Fiat Idea (2006)
Fiat Idea (2006) törésteszt
A Fiat kis egyterűje elfogadható védelmi szintet nyújt az elöl ülőknek, átlagon alulit a hátra becsatolt kisgyermekeknek, és a figyelmetlen gyalogosokat se kecsegteti sok reménnyel.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 26
Frontális: 9 (56%) Oldalsó: 15 (83%) Biztonságiöv-emlékeztető: 1
Gyermekbiztonság: 23 (47%)
Gyalogosbiztonság: 8 (22%)
Négy sárga csillagával az elöl ülők védelmében az Idea kategóriájában, a kisautókból kialakított MPV-k mezőnyében se nem jobb ,se nem rosszabb közvetlen versenytársainál. Négycsillagos a Meriva és a Fusion, a jóval drágább, nagyobb gépektől ( Zafira, Mazda 5) elvárt ötcsillagos eredményt a kicsik közül csak a VW Touran tudta hozni - az is csak második nekifutásra. Gyermekvédelemben viszont minden konkurense jobb nála (legalábbis azok közül, melyeken a minősítő intézet már ezt is vizsgálta); az Idea a Renault Kangoo-val karonfogva ballag a három-négy csillagosok mögött.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az Euro NCAP 1,4 literes, benzines, 1155 kilós, Dynamic felszereltségi szintű, balkormányos Ideákat pusztított el. Az autók passzív biztonsági felszereltségi listáján két, két fázisban felfúvódó front- és két , fejeket óvni hivatott függönylégzsák szerepelt, no meg öv-előfeszítők és erőhatárolók az első üléseken. Az autó csak a vezető biztonsági övének bekötésére figyelmeztet. Fejlett elektronikai aktív biztonsági berendezést nem említ az NCAP, viszont lábjegyzetben megjegyzi, hogy Finnországban és Svédországban a Dynamic kivitel nem is létezik, csak az igényesebb és elvileg biztonságosabb Active-tól lehet Ideát vásárolni.
A frontális ütközés után nem nézett ki valami reménykeltően a gép. A tetőlemez meghajlott, az A-oszlop 45 millimétert hajlott-mozdult hátra. A vezető mellkasa a csattban találkozott a kormánykerékkel, az illusztráción ezt a testrészt az NCAP a biztonsági határértéken mocorgó narancsszínre satírozta. A kormány 39 millimétert mozdult hátra, 21-et jobbra, miután az Idea 64 km/h sebességgel becsapódott.
A lábtérben is számos szörnyűség történt. A szokásos sérülést okozó miegymás, azaz a középkonzol, gyújtáskapcsoló, a kormány magasságállytó karja mellett olyan egzotikus veszélyforrás is rávetete magát az Idea utasainak lábszárára-combjára, mint a kormányszervo motorja, vagy a kesztyűtartó széle. A pedálok viszont nem sokat fészkelődtek, csak a fék mozdult hátra mintegy öt centit.
Az 50 km/h sebességgel elvégzett oldalütközési próbán, illetve a 29 km/h sebességű póznának csapódás után manapság nem ritka a százszázalékos védelem. Ehhez azonban kell az oldallégzsák, ami a legtöbb piacon, ahol az Ideát forgalmazzák, opciós tétel. A tesztautókban sem volt, így a mellkas védelmét az NCAP gyengének minősítette. Ezzel együtt a 83%-os teljesítmény nem is rossz eredmény.
Az ISOFIX gyerekülés-csatlakoztatási rendszer feláras extra az Ideán, az NCAP a hagyományos módon, a hátsó felnőtt övekkel kötötte be a Britax-Römer biztonsági üléseket. A gyerekülésekben ezúttal is a másfél és a hároméves, sokat látott dummy-porontyok foglaltak helyet. Az ütközésben az apróságok feje a kívánatosnál, miket beszélek, még elviselhetőnél nagyobb mértékben lendült előre, az NCAP kénytelen volt a vulnerable, azaz sebezhető jelzőt használni az értékelésben. Az eredmény 47%-os biztonság: két kék csillag az ötből.
Ha az Idea-tulaj a teszteredmények ismeretében úgy gondolja, inkább megpróbálkozik azzal, hogy az első utasülésre köti be gyermekét, megteheti: a légzsák kikapcsolható. Az NCAP kifogásolta viszont, hogy az aktuális állapotról nem ad egyértelmű visszajelzést az autó, illetve a gyerekülés és légzsák összeférhetetlenségére figyelmeztető címkét sem találta elég figyelemfelhívónak.

Kedves gyalogosok: ha Idea tart felétek, inkább várjátok meg a következő zöldet! Barátságos, gömbölyded formája ellenére az autó merev, kemény lökhárítóval kegyetlenül elbánik a térdekkel-lábszárakkal, a motorháztető is csak a közepe táján hajlandó némi rugalmassággal megóvni a fejet-felsőtestet. Akik magasabbra nőttek, számoljanak azzal, hogy egy szokványos gázolásnál fejük a szélvédő alsó keretét éri. Próbáljanak középre helyezkedni, mert a széleken ismét csak elutasító ridegség fogadja őket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
