|
Nyugodtan lehetne a Sorentóban dőlésszögmérő is, mert egész jó terepjáró. 4,6 méteres hosszúsága miatt nem a keresztirányú árokmászás bajnoka, de a hasmagassága ( ) és a terepszögei (27,9 és 26,4) is elfogadhatóak. Ráadásul alapáras az önzáró hátsó differenciál, ami speciel az én terepjárásom alkalmával bizonyítottan nem működött. Ha működik, talán el sem akadok, mert a bal hátsó kerék szilárd talajt fogott, csak a jobb hátsó pörgött ki. Egy működő sperr-rel le is rúgta volna magát a buckáról.
A puszta méretek és a négykerék-hajtás terepen sok mindenre elegendő, az apró finomságok akkor jönnek ki, ha kicsit gyorsabban kezdünk közlekedni a földutakon. A Sorento futóműve ilyenkor fantasztikus brillírozásba kezd; két szoft-terep-kedvencem, a Subaru Forester S Turbo és az Audi Allroad Quattro ugrottak be, mint hasonlóan kellemes, megnyugtató, puha, de határozott futású autók. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, amit jól terveztek és raktak össze, mert tudja mindazt, amiért ezt a konstrukciót szeretni lehet. Jó irányíthatóság, akciózáskor mindig korrekt visszajelzés az útról és az autóról. Több helyütt olvastam, hogy a Porsche hangolta, akár igaz is lehet, nagyon jó. A jó irányíthatósághoz megfelelően merev karosszéria is kell, és bár a Sorento alvázas konstrukció, a tavalyi Euro NCAP-törésteszten négy csillagot kapott (hasonlóan az ML-Mercedeshez és a Range Roverhez).
A hátsó futómű merev híd, ötkaros multilink felfüggesztéssel. Az elöl ülők bármikor elhinnék, hogy nem is merev a tengely, mert a Sorentót vezetni közúton is élvezetes, a hátul ülőknek viszont a legkarizmatikusabb píáros se adná be a multilinket, mert a magyaros úthibákon a hátsó tengelyhez közel ülőket azért nem kényezteti túlságosan a Sorento. Az alumínium kerekek (16 coll) alapárasak, a képeken látható vasfelni csak a téli gumik miatt van az autó.
Nekem ez most a kategória legjobb vétele. Szép is nagy is, jó is, a fogyasztás horror, de talán kézi váltóval civilizált szinten tartható. És bele se merek gondolni, pár év múlva menyire ellenállhatatlan vétel lesz egy használt Sorento.
|
|
Értékelés: 4 csillag, ha nem fogyasztana ennyit, 5 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hello
a Kia Sorento cikkedre szeretnek reagalni, az emlitett 18 literes fogyasztas miatt. Hamarosan ujauto vasarlas elott allok, es elegge valoszinu hogy a sorento lesz az. Eppen ezert voltam mar tesztvezetni a 3.5-os V6 valtozatot es a 2.5 dieselt. Mindegyiket automata valtoval. A benzinest 24 oran keresztul hasznaltam, a dieselt kb. 3 orat, tehat szerencsere a fogyasztasukat is tudtam ellenorizni. A benzinesnel kb. 16 literre jott ki, a dieselnel pedig 11-re -- ugy, hogy tesztido 80 tobb mint fele egy mely hoval boritott szantofoldon telt el, tobbnyire 4LO uzemmodban (a hatso diffi csak ekkor zart). En svajcban elek, es eppen ezert az egyetlen dolog amire tippelnek, az az hogy rossz minosegu gazolajat tankoltatok, vagy egyszeruen atvertek benneteket a benzinkuton. Javaslom hogy nezzetek megegyszer utana a fogyasztasnak, mert ha igazam van, az auto az 5-pontos ertekelest is megkaphatja....
udv
Gergo
ps. ajanlom a www.sorento-forum.de -t, ahol sok tulajdonos ir fogyasztasi ertekrol, sok kep es teszt van. Peldaul egy Sorento es egy Touareg versenye egy sipalyan felfele -- a Touareg elakadt feluton.
Tisztelt Winkler Úr,
Szerintem annál a Sorentonál valami nem stimmelt ( a fogyasztás
terén). Nekem egy Hyundai gyártmányú kisbuszom van (Hyundai H1), ami
picit nagyobb, mint a Sorento (50 cm-rel hosszabb, 20 cm-rel magasabb,
szélte kb ugyanaz, üres súlya 1800 kg, teljessel 3000 kg). Motorból
ugyan az a 2,5 TD van benne és városban 11-12 litert eszik hajtástól,
forgalomtól, stb-től függően (országúton 7,5 (90 km/h) 8,5 (110 km/h)).
Átlag fogyasztás 9-10 körül van még így télen is (fele-fele
város-vidék). Ezért merül fel bennem az a gondolat, hogy a 18 liter, az
vagy egy rosszul beállított motor, vagy esetleg a terepezés hatása.
Szerintem autódokinak meg kellett volna mutatni, lehet azonnal kiböki
mi a gond. Üdv:
GrG
Winkler úr:
-Háromszor tankoltunk. Egyszer terepezés volt benne, egyszer sok
sztráda 140-es átlaggal, harmadszor 100 km város. És mindig horror
értékek jöttek ki, de magam is szívesebben hinném a 12-13 litert.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
