Európában kevéssé köztudott, hogy a Kia a Hyundai-csoport tagja, ráadásul a két márkát egy testvérpár vezeti. Bár tesztünkkel elsősorban a Tucson terepező képességeit szerettük volna feltárni, találtunk jó néhány különbséget az elvileg teljesen azonos Kia Sportage és Hyundai Tucson között.
A tavaly bemutatkozott új hobbiterepjáró párost már alaposan körbejártuk, a kör bezárásához azonban a Tucsonnak még teljesítenie kellett a Totálsár kötelező tesztjét . Nem volt meglepetés, hogy a Hyundai szinte teljesen azonos tulajdonságokat mutatott a Sportage-dzsel, vagyis átlagos képességű összkerékhajtási rendszere jócskán felülmúlta az autó kialakításából adódó lehetőségeket.
Hogy azok is értsék, akik nem akarják a többi tesztet, bemutatót és próbát is elolvasni: a motor nyomatéka alapvetően az első kerekeket hajtja, és elpörgéskor a rendszer automatikusan adagolja hátra az erőt. Gombnyomással rögzíthetjük a tengelyek közti 50-50 százalékos erőeloszlást, ezt a rendszer 30 km/óra feletti tempónál automatikusan kikapcsolja, de ha a gombot nyomva tartjuk, a sebesség 30 alá csökkenésére újra aktiválódik.
Differenciálzár nincs, az elektronikus vezérlésű, olajfürdős lamellás kuplungon keresztül elosztott nyomaték hatékony átadásában a menetstabilizáló rendszer segít be szükség esetén. Erre azonban nem sok lehetőséget adtunk, aljának hiányos védelme miatt a komoly feladatokzól megkíméltük az autót. A Tucson hasmagassága csak átlagos (19,5 cm, alig haladja meg a 4x4-es személyautók terepjáró-etalonjának számító Octaviáét), ráadásul legalsó pontja a kipufogórendszer, ami terepen gyakorlatilag teljes hosszában ki van téve a sérülésnek.
Persze erre is akad magyarázat: a majdnem teljesen egyenes, pofonegyszerűen gyártható és rögzíthető rendszer minden szempontból olcsóbb megoldás, mint az említett Octaviáé, annál az alváz zugaiban vezetik a jóval bonyolultabb kialakítású rendszert. Ez tehát a Tucson leggyengébb pontja, legalábbis terepezés szempontjából.
A negatívumok között meg kell még említeni az egyes fokozat túl hosszú, kimondottan aszfaltúthoz illő áttételezését, ami persze csak földúton vagy komolyabb nehézségeknél szembeötlő: lejtőn egyszerűen kevés a motorfék, a meredekebb emelkedők óvatos leküzdéséhez csúsztatni kell a kuplungot. Ilyenkor derül ki, hogy alacsony fordulatszám-tartományban kevés a nyomaték, a nyomatékcsúcs (245 Nm) a gyári adat szerint is csak 1800-tól áll rendelkezésre, a gyakorlatban ez inkább 2000.
Attól eltekintve, hogy a mindennapi közlekedésben is érezhető, hogy a motor lent kissé erőtlen, a kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel jól szolgál, egyedül a jóval 10 liter feletti átlagfogyasztás bocsátható meg nehezen. És ezzel el is érkeztünk a negatívumok felsorolásának végéhez. Az adottságainak megfelelő körülmények között a Tucson tökéletes közlekedési eszköz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Drogkereskedőtől elkobzott sportautóval bővült a Rendőrség flottája
Az RS5-öt hamarosan több másik lefoglalt autó követi a szolgálatban.
- Közélet
Vitatnád a gyorshajtási fotókon szereplő adatokat? Kösd fel a gatyád!
Te is az utolsó pillanatban lassítasz a táblák előtt? Városból kifelé már tolod neki? Nem érdemes a vékony jégen táncolni, elég macerás a bizonyítás.
- Hírek
Az Alpine A110 új elektromos generációja könnyebb lesz, mint a belső égésű motoros
Ez állítólag nem megy majd a teljesítmény rovására.
- Hírek
Visszatér a Jeep Cherokee és nem csak elektromos lesz
Olyan platformot választottak alá, amire elektromos és belső égésű motoros autót is építhetnek.
- Hírek
Reuters: a 25 ezer dolláros Tesla halott. Musk: nem is! Tesla vezetők: tényleg nem? Musk: ja de!
A közvélemény által Model 2-ként emlegetett autóról hosszú ideje nem hallottunk semmit.
- Hírek
Újabb nagy ígéret omlott össze, ezúttal a Stellantis és az Amazon a hunyó
Bedobta a törülközőt a két óriáscég.
- Hírek
AMG-rajongók: V8 kell! AMG-vezér: nem értitek!
Szerinte a termék rendben van, de jobban is elmagyarázhatták volna az embereknek.
- Hírek
Padkába integrált töltőt fejlesztett a fegyvergyártásról ismert Rheinmetall
A töltő tökéletesen belesimul a jelenleg is használt padka formába, így nem áll ki és nem foglal extra helyet.
- Hírek
Az F1-es Spanyol Nagydíj legnagyobb kérdései
Mi várható az új szárnyszabályoktól? Mi lesz a Monacói Nagydíjjal? Milyen formában kezdi majd az Audi 2026-ot?
- Közélet
7 milla alatt sok jóra ne számíts: ezek most a legolcsóbb új autók MagyarországonTop 10: Legolcsóbb új autók – 2025.
Összeszedtük a tíz legolcsóbb új autót. Spoiler: 7 millió kevés az autó, de sok a kompromisszum.
- Hírek
40 millió is lehet egy fővárosi garázs: jobban drágulnak a parkolóhelyek, mint a használt autók
A vármegyeszékhelyek garázsai drágábbak, mint a budapesti teremgarázsok.
- Események
Vízen pörögve tanulsz igazán – ilyen volt a TC Tréning
Lazajlott az idei első TC Tréning, ahol ismét sokan megtapasztalták, hogy hol vannak az autója határai. És ez jó.
- Hírek
Olcsóbb lett, messzebbre megy és új különleges kiadást is kapott a Kia EV9
A Kia EV9 egy óriási elektromos SUV, amit mi is kifejezetten szerettünk
- Hírek
Távozik Musk az amerikai kormányból, a cégei vezetésére koncentrál
A Tesla és a SpaceX vezérének távozásával kapcsolatban ellentmondásos információk állnak rendelkezésre.
- Hírek
Európába hozzák a legdurvább Corolla gyártásának egy részét, de így sem kapunk belőle
Helyben gyártott tiltott gyümölcs marad.
- Hírek
Tömegbaleset az M7-esen, kilenc autó ütközött össze
A műszaki mentés miatt torlódásra kell számítani a Letenye irányába haladó oldalon.
- Hírek
Modern köntösbe bújtatta a Skoda a Favoritot
Elektromos hajtással képzelték el a legjobb esetben is 30 éves kisautó utódját.
- Hírek
A magyarok vezetnek a hatodik leggyorsabban a világon
A világ autósainak átlagsebességéről készített tanulmányt egy gépjárműbiztosítási szakértő.
- Hírek
Egymásra mutogat a BYD és csődbe ment autókereskedője
A helyzet rámutat a kínai autógyártásban és autópiacon kialakult brutálisan erős versenyre.
- Hírek
Most itt tart az amerikai matek: autónként másfél millióval emelkedhetnek az árak
Máris okoztak némi drágulást Trump vámjai az autópiacon, pedig még nem hatnak igazán.
