A Thalia hazai és nemzetközi sikere igazán példás: nálunk tavaly duplán túllőtte az eredetileg tervezett eladási mennyiséget, de szinte az összes többi piacán is hasonlóan tarolt. Sportkörökben axiómának számít, hogy nyerő csapaton nem szabad változtatni, a Thalia mégis befeküdt egy könnyed arcplasztikára, és Clióvá műtette magát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Becsapni persze csak a szembejövőket lehet, a barátságos dromedárra emlékeztető púp megmaradt hátul, ahogy az alatta lévő irdatlan, 510 literes csomagtér is. A Thalia mégis jól járt a frissüléssel, ami változott, az mind jó felé változott. És érkezett két új motor, nem is akármilyen. Mindezekkel a fejleményekkel Prágában ismerkedtünk, a Thalia Phase II sajtópremierjén.
Kívül
Az orr tehát újra Clio-szerű, ilyennek is indult, csak aztán félúton a Clio maszkot cserélt, amit most a Thalia is megkapott. A markánsabb arcél mindkét autónak jól áll, de ha lehet, a Thaliának még jobban: az előző modell alig-alig különbözött a korai Cliótól, mégis valahogy csúnyább volt szemből, a mostani pedig nem.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Oldalt a 14 hüvelykes kerekek hivatottak a dinamizmust növelni új dísztárcsákkal és könnyűfém felnikkel, hátul pedig védőcsíkok kerültek a lökhárítókra. Ez utóbbiak a sajtóanyag szerint könnyedebbé teszik az autó vonalait. Meglehet, de érzésre parkoló sofőröknek sem jönnek éppen rosszul, a fényezett ütközőket megóvandó.
Belül
Szintén a hivatalos anyag szerint a műszerfal design, funkcionalitás és látvány szempontjából is fejlődött, új anyagokkal és felületképzéssel. A változás ezen a téren kevésbé szembeötlő (lásd összehasonlító fotónkat) de az anyagok valóban javultak. Most is minden kemény, de a szemnek kellemesebb. Új elem a magasabb felszereltséggel járó központi kijelző a középkonzolon, ilyen technikai gizmó a korábbi modellnek nem jutott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A régi és az új műszerfal |
A műszerfal kéttónusú, felül sötét, alul világos. Kárpit két színben létezik: az alacsonyabb felszereltségnél világos voile grey, a magasabbnál kék new clic. Új a kormánykerék minden változatnál, ráadásul az alapmodell felett magasságban is állítható, ahogy a vezetőülés is.
Az átgondolt családi autó szerepkör kiváló bizonyítéka a nagyszerűen látható helyre, az utasoldali ajtó kapaszkodójába épített jobb első légzsákkikapcsoló. Ezért valószínűleg az NCAP törésteszten is megdicsérik majd az ott egyébként is taroló Renault-t. Ám valószínűleg minden dicséretnél többet ér, hogy a bulvárlapokban a balesetkor a csecsemőt a tetőkárpitra simító légzsákról szóló rémtörténetek sosem lesznek Thalia fotókkal illusztrálva.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A biztonsági felszereltség egyébként is teljes: standard a két első légzsák, az első biztonsági övek erőhatárolója és előfeszítése, a három állítható hátsó fejtámla és a három teljes értékű hátsó biztonsági öv. Ráadásul a kaphatunk oldallégzsákokat és a Dynamique szinthez szériában jár az ABS.
Motorok
Az eddigi két 1,4-es mellé (8v, 75 le; 16v, 98 le) érkezett egy 1,6-os 105 lovas és egy 1,5-ös 65 lóerős dCi turbódízel. A 75-lovas motor nem épp erős, de városban jól használható. Az erősebbik 1,4-es kellemesebb, itt sem présel a támlába a gyorsulás, de a sebességmérő tanúsága szerint azért haladhatunk vele tempósabban. Az 1,6-os viszont pompás a multifunkciós Thaliához, pont megvan benne a dinamikai tartalék egy négyszemélyes, sátras utánfutós, kempingezős isztriai családi nyaraláshoz. Ha a Thalia a család barátja szerepében utazóautóként is feladatot kap, akkor ez a legjobb választás.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A végére maradt a nagy dobás, az 1,5-ös dCi. Ne szépítsük a dolgot, a dízel Thalia a common-rail technológia és a turbó dacára is lassú, akár egy teknősbéka hegymászáskor. Nulláról százra 15 másodperc a gyári adat, de nekünk 18 alá nyomni is csak kínkeservvel sikerült. Ellenben türelmes városi spórolós csoszogóautónak remek, és az ára elképesztően jó.
