Tesztautónk belső felszereltségének fantázianeve, ha jól emlékszem, Soul Glow volt. A lélekderengés lényege, hogy ránézésre olyan, mint a Swift olcsóbbik műanyaga, tapintásra is olyan, csak még annál is sokkal jobban karcolódik. Ebben az autóban is alig van ezer kilométer, de mintha a yeti járatta volna be barátjával, a tobzoskával hancúrozva.
Mindenhol mély, látványos karcok, az ajtón, a műanyag kilincsen, a műszerfal borításán – hát ez az autó egy év után elég lelakottan fog kinézni, kizárt, hogy annyira vigyázni lehessen rá, hogy három év után ne úgy nézzen ki, mint amiben flexkorongokkal frizbíztek. A kormány pedig elvileg bőrborítású, a varrás is ott van a karimán, de ha bőr, akkor valami undort keltő betegségben szenvedő mélytengeri hal bőre került rá. Iszonyú.
A sajtóanyag azt írja, a Soul belsejét a csúcsminőségű audiokészülékek inspirálták, mármint formailag. Nyilván nyelvbotlás, hiszen a csúcsminőségű audiokészülékek többnyire úgy néznek ki, mint a drótos tót hátizsákja, vagy jobb esetben egyáltalán nem néznek ki sehogy. Így egyáltalán semmilyen audiokészülék nem néz ki, ami jó hír mindazon hifistáknak, akik átaludták az elmúlt 50 esztendőt. Viszont legalább a Soul hifije egész jól szól, főleg ahhoz képest, hogy kicsi a tér, és mindenhol kemény műanyagok borítják.
Gyárilag rádughatjuk az iPodot, azonnal felismeri, és át is veszi felette az uralmat – elsőre kicsit ijesztő, hogy mondjuk az addigi Iron Maiden felirat helyett egy KIA embléma jelenik meg a kijelzőn. Gondolom egy erősítő betoldásával még jobb lehet, de így se kezd torzítani a maximális hangerő táján.
A kesztyűtartóba ígért beépített notebookot igen vártam – tulajdonképpen legfőbb ideje volt, hogy ilyesmi legyen egy autóban. Bluetooth, USB portok, wifi – mindez már megint Amerika mákonya marad, hozzánk ilyen felszereltség maximum szürkeimportban jöhet. Kívül kicsi, belül nagy, mondja a sajtóanyag, és ez stimmel is. Kényelmes elöl, kényelmes hátul. Hátul egyébként a Scionban is meglepően sok a hely, elöl szerintem az okos középkonzol miatt a Soul tágasabb. 14 centivel rövidebb, mint a Scion, amely egyébként igazából egy Yaris Verso, a Soul viszont nem egy hosszított Picanto vagy rövidített Rio: ez állítólag új platform.
És hát természetesen: milyen vezetni? Tudja az ördög. Ezekkel a 18 colos kerekekkel olyan, mint bármilyen kompakt autó 18-as kerekekkel – döglött és ráz. Szériában 15-ös vasfelnik lesznek rajta dísztárcsákkal, azokkal abszolút el tudom képzelni, hogy jó lesz soulozni, egyelőre csak az biztos, hogy ez a kerékméret a nagy tömeg miatt kicsit sok az 1,6-os benzinesnek. Megy, persze, ha kitapossuk a belét, még autópályán is megindul, de semmi nincs benne az 1,4-es Cee'd örömteli fürgeségéből. A kisebb keréktárcsával nyilván majd az egy év múlva érkező 1,4-es benzinmotor is szépen viszi, így viszont empatikus tesztelőként csak azt érzem, ezekkel a kerekekkel szenved a motor, a futómű, és a fékrendszer is.
A dízel persze erősebb, csak hát ugye az egy dízel. A 18 colos kerekek a tétel, amit ki kell hagyni a csomagból, mert minden autó olyan lesz tőlük, mintha vontatna. Kínlódnak. A váltó nem kiemelkedő, de jó – mondom: alapvetően a Soul vezetési élményét 15 colos kerekekkel lehetne reálisan értékelni.
A KIA most már nemcsak megbízható, de trendi autót is tud gyártani, egyetlen súlyos hiányosságuk azonban van: a PR. Városi legendák tucatjai keringenek a szakmában arról, melyik autógyártó hogyan csal a tesztautókkal. Kedvencem a külön gyártósoron, vastagabb szélvédőkkel készülő sajtóteszt-Audik meséje. Ezzel ellentétben a KIA tesztautók belseje összevissza volt karcolva, miközben egy csomó védőfóliát nem távolítottak el, mi konkrétan még a hátsó lámpán is védőfóliákat találtunk.
A sajtótájékoztatón felszólaló gyáriak angolját alig lehetett érteni, legyenek akár koreaiak, akár németek, akár belgák. És a reklámmal is vannak bajok. Azt nagyon jól csinálja a KIA, hogy évek óta marha drága tenisztornákat szponzorál, most viszont a sajtóanyagba a Soul és a célközönség alapján a "young at heart" szlogen került. Szívében fiatal?! Mi jelenik meg ettől az ember fejében? Hát persze, hogy egy kócos szipirtyó hálóingben, aki szívében fiatal, ezért eszelős tekintettel egy réten ugrándozik a pongyola pitypangok között.
Ha hallgatnak rám, ezt a youngatheartozást sürgősen elfelejtik: a Soult a városi fiatalok fogják megvenni, idősebbek, a csak szívükben fiatalok szinte kizárt, hogy megértenék vagy vágynának rá. Ez a fiataloknak való, és ha hinni lehet a forgalmazónak, hogy nagyjából a Cee'd körüli áron hozzák ki, akkor a nemcsak szívében, hanem évgyűrűileg is fiatal urbánus lakosság ezt bizony meg fogja venni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
