A legjobb vétel: olasz Golf
Van egy légzsák a kormányban, ABS a fékpedál mögött, intercooler a turbó után. Mi kellhet még? Szerintem a legjobb vétel ebben az életkorban egy Tipo. Persze alaposan át kell nézni vásárlás előtt, mert ugyanennyi erővel lehet a legrosszabb is.
![]() |
A 80-as évek vége felé járunk - akkoriban még a közös
padlólemez-használat ellenére szemre is megkülönböztethető autók
készültek- amikor a Fiatnál megszületik a sikeres
Uno nagy(obb)
testvére. Egészen pontosan 1988 januárjában készül el az első Tipo.
A szintén sokak által kedvelt
Ritmót küldi
nyugdíjba, és a
kettes Golf
vetélytársának jelentkezik az olasz frontról.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Először csak egyféle karosszériával, az ötajtóssal gyártják, és
1989-ben el is nyeri az Év Autója díjat. Ami nem is csoda,
hiszen a belső helykínálata felülmúlja a külső szemlélet alapján
alkotott elképzelést. Érdekes módon alváztestvére, az
Alfa 155 (további
tesók: Fiat Tempra, Fiat Coupe, Lancia Dedra) már külsőleg is több
teret sejtet, pedig véleményem szerint az eltérés minimális. Persze
most nem a csomagtartó méretre gondolok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A digitális műszerfal nem mindennapi. Talán az Opel Kadettban volt
még ilyen ebben a korban, ebben a kategóriában. És tényleg jól is
néz ki, nem szokványos, meg érdekes, mármint a DGT műszerfal.
Viszont kevés olyan tulajdonosról írnak a történelemkönyvek, akinek
ne lett volna rengeteg gondja vele. De nem hiszem, hogy ezen bárki
meglepődne, mivel
az olaszok nem a precíz elektronikájukról híresek. Az
igazsághoz tartozik az is, hogy ha egy olasz autóban ezerféle apró
lámpa villog össze-vissza, még nem jelenti, hogy tényleg rossz is
valami az autóban. Csak úgy villognak és kész. Talán pont ezért
szűnt meg a DGT változat az 1993-as kozmetikai átalakítás után.
![]() |
|
Mikor az utcai sportolók hőbörgése - hogy nincs egy valamire való izom motor sem a kínálatban - már-már demonstrációvá fajult, rögtön bedobták az 1.8ie 16V mocit. És még mindig csak 89 elején járunk. Ebben a 136 lovas Tipóban már mind a négy kerék mögé tárcsa alakú fékeket szereltek, működésüket ABS segítette. A lábrázásos fékezés innentől fogva már majdnem mindegyik erősebb modellben alapfelszereltség volt. De félre a fékezéssel, egyelőre még a gyorsításnál tartottunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eredeti dízelmotorok után 1990 környékén előmerészkedtek a
hátsó udvarból az újabb generációs
olajkályhák,
1929 cm3 (65 LE), és 1929 cm3 TD (82 LE), melyek teljesítménye
kissé szerényebb lett.. A benzines területen pedig színre lépett az
1756 köbcentis (109LE), és az 1995 cm3-s (113LE). Mindkét benzines
elektronikus injektortt kapott, majd katalizátort is. Közben a
többi motort is birizgálták, hogy megfeleljenek a soros
környezetvédelmi előírásoknak, meg persze a vásárlók száguldozási
hajlamainak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tipus életrajzában a fokozatkapcsolók bemutatása terén hatalmas
űr tátong. Szinte semmit nem találni, ami az erőátviteli
megoldásokra utalna. Egyetlen árva mondat árulkodik arról, hogy
pedig igenis dolgoztak rajta. Ez pedig annyi, hogy
a Tipo Selecta rejtette magában a CVT váltók Fiat-os
felhasználásának előhírnökét. Az 1.4-es és az 1.6-os motorokhoz
járt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
1991-ben a genfi show-n jött az überalles versenygép: 2.0ie
16V cat, de Sedicivalvole néven is ijesztgették vele az
illegális gyorsulási versenyekre járó
Opel Mantásokat.
Kicsit később, szeptemberben beszüntették az 1.8ie 16V motort, a
frankurti kiállításra némileg átszabták a megjelenést és
átkeresztelték a felszereltségi csomagokat is. Ami eddig az alap
modell volt, már S néven futott, és kapott elektromos ablakokat,
meg központi zárat. A DGT nevű változatnak pedig szervokormányt
hozott a télapó, és SX lett a neve.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
