Most sem lesz kannibál

Próbaút: Renault Thalia Phase II

2002.03.18. 09:38

A Thalia hazai és nemzetközi sikere igazán példás: nálunk tavaly duplán túllőtte az eredetileg tervezett eladási mennyiséget, de szinte az összes többi piacán is hasonlóan tarolt. Sportkörökben axiómának számít, hogy nyerő csapaton nem szabad változtatni, a Thalia mégis befeküdt egy könnyed arcplasztikára, és Clióvá műtette magát.

 
   
   

Becsapni persze csak a szembejövőket lehet, a barátságos dromedárra emlékeztető púp megmaradt hátul, ahogy az alatta lévő irdatlan, 510 literes csomagtér is. A Thalia mégis jól járt a frissüléssel, ami változott, az mind jó felé változott. És érkezett két új motor, nem is akármilyen. Mindezekkel a fejleményekkel Prágában ismerkedtünk, a Thalia Phase II sajtópremierjén.

Kívül

Az orr tehát újra Clio-szerű, ilyennek is indult, csak aztán félúton a Clio maszkot cserélt, amit most a Thalia is megkapott. A markánsabb arcél mindkét autónak jól áll, de ha lehet, a Thaliának még jobban: az előző modell alig-alig különbözött a korai Cliótól, mégis valahogy csúnyább volt szemből, a mostani pedig nem.

 
   
 

Oldalt a 14 hüvelykes kerekek hivatottak a dinamizmust növelni új dísztárcsákkal és könnyűfém felnikkel, hátul pedig védőcsíkok kerültek a lökhárítókra. Ez utóbbiak a sajtóanyag szerint könnyedebbé teszik az autó vonalait. Meglehet, de érzésre parkoló sofőröknek sem jönnek éppen rosszul, a fényezett ütközőket megóvandó.

Belül

Szintén a hivatalos anyag szerint a műszerfal design, funkcionalitás és látvány szempontjából is fejlődött, új anyagokkal és felületképzéssel. A változás ezen a téren kevésbé szembeötlő (lásd összehasonlító fotónkat) de az anyagok valóban javultak. Most is minden kemény, de a szemnek kellemesebb. Új elem a magasabb felszereltséggel járó központi kijelző a középkonzolon, ilyen technikai gizmó a korábbi modellnek nem jutott.

 
   
   A régi és az új műszerfal











A műszerfal kéttónusú, felül sötét, alul világos. Kárpit két színben létezik: az alacsonyabb felszereltségnél világos voile grey, a magasabbnál kék new clic. Új a kormánykerék minden változatnál, ráadásul az alapmodell felett magasságban is állítható, ahogy a vezetőülés is.

Az átgondolt családi autó szerepkör kiváló bizonyítéka a nagyszerűen látható helyre, az utasoldali ajtó kapaszkodójába épített jobb első légzsákkikapcsoló. Ezért valószínűleg az NCAP törésteszten is megdicsérik majd az ott egyébként is taroló Renault-t. Ám valószínűleg minden dicséretnél többet ér, hogy a bulvárlapokban a balesetkor a csecsemőt a tetőkárpitra simító légzsákról szóló rémtörténetek sosem lesznek Thalia fotókkal illusztrálva.

 
   
 

A biztonsági felszereltség egyébként is teljes: standard a két első légzsák, az első biztonsági övek erőhatárolója és előfeszítése, a három állítható hátsó fejtámla és a három teljes értékű hátsó biztonsági öv. Ráadásul a kaphatunk oldallégzsákokat és a Dynamique szinthez szériában jár az ABS.

Motorok

Az eddigi két 1,4-es mellé (8v, 75 le; 16v, 98 le) érkezett egy 1,6-os 105 lovas és egy 1,5-ös 65 lóerős dCi turbódízel. A 75-lovas motor nem épp erős, de városban jól használható. Az erősebbik 1,4-es kellemesebb, itt sem présel a támlába a gyorsulás, de a sebességmérő tanúsága szerint azért haladhatunk vele tempósabban. Az 1,6-os viszont pompás a multifunkciós Thaliához, pont megvan benne a dinamikai tartalék egy négyszemélyes, sátras utánfutós, kempingezős isztriai családi nyaraláshoz. Ha a Thalia a család barátja szerepében utazóautóként is feladatot kap, akkor ez a legjobb választás.

 
   
   

A végére maradt a nagy dobás, az 1,5-ös dCi. Ne szépítsük a dolgot, a dízel Thalia a common-rail technológia és a turbó dacára is lassú, akár egy teknősbéka hegymászáskor. Nulláról százra 15 másodperc a gyári adat, de nekünk 18 alá nyomni is csak kínkeservvel sikerült. Ellenben türelmes városi spórolós csoszogóautónak remek, és az ára elképesztően jó.

Vezetni őket a motorok erősorrendjében egyre jobb. A Thaliáról az úton semmi különöset nem lehet mondani, egy normálisan használható józan autó. A futóműve inkább lágy, a kormány, a váltó és a fék afféle minden rendben, semmi kiemelkedő nagyszerűség vagy ostorozandó hiányosság. A váltóbot szépen együtt mozog a gázpedállal, ez a lágy motorfelfüggesztés átka, de azon túl, hogy nem elegáns, más baj nincs vele.

