Mitsubishi Colt (2005)
Mitsubishi Colt (2005) törésteszt
A Colt vezető- és utasvédelemből csak négy csillagot ért el a teszten. Az ötödik csillag elvesztésében nagy szerepet játszott, hogy a vezetőoldali légzsák nem tudta megfogni szegény próbababa fejét.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 25
Frontális: 9 (56%) Oldalsó: 13 (72%) Biztonsági öv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 30 (61%)
Gyalogosbiztonság: 7 (19%)
Az EuroNCAP a szuperminik kategóriájában törte össze a Coltot. Ebben a mezőnyben eddig a Toyota Yaris az egyetlen ötcsillagos versenyző, amely még a klasszikus kisautó-méreteken belül marad. A többi nagggyon biztonságos modell, a ( Grande Puto , a Clio, az 1007, a 207-es és a Modus igazából már kinőtte a kategóriát. Így hát a Coltnak nem kell különösebben szégyenkeznie, hiszen nem kapott rosszabb jegyet, mint a Jazz, vagy mondjuk a Mazda 2. A háromcsillagos gyermekvédelem is átlagos érték, az egycsillagos gyalogosvédelmi faktor azonban elég durva, az újabb modellek közül sokan kaptak már két, vagy három csillagot is a szeleburdi kétlábúakkal szemben tanúsított elnéző viselkedésükre.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A minősítő intézet 1,3 literes, ötajtós, Inform felszereltségű, 970 kilogramm tömegű balkormányos Coltokat fogyasztott el biztonsági tesztjén. Az NCAP felhívja a figyelmet, hogy a teszteredmények az XMCXNZ34A5F060728 alvázszámú példány legyártása után készült autókra vonatkoznak. Az ütközési próba szempontjából releváns biztonsági felszerelések listája a két, egy fázisban felfúvódó frontlégzsákra, az első ülések överő-határolóira és előfeszítőire, valamint a hátsó külső ülések ISOFIX csatolókapcsaira korlátozódik. Oldal- és függönylégzsák, felső ISOFIX-horgonyzási pont nincs, az ABS és az elektronikus fékerő-elosztó pedig most nem segített szegény dummy-kon. A Colt mindkét elöl ülő övének becsatolására figyelmeztet.
A frontális ütközésben a vezető feje lecsúszott a légzsák közepe alá, így a bábu mellkasát csúnyán megütötte a kormány karimája. Az A-oszlop 47 millimétert mozdult hátra, ennek ellenére az NCAP úgy ítélte meg, hogy az utascella integritása nem sérült a teszten. Belül azonban jóval több volt a mocorgás a kelleténél. A kormány 31 mm-t mozdult hátra, nyolcat felfelé, 19-et balra. A lábtérben még szörnyűbb dolgok zajlottak le: a fékpedál 10,1 centit hajlott hátra, az összeroncsolódott műszerfal és középkonzol szilánkjai rávetették magukat a vezető és az utas lábszárára-térdére-combjára.
A kormányoszlop és a gyújtáskapcsoló is rémes dolgokat művelt, de az igazi veszély kintről érkezett. Egy ponthegesztett varrat megnyílt, az így keletkezett lyukon át pedig a kabinba zuhant a kormányszervo-berendezés egy része. (A Mitsubishi a teszt után bejelentette, hogy az XMCXNZ34A5F075819 alvázszám feletti autókon átalakították a lábteret veszélyeztető alkatrészeket.) Az oldalütközési próbán légzsákok nélkül 72 %-os eredményt tudott elérni a Colt.
Gyermekvédelemből 61%-ra, az ötcsillagos skálán épp csak hármasra vizsgázott az autó. Ezúttal mindkét baba, a 18 és a 36 hónapos egyaránt arccal a menetirány felé fordítva ült, Britax-Römer Duo Plus ülésekbe szíjazva. Az üléseket az ISOFIX-kapcsokkal rögzítették. A frontális ütközési próbán a hároméves baba feje túlságosan előrelendült, ami az NCAP szerint jelentősen megnöveli a sérülés esélyét.
Az első utasülés légzsákja egy kapcsolóval hatástalanítható, ha menetiránynak háttal fordított gyerekülés kerül ide, de a kapcsoló nem felelt meg az NCAP elvárásainak, túl nagy az esélye annak, hogy véletlenül rossz állásba kerül. A minősítő intézet a hátsó ISOFIX-rendszer jelzéseit sem találta egyértelműnek, úgy vélik, rikítóbban kéne jelezni a horgonyzási pontoknak: juhú, itt vagyok!

Aki a zebrán egy 40 km/h sebességgel közeledő 1,3-as Colttal néz farkasszemet, alig-alig számíthat jobb bánásmódra, mint ha egy .38-as Detective Special változattal tenné ugyanezt. A lökhárító, a hűtőmaszk teteje kíméletlenül kemény, a motorháztető is csak a közepe tájékán kínál némi párnázottságot, ott, ahova kisebb gyermekek feje kerülne egy gázoláskor. A szélvédő alsó pereménél nem mindegy, hová ütjük be figyelmetlen fejünket: középtájt és a két sarokban rideg elutasítással találkozunk, de a vezető és az utas rémült arca előtti szegmensbe szorult némi könyörület.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