Vezetni őket a motorok erősorrendjében egyre jobb. A Thaliáról az úton semmi különöset nem lehet mondani, egy normálisan használható józan autó. A futóműve inkább lágy, a kormány, a váltó és a fék afféle minden rendben, semmi kiemelkedő nagyszerűség vagy ostorozandó hiányosság. A váltóbot szépen együtt mozog a gázpedállal, ez a lágy motorfelfüggesztés átka, de azon túl, hogy nem elegáns, más baj nincs vele.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Gyorsulás 0-100km/h-ra. Saját mérés, azonos útszakaszon, azonos sofőrrel |
Szívderítő kivétel az 1,6-os, mely a Dynamique hangulatnak és a szélesebb és peresebb gumiknak hála tényleg kellemes utazótárs. Tisztesen húz bárhol, és az utat is szorosabban öleli, mint a többiek.
Thalia, a potenciális kannibál
A kannibalizmus a marketingesek legkedvesebb műszava arra a fájdalmas esetre, amikor egy cég termékskálájának egyik tagja felfalja egy másik tagjának piaci részesedését. Ezt tehette volna a Thalia a Clióval, de nem tette. Papíron mindenben többet tud: azonos motorral és felszereltséggel olcsóbb, mint a kisebb és kevésbé sokoldalú Clio. Ezért nem lehet szebb, se kívül, se belül. Emocionális vonzerőben a Cliónak kell győzni, cserébe a ráció sok-sok érve szól a Thalia mellett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az itthoni pozícionálás remekül sikerült, divatcikknek maradt a csinos Clio, hagyományos, háromrészes autóra kondicionált poszt-szoc vevőknek és családosoknak az értékbajnok Thalia, melyből el is kelt mintegy 6300 darab tavaly.
A Thalia a Fabia Sedan, Astra Classic, Polo Classic, Seat Cordoba, Suzuki Sedan, Daewoo Lanos kategória élharcosa. Megjelenésekor rettenetes riadalmat keltett a konkurenseknél, helyenként a korábbi vásárlókat tébolyba kergető árcsökkentésekbe hajszolva őket. Az aggodalom továbbra is indokolt: a Thalia most még többet nyújt, gyakorlatilag változatlan áron. Van persze drágulás, de csak egészen elenyésző szintű, ennyit a modernebb külső és a civilizáltabb belső mindenképpen megér.
És akkor itt van még a dízel, melynek ára miatt okkal ugrik a homlokra a szemöldök. Az azonos felszereltségű alap 1,4-esnél pont 250 ezer forinttal drágább, a 16V-nél már csak 125-tel. Igaz ami igaz, a dCi mellett már végképp csak a háztartáskönyvet pedánsan vezető családanyák észérvei szólnak, de azok nagyon hatásosan: ennyiért ilyet végképp senki más nem tud.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Értékelés: 4,5 - Ár-érték aránya verhetetlen, de nézegetni csak szemből érdemes | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
Az olvasó kérdezi:
Kedves Karotta!
Ezt írod a tesztben: "Az 1,6-os viszont pompás a multifunkciós Thaliához, pont megvan benne a dinamikai tartalék egy négyszemélyes, sátras utánfutós, kempingezõs isztriai családi nyaraláshoz". Ugyanakkor az autóra nem, vagy csak komoly gányolás árán lehet vonóhorgot szerelni, lévén a puttony csak oda van ... helyezve, de a vonóhorognak az alvázhoz kell csatlakoznia. Most akkor hogy is van az a sátras utánfutó?
Üdv, H.A.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
