Menjen inkább a menedzsment!

2006.09.04. 08:11

Adatlap Subaru Tribeca Active - 2006

  • 3000 cm3-es,boxer 6 hengeres benzines
  • 245 LE @ 6600 rpm
  • 297 Nm @ 4200 rpm
  • 5 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.7 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    12.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 13 190 000 Ft

A Subaru díjat nyert legújabb autója, a B9 Tribeca utasterével. A vezető formatervezőt ugyanennek az autónak a külső dizájnja - pontosabban annak sikertelensége - miatt menesztették. Most akkor kinek van igaza?

Nincs a B9 Tribeca orrával semmi baj, Andreas Zapatinas, a Subaru volt fődizájnere valójában meg nem értett zseni, akit az amerikaiak buktattak meg. Ott a Subaru új SUV-ja már egy éve kapható - 20 ezren meg is vették -, de ez nyilván kevés volt a japánoknak, mert szerintük a balul sikerült orr miatt nem vett elég jó rajtot a kocsi. Csak halkan kérdezem: akkor miért hagyták, hogy ilyen maradjon?

Na jó, az alfás rokonságot le sem lehetne tagadni (Zapatinas korábban dolgozott az olaszoknak is), ami persze nem baj, mert az Alfák szépek, de a Subaru orrán valahogy tényleg kicsit butábban mutat ez az egész muffszimbólum. A gonosz nép el is nevezte szárnyas vaginának a B9 Tribeca legfeltűnőbb motívumát, ami persze a gyár hivataloskodó kiadványai szerint egy szemből nézett repülőgépre emlékeztet, hiszen a Subaru is bír repülős hagyományokkal. Muhaha!

Kár ezért a félreértett vagy félresikerült orrért, mert különben a Tribeca pofás darab. Az arányok jók, a kerekek jó nagyok (18 colosak), szépek a kilincsek és a hátsó lámpák (hopp, itt is, ott is egy kis Alfa-utánérzés!), a Tribeca összességében emberi léptékű autó. Az ötödik ajtón végigfut ugyan egy széles, funkciótlan bemélyítés a lámpák és a lökhárító között - talán csak a vasalódeszkányi, nagy felületet lenne hivatott megbontani -, de legalul már két krómozott, ovális kipufogóvégződés mered ránk, ez azért többnyire jó jel.

A Wards Auto World magazin zsűrije tavaly a Subarunak ítélte a kompakt SUV mezőnyben a legjobb utastér díját, és nem érdemtelenül. A beltér jelzi csak igazán, hogy a Subarunál valóban komolyan gondolják az új formatervezési korszak kezdetét. Ha az ember van annyira szerencsés, hogy az első két sorban kap helyet a Tribeca fedélzetén, az űrkorszakban érezheti magát. A jó Zapatinas gyerekkorában biztosan sokat nézte az Alfa holdbázist vagy a Star Treket. A műszerfal nagyon tudományos-fantasztikus, ezüstösen csillog, pirosak a fényei.

A lényeg azonban hogy egyszerűen szép, gusztusos; az ember beül és úgy érzi, végig kell simítania a középkonzolon, ki kell próbálnia a forgókapcsolókat, az érintőképernyőt, nyomogatni, tapogatni a gombokat. Jó, ha egy komoly autó ilyen hamar képes előcsalogatni a felnőttből az önfeledt gyereket. A műszerfal a mai divat szerint ráfolyik az első ajtókra - kvázi körülölelve a vezetőt -, és a gyári prosi szerint ezzel otthonosabbá teszi a belteret. Igazából persze nem, de így legalább az ajtókon is van némi formai ötlet.

Az autót a szigorú Németországban próbáltuk ki, fegyelmezettségünkkel mégis megleptük a helyi subarus erőket. Nyilván ahhoz vannak szokva, hogy az autós-újságíró fogja magát, vicsorogva felmarkol egy slusszkulcsot, behuppan a vezetőülésbe, beállítja magának az ülést és a tükröket, jó esetben beköti magát, aztán - hadd szóljon - tövig nyomja a gázpedált. Erre mi csak ülünk a kocsiban, nyomogatunk, simogatunk, beülünk magunk mögé, lehajtunk, előretolunk, fölnyitunk, kiemelünk, és a végén csak egy kicsit ráncoljuk a homlokunkat.

De menjünk sorjában! A tapintás gyönyörein túl vagyunk, jöhet a felhajtás és társai. Ekkor már a középső üléssornál tartunk, ami majdnem mindent tud. A Tribeca itt olyan, mintha nem is SUV, hanem profi egyterű lenne. A támla három részre van osztva (40/20/40 arányban), az ülőlap kétfelé (60/40). Az egész ülés vagy bármelyik része sínen tologatható előre-hátra, a támla dőlésszöge változtatható, az ülés vízszintes helyzetbe fektethető. Szóval ebben a nagyoknak kitalált autós Legóban minden attól függ, hányan utazunk, mekkorák az utasok, milyen pózban szeretnek ülni, és hogy ülnek-e mögöttük.

Igen, a Tribeca egyféle kasztnival, de kétféle kivitelben kapható. Az ötüléses az alapmodell, a csúcsgép kap még két ülést (meg sok minden mást is, de arról majd később). A +2 elnevezés valóban indokolt, ezek ugyanis nem igazi ülések, hanem ülésformájú fejtámlás sámlik. A a Subaru becsületére legyen mondva, erre fel is hívja a figyelmet. Alaphelyzetben csak az fér be, akinek nincs lába, de ha a középső sorban derék, kompromisszumra kész emberek ülnek, és előrehúzzák az ülésüket, van remény.

Ennyit a homlokráncolásról, mert a csomagtartónál ismét felderülhet az arcunk. A raktér lehet átlagos vagy nagy (a hétülésesé 450, az ötülésesé 525 literes), combközépig ér a rakodópereme, van benne pohártartó mindkét oldalon, két elektromos dugaljzat és subarusan szép szőnyeg. A padlót ki lehet emelni a helyéről, alatta öblös, vízhatlan rekeszekre osztott tálca lapul, amelyben sok apróság elfér. A hétüléses itt is hátrányban van, mert csak egy rekesze van. Hiába, ott figyelnek a szükségsámlik.

Az oldalról ajánljuk

7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
  • Hírek

7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére

A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.

53 perce
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Neked ajánlott