S40. Csakhogy a gazdagabb zajszigetelés, a stílusosabb belső, a bőségesebb felszereltség kilókat is jelent, e kilók miatt pedig az S40 közel sem olyan agilis, mint a Focus. Lássuk be, ha megreformálnák az öttusát, a szumóbirkózást reménytelen lenne a magasugrással, a százméteres sprinttel, a gokartozással és a talajtornával kombinálni. A súly ritkán előny, többnyire meg hátrány. Ódákat ezért nem írtak az S40-hez vezetésügyileg, legfeljebb szonetteket. Vakarjunk hát le valahogy néhány kilót erről az extrakivitelű, Volvo-emblémás szuper-Focusról, hogy megkapjuk a lehető legjobb kombinációt. Elérkeztünk a C30-hoz.

Amikor a Volvo bemutatta, kihúzták azt a maradék kis talajt is, amin állva eddig Volvókat fikáztam. Hiszen ez még csak unalmasan sem néz ki. A C30 igen faja kis autó, csupán a kis csomagtartó – na ja, a stílus az stílus, ritkán fér meg a praktikummal – aggasztott. És még valami, inkább idézek az akkori cikkből: "?i csak a 2,5 literes, 220 lóerős, turbós öthengeres benzinessel, valamint a 2,4 literes, 180 lóerős, szintén öthengeres dízellel autózhattunk. Nehogy bemutatkozáskor kiderüljön, milyen, amikor az 1,6-os benyás 100 lóereje kínlódik az alsó hangon 1,2 tonnás kocsi mozgatásával." Ez volt a véleményem 2006 decemberében.

Most megkaptuk a Volvótól a 100 lóerős kínlódósat, tudják, az 1,6-ost, amire mérget vettem volna, hogy sose merik kiadni tesztelésre. Szűkölve szálltam az autóba, hiszen előtte elolvastam a műszaki adatokat. 100 lóerő 1,3 tonna ellenében, ez a meccs nem néz ki valami jól.

Aztán furcsa dolgok történtek. Egyrészt sík úton nyomtam le az első három kilométert a szerkesztőségig, emiatt egy pillanatig sem éreztem szenvedésnek a közlekedést. Kicsit fémes a motor hangja, ha kihúzatom – és erre azért szükség van –, meg ez majdnem a legolcsóbb változat, tehát az 1,6 Kinetic, ami alapáron csak 5,1 millióba kerül, tehát fényűzésről szó sincs. Szövetülés, dísztelen, drabális, szürke műszerfasíkság (bár ez a drágábbakban sem sokkal jobb), nincs BLIS (holttérfigyelő), szóval kicsit kopár.

Viszont a sima, 4,8 milkós alapváltozathoz képest alig háromszázezerrel többért ebben a Kineticben benne van mindaz, ami nélkül autót nem szabad megvenni: bőrkormány, bőr váltógomb, emelhető ülésa jobb oldalon is. A mi tesztautónk viszont megütötte az 5,7 millió forintot, aminek egy része a metálfényezésből tevődött össze (engem ez nem hat meg túlságosan), a másik része a könnyűfém felnikre ment, amik viszont kihagyhatatlanok. Nézzenek meg egyszer egy C30-at műanyag dísztárcsákkal – csiribú-csiribá, létrejött a 2008-as Daewoo Lanos. Szörnyű, hogy ennél az autónál mennyit számít a kerék.

Tud ez önerőből mozogni? A következő oldalon kiderül.

Totalcar értékelés - Volvo C30 1.6 Kinetic - 2006

6
TC

Nem vártam sokat tőle, és annyit tud is. Aki nem hajtja eléggé, annak egy lajhár, aki nyomja, annak viszont kicsit tud menni is. Az ülések kényelmesek, csendes is, de a rugózás zavaróan kemény.

Az oldalról ajánljuk

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

6 perce
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06