Szombatonként ő is autót mosott, eleinte egy óra alatt végzett, aztán csak céltalanul járkált a házban, ezerszer bekukkantott a szekrény mögé, nincs-e valami takarítani való, tízszer szétszedte a mosógépet, tán a szénkeféket kellene kicserélni. Elhatározta, hogy a következő hétvégén alaposabban kitakarítja az autót, jól kiporszívózza a csomagtartót is, most is csak összecsapta a munkát, nem volt alapos.
Úgy is tett, órákig pepecselt a szélvédővel, fülpucoló pálcikával és szilikonnal túrta végig a beltér minden zegét-zugát. Sok munkája nem volt vele, a Swiftből átvett, némileg átalakított, áttekinthető és egyszerű műszerfal pillanatok alatt kész volt, de nem kellett vesződnie a maradékkal sem, mivel csak az ajtón található mikronnyi vastag szövetbetét, minden mást csusszanó, kemény plasztik borít. Nyugtatja a tudat, hogy van drágább autó, amiben még ennyi szövet sincs.
Megszokta, nem zörög, nem nyiszog, nem kell fogdosni. Ami miatt azonban már a tizedik wunderbaumot rejti el az ülés alá, az a szag. A szag, ami más új autónál illat, itt penetráns bűz, amit csak elnyomni lehet, eltüntetni nem. Sebaj, a fő, hogy minden működik, az ülés varrott hurkái jól néznek ki, a megszokottnál magasabban ül, kitűnően kilát, és a kívülről kicsit esetlennek tűnő formának hála belátja az autó összes sarkát, könnyedén manőverezik.
Körömkefével tisztítja meg a jól adagolható és kellően erős fékek pedálját, keze egy pillanatra megáll a gázpedálnál, ezt kifejezetten utálja. Eszébe jut gyermekkora, mikor a párás kiskonyhában a zománcos tálban dagasztotta nagyi a kenyér tésztáját, jelentősen több nyomatékot kifejtve, mint ez a motor. Pedig papíron 99 lóerős a VVT, és maga az autó is 1130 kiló, de mintha a vörösen izzó fordulatszámmérő szétzavarná a ménest.
Lelkesen szalad a skálán felfelé, de 4100-nál, ahol a 133 Nm előjön, már olyan szívbemarkolóan üvölt, hogy megszánja. 5600-as fordulatszám környékén találná meg a lovakat, ha nem ez lenne a világ egyetlen japán motorja, amit nincs szíve pörgetni. A szomszéd szerint a Swiftben teljesen más. Lenyeli a békát, nem akart Swiftet.
Újabb két hét telt el, mikor azon kapta magát, hogy körbe-körbe járkál a garázsban, pucolgatja a szerszámokat, fölöslegesen megzsírozza a krokodilemelőt, kézbe veszi a hidegvágót, és hosszú percekig rugdal ide-oda a padlón egy szakadt porvédő gumit. Rá kellett döbbennie, hogy rengeteg szabadideje lett, és ezzel nem tud mit kezdeni, hiszen ilyen sosem fordult még elő vele, az öreg, undorító csotrogány tett róla. Jó ez az SX4, nincs vele gond legalább. Az este kitörölte a könyvjelzők közül az utolsó autós honlapot is, végre lesz ideje elmenni egy sörre a haverokkal.
Az asztal körül folyt a diskurzus, a három örök téma forgott körbe-körbe, mígnem valaki rákérdezett, milyen autót is vett. Milyet is? – villant át az agyán, persze, Suzuki SX4-et. Éjfél is elmúlt már, mire gyalog hazaért. A ház előtti széttúrt kaptató mindig megizzasztja. Le kéne állni a bagóval – fut át rajta a felismerés, míg becsukja a kaput. Az autó dobozszerű sziluettje megbújik a sötétben. Nem szeretlek – veti oda neki háttal állva, míg matat a zárral.
Tudja már, megölt benne valamit. Ez a másfél literes új autó a végletekig lecsupaszította lelkében az autózás iránt érzett szeretetet, laponként tépve szét a nagy álomkönyvet, míg csak csupasz, ragasztott gerinc maradt, benne a helyváltoztatás definíciójával. És még csak szemrehányást sem tehet neki, hiszen már csak az ára miatt sem formálhat jogot a kritikára, kettő és félért ennyi jár. Pont.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a cikk blogposztján !
Használható, ámde olcsó anyagokkal vakolt beltér, 270 literes csomagtartó, minimálmotor, 17,5 centiméteres hasmagasság. Van rádió és klíma, két elektromos ablak és fék. Lelketlen és üzembiztos, se nem szép, se nem csúnya sparhelt, amit használunk. Így fapadosan, racionális döntés a jobbak közül. Henry Ford azt mondaná rá: ez egy jó automobil.
Csak annyit tennék hozzá: ha pontosan ezt keressük.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
