Mit mondanak a hirdetések? Legyünk divatosak, sportosak, kicsit macsók is. És mit mondunk mi? Jó, jó, de ne kerüljön túl sokba.
Hyundaira nem vágynak az emberek, a Hyundai mellett döntenek. Mert olcsó, mert kevésbe kerül a fenntartása, megbízható és nem fogják irigyelni. De semmiképpen sem azért, mert orgazmusközeli élmény a vezetése, vagy a látványa ipari hulladékká degradálja Philipp Starck teljes eddigi munkásságát.
Különös neszek érkeznek az atombomba nélküli Korea felől: a koreai autóipar növi ki éppen a gyerekcipőjét. Ugyanaz történik velük, mint harminc éve a japánokkal. Először csak másoltak, kísérleteztek, aztán szintre jöttek, most meg már sok mindenben diktálnak. A gagyi ma Kínában készül, a koreaiak már a spájzban vannak, autóik kezdik megközelíteni az európai és japán vetélytársakat.
Mint a Tucson. Ami
jól néz ki. Na nem úgy jól, mint a BMW vagy az Alfa, inkább mint a
Toyota vagy a Ford. Tehát jó tömegdizájn. Az arányok jók, a vonalak
lendületesek, semmi röhögséges bumfordiság, semmi idézőjelbe
kényszerült formai megoldás, semmi izzadtságszagú megfelelni akarás. A
fekete műanyag lökhárító sem ciki már a Volvo XC70 és a BMW X3 óta,
aminek nagyon örülök, mert én vagyok az egyik ma élő legnagyobb
feketelökhárító-rajongó.
A lökhárító arra van, hogy lököt hárítson, karcolódjon, súrolódjon, falhoz, kőhöz érjen, csak a bolondok fényezik le. Persze tudjuk, ők vannak többségben. Beljebb kerülve lohad a lelkesedés. Ha a Golden Sand (aranyhomok) fényezés és a Tucson név nem árulta volna el kellőképpen, hogy Bush népének készült, az utastér megadja a bizonyosságot. Hetvenes évekbeli pszichedelikus padlószőnyegek mintájára emlékeztető kárpitozás, ordítóan hamis fémbetét a középkonzolon, műanyag tapintású bőrbevonat a kormányon. Az uralkodó szín az a bézs, ami a Ford Explorerekben és Chrysler Stratusokban otthonos, az anyagok illata, tapintása és kivitelezése mind azt hazudja, born in the USA.
Itt bizony szabadságra ment a finomság, a kecs, ezt csak egy amerikai találhatja szépnek. Arról nem is beszélve, hogy a rádió dizájnja a nyolcvanas évek közepébe visz vissza, az első és a hátsó ködlámpa egymástól fél méterre száműzött kapcsolója pedig nem éppen a logikus kialakítás fényes diadala.
Minden más azonban rendben van. A vezetőülés-pedál-kormány háromszög például tökéletes, pedig a kormány csak függőlegesen állítható. Hely van bőven, elöl és hátul is, Dávid és Góliát is vehetne magának Tucsont, egyik sem panaszkodna. Az ülések egész jók, az is tetszett, hogy jó kemény tömésűek. Ha az előbb húzogattam a számat az amerikaiak miatt, most egy kicsit vissza kell vennem. Mert bizonyára miattuk került előre és hátra is kartámla, nem beszélve a pohártartókról meg a jobb első ülés alatti fiókról.
Az ülések ággyá dönthetőek, mint a Zsiguliban, bár Németországba ingázó autóneppereken kívül manapság már senki sem szokott kocsiban aludni. Az utastérben tett körutazásunk kiindulópontjára visszatérve, a gondolatmenetet lekerekítendő még megemlíteném, hogy a bajuszkapcsolók a megszokott japán minta szerint működnek, a műszerek jól leolvashatóak, és a légkondi is egyszerűen kezelhető.
Kell is kezelni, mert az automatája nem olyan kifinomult, amilyet manapság elvárunk. Kicsit állandóan utána kellett szabályoznom, érdekes módon főleg reggel, éppen hogy felmelegedett motornál. A hidegindítás klasszikus dízel élmény. Előmelegítés, aztán a hűtővíz melegedésével a kipi-kopp mély, kellemes tónusú dörmögésre vált. Azt, hogy ez sem halk, abból veszi észre az ember, hogy a motor leállítása után nagyot csavarva kell lehalkítani a bömbölő rádiót. A zajszint tehát viszonylag magas, de nem kellemetlen.
A két literes, közös nyomócsöves dízel úgy tol, ahogy azt egy ilyen motortól elvárja az ember. Lehet haladni, repül a Tucson, csak arra érdemes figyelni, hogy a fordulatszámmérő mutatója 2500 és 4500 között legyen, ebben a tartományban a Hyundai zúz, mint a Rammstein a Sportcsarnokban.
A viszonylag szűk nyomatékos tartomány miatt sokat kell kapcsolgatni, ami meglehetős karmunkával jár, mert az ötfokozatú váltó hosszú utakon jár. Nagyon hosszú utakon - a kettes valahol itt van a jobb hónom alatt, az ötös túl a hegyeken. Viszont sokalltam a 11 liter fölötti tesztfogyasztást. Nálam általában keveset szoktak fogyasztani a tesztautók - ezzel a kocsival ez valahogy nem sikerült.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
