Adatlap Citroën C2 Vts - 2003
Adatlap Nissan Micra 160sr - 2003
Adatlap Suzuki Swift Sport - 2006
Álmodozni jó. A sok szép, új, izgalmas sportautó megmozgatja az ember fantáziáját, de a legtöbb esetben komoly, általában anyagi természetű szakadék tátong az álmodozó és álmának tárgya között. Jó dolog színes magazinban nézegetni Pamela Anderson cicijét, de mennyivel izgalmasabb valami füstös szórakozóhelyen odamenni egy lányhoz, még akkor is, ha kicsit nagy a feneke vagy eláll a füle.
Valahogy így van ez a sportautókkal is. A sportautók szépek, gyorsak, de drágák, így sok esetben elérhetetlenek. Az ember elnézegeti őket, kicsit csurgatja a nyálát, aztán vesz valami dízelt és módfelett elégedett, mert jól fogyaszt. Pedig minden emberben él egy kisgyermek, aki irtózik a racionalitástól, tojik a fogyasztásra, és mindennél jobban szeret játszani.
A baj csak az, hogy 6-8-10 millió forintot kell kiszórni az ablakon játszadozásra, ami bizony sok pénz. Ezért jó, hogy a legkisebbek között is akadnak sportos modellek, így már három és fél, négy millió forintért hozzájuthat az ember egy vadonatúj sportkocsihoz, ami nem okoz olyan élményt, mint Pamela Anderson cicije közvetlen közelről, viszont egymilliószor izgalmasabb, mint Pamela Anderson cicije valami színes újságban.
A versenyzők
Az egyes számú versenyző a Citroën C2 VTS. 4 010 000 Ft-os árával ő a legdrágább. A Swift ára meghökkentően magasnak tűnhet, ha azt vesszük alapul, hogy a gyártó kétmillióért kínálja az alapmodellt, ebben a mezőnyben azonban racionálisan hangzik a 3 920 000 forint. A Nissan Micra 160SR mindössze 3 390 000 forintba kerül, szinte úgy dobják utánunk. A közel 20%-os árkülönbség sokat nyom a latban vásárláskor, de vajon miért ennyire olcsó?
Felszereltség
A dizájnnal szokás kezdeni, tudom, de úgy érzem, a fenti adatok magyarázatra szorulnak, ezért inkább az autók felszereltségével foglalkoznék egy keveset. A C2-es tele van extrákkal. Van benne automata klíma, kormányról vezérelhető hifi, két automata elektromos ablak, sötétben automatikusan bekapcsoló fényszórók és esőérzékelős ablaktörlők, fűthető és behajtható visszapillantó tükrök, egy csomó fékezést és menetstabilitást segítő hárombetűs izé, 16-os könnyűfém felni meg négy légzsák.
A Swift Sportban célszerűbb játékok vannak. Nem automata sem a lámpa sem az ablaktörlő, de biztonsági, menetstabilitást és fékezést támogató elektronikus rendszere ugyanannyi van. Automata klímát és kormányról vezérelhető hifit a Suzuki is ad, kettővel több légzsák van a Swiftben - szám szerint hat -, a két első ülés fűthető, és a könnyűfém felnik eggyel nagyobbak, 17 hüvelykesek; de a leghasznosabb a kulcs nélküli indítás. Ha összegezzük az extrákat és utánaszámolunk, kiderül, hogy ilyen komoly felszereltség mellett ezek a sportmodellek bizony nem is annyira drágák, mint első ránézésre gondoltuk.
A Micrában is elektromos az ablak, a tükör, kormányról vezérelhető a hifi, van benne ABS, EBD meg ESP és 16-os könnyűfém felni jár hozzá, de manuális a klíma és csak két légzsákot adnak. A Micra 160SR felszereltsége elmarad a riválisokétól, de még bőven kielégítő. A C2-esben sok nem feltétlenül szükséges játék árát kell megfizetni, mint amilyen például az esőérzékelős ablaktörlő, vagy az automatikusan becsukódó visszapillantó tükör, a Swift Sportot is ellátták minden földi jóval, de vajon tényleg szükség van a 17-es felnikre és a hat légzsákra?
Te meg hogy nézel ki!
Valahol mindhárom modell tudathasadásos elmeállapot szüleménye, hiszen ezeket az apróságokat elsősorban hölgyeknek tervezték - na jó, a Suzukit nem, azt a népnek - egy férfiasan sportos női autó pedig minimum fura, de ettől most tekintsünk el. Tökéletes egyetértésben voltak a szerkesztőség tagjai afelől, hogy a Micra a legnőiesebb és a Swift a legférfiasabb, legsportosabb modell a három közül. A C2-vel kapcsolatban megoszlottak a vélemények.
A Micra nagyon kedves, aranyos, de két probléma is van vele. Egyrészt gyakorlatilag semmilyen külső jelét nem láthatjuk rajta, hogy sportos modell lenne, másrészt elég sivár a beltere. Van ugyan egy-két jó ötlet, szép a műszeregység sportos fehér számlapja, jópofa a kilincs, jók a fűtés-hűtés fehér, porcelánhatású műanyag kapcsolói, de egészében egyáltalán nem sportos, még csak nem is nőiesen könnyed a 160SR belvilága, inkább kicsit nagymamás.
A C2 extravagáns. Formája, belső dizájnja nagyon karakteres, csak szeretni vagy utálni lehet. A karosszériát sportossá, mérgessé teszik a szögletes, erőszakos vonalak. A VTS-ről tényleg el lehet hinni, hogy keményen megy, annak ellenére, hogy nagyon kicsike, még ebben a mezőnyben is. A belső teret díszítő megannyi narancssárga betétből női parfüm illata árad, amilyen sportosnak hat kívülről, annyira nőies belül a C2. Ez az autó tele van érdekes ötlettel, és pont ezért osztja meg az embereket. Nálunk nagyjából ugyanannyian húzták a szájukat, mint ahányan imádták.
A Swift formatervét jól eltalálták. Mára eljutottunk oda, hogy félpercenként jön szembe egy, mégsem vált unalmassá. A Sport természetesen még dögösebb: vagány légterelőket, két krómozott kipufogóvéget, módosított hátsó lámpát kapott. Sajnos a tesztautón nem a gyári 17-es könnyűfém felnik voltak, hanem 15-ös acélkerekek dísztárcsával és téli gumival, de így is jól nézett ki.
Belül is sportos a hangulat, a sportülések piros betétjei kifejezetten vagányak, távolról sem hasonlítanak a VTS nőies pöttyeihez. Szép krómkeret van a műszeregységek körül. A Swift a Micrához képest izgalmas, a C2-höz mérve puritán, de minden mércével mérve sportos és kellemes. Talán még férfias is egy kicsit.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
