Jeep Grand Cherokee (2005)
Jeep Grand Cherokee (2005) törésteszt
Az ember azt gondolná, egy ekkora böhömben semmi baja nem eshet. Pedig de. A Grandcsirke legújabb generációja nem tudott öt csillagot szerezni a teszten. Még négyet is csak az erős oldalvédelem miatt kapott.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 26
Frontális: 9 (56%) Oldalsó: 16 (89%) Biztonsági öv-emlékeztető: 1
Gyermekbiztonság: 35 (71%)
Gyalogosbiztonság: 0 (0%)
Az EuroNCAP még tavaly törte össze a Grand Cherokee-t. A luxusterepjáró a Large Off-Roader kategóriában indult, versenytársai közül eddig három európainak, a 2003-ban tesztelt BMW X5-nek és Volvo XC 90-nek, valamint a tavalyelőtt összetört VW Touaregnek sikerült öt csillagot szerezni. A Grandcsirkének nem. Emellett övé a kétes dicsőség, miszerint jelenleg a Grand Cherokee a legfiatalabb modell az EuroNCAP eddig szétzúzott nagy off-roaderei között, aki nem tudta öt csillagra teljesíteni a tesztet.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az áldozat egy tavaly gyártott balkormányos modell volt, orrában a Daimler-Chrysler háromliteres dízelmotorjával, ABS-szel, ESP-vel, front-, oldal- és fejlégzsákokkal, az első üléseken öv-előfeszítőkkel és erőhatárolóval. A 2150 kilós autó, illetve utasai egy valós karambolnál statisztikailag valószínűleg előnyben lennének az ellenféllel szemben, hiszen alighanem kisebb, félrelökhető autóval találkoznának, de a teszten a rögzített (igaz némileg deformálódó, rugalmas) akadállyal sem a Jeepnek, sem a bábuknak nem volt könnyű dolguk.
A frontális ütközésnél a dummy-k és a légzsákok előírásszerűen találkoztak, ahogy az NCAP lakonikus eredménylapja fogalmaz, a kontaktus stabil volt. A kormánykerék három és fél centit mozdult felfelé, balra pedig hét millimétert hajolt el. Az utastér integritása gyakorlatilag nem sérült, az A-oszlop egy centivel mozdult hátra. A sofőr mellkasát ennek ellenére túl nagy erőhatások érték, és az utas felsőteste sem maradt zöld a szemléltető ábrán. A levegő után kapkodó áldozatok csak azzal vigasztalódhatnak, hogy fejük sértetlenül vészelte át az ütközést.
Mindjárt vége lesz azonban a jókedvnek, ha lenéznek a lábukra. A medence és a comb nagyobb terhelést kap annál, amit egy ilyen drága modellben manapság elvár az ember, az NCAP határesetnek minősíti e testtájak védelmét. A kormányoszlop, ennek borítása és rögzítőkarja, és hogy az utas se legyen túl vidám, a kesztyűtartó fedele változatos sérüléseket tudnak okozni térd- és lábszártájékon. A pedálok közül egyedül a fék rakoncátlankodott, hátra 56, felfelé négy millimétert mozdult.
A gyermekbábuk alapvetően biztonságban vészelték át az ütközést. Az egyes testrészek védelme alapvetően jónak minősül, bár a teljes testen mért terhelés a másfél és a hároméves gyermeket szimuláló bábun egyaránt csak az "elfogadható" kategóriába fért be. Talán ha a Jeep a műszerfalra és a napellenzőkre ragasztott matricáknál tartósabb eszközökkel táblázná ki az első utasülésre helyezett, menetiránynak háttal rögzített gyerekülés és az utaslégzsák találkozásának veszélyeit, a négy csillag is meglett volna.
Az oldalütközést a sok légzsáknak hála lényegesen jobban viseli a Grandcsirke. Sem a felnőttek, sem a gyerekek nem lennének veszélyben, ha a vezető oldalán egy másfél méter széles tárgy, például egy autó 50-nel telibekapná a terepjárót.

Nem lennék viszont annak a szerencsétlennek a helyében, akit pont ez a bő kéttonnás fémrém gázol el a zebrán. Ritkán kerül ennyire egyértelmű helyzetbe az NCAP minősítőtestülete: a motorháztetőre csapódó gyalogosnak esélye sincs. Akárhova üti be kezét, fejét, mellkasát, lábát, kemény, kíméletlen fogadtatásban részesül. Ha Grandcsirke közelít, egy választásunk lehet. Ahogy Pósalaky bácsi mondta: ugorgyunk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
