Nem mindig a régi az igazi?

Összehasonlító teszt: Suzuki Swift Sport, Suzuki Swift GTI - 1990

2008.01.09. 01:06

Adatlap Suzuki Swift Sport - 2006

  • 1586 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 125 LE @ 6800 rpm
  • 148 Nm @ 4800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.2 l/100km
  • 3 900 000 Ft

Adatlap Suzuki Swift Gti - 1983

  • 1298 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 102 LE @ 6600 rpm
  • 108 Nm @ 5500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.6 másodperc
  • Végsebesség:
    183 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

A Swift Sport már járt nálunk és megállta a helyét a vetélytársakkal szemben. Most azonban még nehezebb a dolga: saját magával kell szembenéznie. Kétszer.

Anno nagyon vártuk a Swift Sportot. Nemcsak mert a Miautónk minden magyar szíve csücske, de azért is, mert sok szempontból racionális választásnak tűnt. Először is jó az ára; manapság négymillió egy új sportkocsiért egyáltalán nem sok, még akkor sem, ha ez a sportkocsi kicsi, és nem is kifejezetten brutális. Miért szépítsem, a manapság gomba módra szaporodó 3-4-500 lóerős verdák mellett a kis Swift szánalmas, lomha vasdarab.

És pontosan ez a második érv, ami mellette szól: hogy uralható, könnyen vezethető. Nem gyilkos vadállat, hanem kedves játszópajtás. 125 lóerő, 8,9 másodperces gyorsulás a mai világban egyáltalán nem nagy szó, de sportautóknál sosem az óra vagy a számok, hanem a sofőr szívritmusa a mérvadó. Míg hasonló gyári adatokkal egy középkategóriás limuzin maga a nyomorúságos dögunalom, egy fickándozó kisautó már ekkora teljesítménnyel is rengeteg örömet okozhat.

Jó egy éve járt nálunk a Swift Sport , és bebizonyította, hogy ha nem is jobb mindenben, mint vetélytársai, azért kellemes, kulturált és élvezetes kisautó, és az árát feltétlenül megéri. A véleményünk azóta sem változott; nem azért hoztuk el újra, hogy megkérdőjelezzük az erényeit, hanem hogy összevessük az elődökkel. A Swift Sport egy csípős téli reggelen elindult hát Budapestről a Kakucs-ringre két régi GTI társaságában.

Kakucs-ring – Versenypálya 30 kilométerre Budapesttől

Szaporodnak a versenypályák, éled, terjeszkedik a magyar autó- és motorsport és ez nagyon jó. Nemcsak Talmácsi Gábor , vagy a jövő magyar világbajnokai miatt örülök ennek, hanem azért is, mert azzal, hogy egyre több lehetőségünk van autózni, egyre többen fognak megtanulni rendesen vezetni. És egyre többen jönnek rá, hogy nem a közút, hanem a versenypálya az a hely, ahol a szunnyadó vadállatot szabadon engedhetjük.

A Kakucs-ring elsősorban gokartpálya, de motorosok és autósok is használhatják. Valamivel hosszabb, mint egy kilométer. Mindössze két hosszabb egyenes rész van, itt harmadikat kapcsoltunk, egyébként az egész kanyargós pályát másodikban teljesítettük. Nem túl nagy a tempó, viszont legalább nehéz összetörni a kocsit, a kanyaríveket pedig pontosan ugyanolyan jól gyakorolhatjuk a lassú kanyarokban is, és közben a gumik meg a fékek sem kopnak olyan gyorsan.

A versenypályát az M5-ösön közelíthetjük meg leggyorsabban, az inárcsi lehajtó után már csak két kilométert kell menni, hogy beérjünk a pálya területére, ahol egyelőre csak egy aszfaltcsík és egy tribün van, meg persze áram, víz, WC, hogy a legszükségesebb dolgainkat elintézhessük, de a tulajdonos elárulta, a létesítmény még távolról sincs készen. Motorosoknak, gokartosoknak 5000, autósoknak 30 000 forint a napidíj.

A kocka GTI

A kocka GTI-t 1986 és 88 között gyártották. 1,3-as motorja valamivel több, mint 100 lóerőt, és valamivel kevesebb mint 110 Nm-t ad le. 0-ról 100-ra kilenc másodpercen belül gyorsul, végsebessége megközelíti a 200 km/h-t. Igaz, hátul dobfékes, van viszont egy óriási előnye az aktuális sport-Swifttel szemben: mindössze 750 kilót nyom.

Gyári állapotú 1987-es autót keveset találunk, gyári állapotú 1987-es sportautót egyet sem. Az általunk kipróbált darab is túl van már egy sor átalakításon. Kapott sportüléseket, négypontos biztonsági öveket, szépen flokkolták a műszerfalát. Kapott ültetőrugókat, négy sportgátlót, keményebb szilenteket. A motorral is foglalkozott a tulaj, direktszűrővel, sportleömlővel és egy új komputerrel sikerült körülbelül 10%-kal megnövelni a teljesítményt. A kocka GTI, mire eljutott idáig, körülbelül 1,2 millió forintot vitt el.

A gömbölyű GTI

Ez ám a mi autónk! Nemcsak mert a gömbölyű Swift hungarikum, hanem mert ennek a kasztnija tényleg magyar. A tulajdonos 2001-ben vásárolt egy alig használt mezei Swiftet, de hamar megunta, hogy nincs ereje, és belevágott a nagy átalakításba . Vásárolt egy GTI motort, a magyar motorból csak a blokkot és a főtengelyt tartotta meg. A mezei Swiftből négy nap alatt lett GTI 101 lóerővel és 8,6-os gyorsulással.

A tesztelt GTI tehát nem igazi GTI, mégis pont olyan, mint az igaziak. A tulajdonos lelkes Suzuki- és gyorsulási verseny-rajongó, összemérte már több japán GTI-vel és elégedetten tapasztalta, hogy versenyben van a gyári kocsikkal. Az átalakítás természetesen nem csak a motort érintette, a fékekre és a futóműre is kiterjedt, és ha kívülről nem is, technikailag sikerült szinte tökéletes GTI-t fabrikálni a magyar Suzukiból. Volt néhány mellékvágány, így a kocsi mára kb. 2,5 millióban fáj, de a tulaj állítása szerint vételárral, átalakítással együtt ki lehetne hozni úgy 1,2-ből.

Száguldj magyar!

Kipróbáltam mindhárom autót, és mindhármat élveztem. Tényleg. A téli gumik miatt nem volt túl jó a tapadás, ilyen gumikon versenypályára menni olyan, mint téli bundás nőt csöcsörészni, szóval el tudok képzelni nagyobb mulatságot. Normális időben, rendes abroncsokon jobban szórakoztunk volna, de mivel mindegyik autón téli gumi volt, egyenlőek voltak az esélyek. Több meglepetés is ért.

Azt már tudjuk, nagyjából mennyibe került a két használt sport-Swift, a következő oldalon az is kiderül, mennyiért lehetne eladni őket.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Suzuki Swift

7,7
Nép
8.2
8
7.8
7.6
9.1

Népítélet - Suzuki Swift

7,4
Nép
8.6
6.9
8.5
5.5
9.5

Az oldalról ajánljuk

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
  • Hírek

Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban

Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.

tegnap, 16:47
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10