Nem mindig a régi az igazi?

Összehasonlító teszt: Suzuki Swift Sport, Suzuki Swift GTI - 1990

2008.01.09. 01:06

Adatlap Suzuki Swift Sport - 2006

  • 1586 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 125 LE @ 6800 rpm
  • 148 Nm @ 4800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.2 l/100km
  • 3 900 000 Ft

Adatlap Suzuki Swift Gti - 1983

  • 1298 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 102 LE @ 6600 rpm
  • 108 Nm @ 5500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.6 másodperc
  • Végsebesség:
    183 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

A legnagyobb az volt, hogy tulajdonképpen mindkét régi GTI jó autó. Kellemesen erős a motorjuk, szervo nélküli kormányuk közvetlen, jól lehet velük autózni. A kocka a tökéletesen átalakított futóművével gyakorlatilag úgy viselkedett, mint egy versenyautó. Nagyon hangos és nyers, nagyon közvetlen, szinte úgy éreztem magam, mintha pályaautóban ülnék, eltekintve attól, hogy nem volt gyors a kanyarokban.

A kocka GTI kasztnija nagyon nyeklik, így hiába könnyű, hiába feszes a futóműve, nem fordul úgy, mint a mai autók. Viszont ezerszer közvetlenebb, élménydúsabb vele az autózás. A gömbölyű már kulturáltabb, ennek megfelelően vezetési élményben valamivel kevesebbet nyújt, de annyival nem, hogy komolyabban bánthassam. 2,5 millióért agyrém, de 1,2-ért racionális választásnak tűnik.

Az itt következő bekezdésekben olyan dolgokat fogok írni, amiket egyáltalán nem szeretnék. Sokkal szívesebben írnám, hogy a lomha, elpuhult, nehéz Swift Sport bár kényelmesebb, kulturáltabb, fel sem veheti a versenyt élményautózás terén az elődjeivel, hiszen a nyolcvanas, kilencvenes évek, amikor még lehetett könnyű, nyers, hangos autókat gyártani, az volt az aranykor.

Nos, az aranykor tényleg a nyolcvanas, kilencvenes évek időszaka volt, ennek ellenére nehéz lenne leszólni a Swift Sportot. Az nyilvánvaló, hogy kényelmesebb, kulturáltabb, mint elődei, csak az a kérdés, hogy a sok modorosság között mennyi vész el az élményből. Meglepően kevés. Annyi egészen biztosan nem, hogy a kedves olvasót Swift Sport helyett rábeszéljem inkább valamelyik GTI-re.

A Sport sokkal gyorsabb volt a kanyarokban, mint a másik kettő, szépen ugrabugrált a feneke, ha arra volt szükség; nevezhetjük sokmindennek, csak unalmasnak nem. Emellett ezerszer kulturáltabb, mint a régiek, vagyis a hétköznapi életben jobban használható - ez még egy sportos autónál is a legfontosabb szempontok egyike. Szebb, tágasabb az utastere, és új autó lévén természetesen nem zörög, nem lötyög, nem kopog.

Sajnos úgy egy, másfél óra autókázás után elkezdett esni a hó, így a programot félbe kellett szakítani. Biztos, ami biztos, nyomtunk még két gyorsulási versenyt a célegyenesben. Mindkétszer a kocka bizonyult a leggyorsabbnak, de csak paraszthajszállal, ráadásul a gömbölyű GTI-n borzalmas gumik voltak, én meg először elfelejtettem kikapcsolni a Sportban a kipörgésgátlót. Egyértelműen látszott: gyorsulásban, motorerőben nincs nagy különbség a három autó között.

Végezetül megkérdeztem a srácokat, átülnének-e a GTI-ből a Sportba. Hosszas gondolkodás után úgy döntöttek, elméletileg igen, de gyakorlatilag nem. Ennek egyik oka, hogy az 1,2 milliós kocka GTI-t nagyjából 400 ezerért, a 2,5 milliós gömbölyű Swiftet pedig kb. 1 millióért lehetne eladni, az pedig az Úristen káromlásával lenne egyenértékű. Ráadásul mindkét autó tökéletesen megbízható, a tulajdonosok napról napra egyre jobban szeretik őket.
Meg is tudom érteni.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Suzuki Swift

7,3
Nép
8.2
8
7.8
7.6
9.1

Népítélet - Suzuki Swift

7,0
Nép
8.6
6.9
8.5
5.5
9.5

Az oldalról ajánljuk

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
  • Hírek

Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát

A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.

5 órája
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10