 
   
   Gyorsulás 0-100km/h-ra. Saját mérés, azonos útszakaszon, azonos sofőrrel

















Szívderítő kivétel az 1,6-os, mely a Dynamique hangulatnak és a szélesebb és peresebb gumiknak hála tényleg kellemes utazótárs. Tisztesen húz bárhol, és az utat is szorosabban öleli, mint a többiek.

Thalia, a potenciális kannibál

A kannibalizmus a marketingesek legkedvesebb műszava arra a fájdalmas esetre, amikor egy cég termékskálájának egyik tagja felfalja egy másik tagjának piaci részesedését. Ezt tehette volna a Thalia a Clióval, de nem tette. Papíron mindenben többet tud: azonos motorral és felszereltséggel olcsóbb, mint a kisebb és kevésbé sokoldalú Clio. Ezért nem lehet szebb, se kívül, se belül. Emocionális vonzerőben a Cliónak kell győzni, cserébe a ráció sok-sok érve szól a Thalia mellett.

 
   
 

Az itthoni pozícionálás remekül sikerült, divatcikknek maradt a csinos Clio, hagyományos, háromrészes autóra kondicionált poszt-szoc vevőknek és családosoknak az értékbajnok Thalia, melyből el is kelt mintegy 6300 darab tavaly.

A Thalia a Fabia Sedan, Astra Classic, Polo Classic, Seat Cordoba, Suzuki Sedan, Daewoo Lanos kategória élharcosa. Megjelenésekor rettenetes riadalmat keltett a konkurenseknél, helyenként a korábbi vásárlókat tébolyba kergető árcsökkentésekbe hajszolva őket. Az aggodalom továbbra is indokolt: a Thalia most még többet nyújt, gyakorlatilag változatlan áron. Van persze drágulás, de csak egészen elenyésző szintű, ennyit a modernebb külső és a civilizáltabb belső mindenképpen megér.

És akkor itt van még a dízel, melynek ára miatt okkal ugrik a homlokra a szemöldök. Az azonos felszereltségű alap 1,4-esnél pont 250 ezer forinttal drágább, a 16V-nél már csak 125-tel. Igaz ami igaz, a dCi mellett már végképp csak a háztartáskönyvet pedánsan vezető családanyák észérvei szólnak, de azok nagyon hatásosan: ennyiért ilyet végképp senki más nem tud.

 
   
   
Értékelés: 4,5 - Ár-érték aránya verhetetlen, de nézegetni csak szemből érdemes          
 
  Felszereltség
 
 Az új Thalia sorozat átvette a teljes Renault-választékban alkalmazott Authentique, Expression és Dynamique felszereltségi szint megjelöléseket. Már az első szinttől többféle motor közül lehet választani, a biztonsági és komfort felszerelés valamennyi kivitelben gazdag.

Az Authentique felszereltségi szint: - vezető és utasoldali légzsák
- biztonsági gyermekzár hátul
- 3 db 3 pontos biztonsági öv hátul
- állítható magasságú biztonsági övek elől, övfeszítő és överőhatároló
- 3 db ülésbe süllyeszthető hátsó fejtámla
- állítható magasságú fejtámlák elöl
- harmadik féklámpa
- egyben dönthető hátsó üléstámla
- "Muscade" szürke üléshuzat
- elektromos fényszóró magasság-állítás
- figyelmeztető hangjelzés bekapcsolt fényszóróra
- színre fújt lökhárítók és tükrök
- színezett üvegezés
- duplaoptikás fényszórók
- 14"acél abroncsok Az Authentique Plus változatban az új Thalia tartalmazza az Authentique szint valamennyi felszerelését, továbbá a következőket: - szervokormány
- állítható magasságú kormány
- elektromos ablakemelők elől Az Expression változatban az új Thalia tartalmazza az Authentique Plus szint valamennyi felszerelését, továbbá a következőket: - központi zár távirányítással
- "New Clic" szövet üléshuzat
- késleltetett kikapcsolású belsővilágítás
- 4x15 W rádiómagnó
- állítható magasságú vezetőülés
- fordulatszámmérő Dynamique változatban az új Thalia tartalmazza az Expression valamennyi felszerelését, továbbá a következőket: - ABS
- impulzív elektromos ablakemelők elöl
- elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök
- külső hőmérséklet kijelző
- 14" alufelnik

 
 

Az olvasó kérdezi:

Kedves Karotta!

Ezt írod a tesztben: "Az 1,6-os viszont pompás a multifunkciós Thaliához, pont megvan benne a dinamikai tartalék egy négyszemélyes, sátras utánfutós, kempingezõs isztriai családi nyaraláshoz". Ugyanakkor az autóra nem, vagy csak komoly gányolás árán lehet vonóhorgot szerelni, lévén a puttony csak oda van ... helyezve, de a vonóhorognak az alvázhoz kell csatlakoznia. Most akkor hogy is van az a sátras utánfutó?

Üdv, H.A.

Az oldalról ajánljuk

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

2 órája
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53