A Sorento elődje, a KIA Sportage elsősorban sokkal kisebb, másodsorban sokkal rosszabb volt. Kevesen számítottak rá, de a minőség még a mennyiségnél is többet javult — a Sorento hiába a legolcsóbb, mégis a kategória egyik legjobbja.

Az első igazán szép KIA. A külsejébe nem tudok belekötni, de nem is akarok; a több millióval drágább kategóriatársak se néznek ki jobban. Esetleg a Land Rover Discovery, plusz öt millióért. De egy ML-Merci (16 millió) és egy X5-ös BMW mellé is oda mer parkolni az ember egy Sorentóval — még akkor is szebb, ha nem számoljuk bele, mennyivel olcsóbb.
A formatervező, Byung-jun Min tökéleteset alkotott, a legfrissebb trend szellemében: nem a gömbölyű, de nem is a szögletes, inkább a határozott csúcsokban végződő ívek uralkodnak, akárcsak a Mazda6 és a Honda Accord külsején. Szép az orra, szép az oldala, szép fara, és ha valami ennyire jól néz ki, óhatatlanul szeretnénk rájönni, honnan lopták. Egyedül a hátsó kerék feletti tetőoszlopra, és az amögötti kis részre merném ráfogni, hogy kicsit Opel Fronterá-s, de itt véget is ért a tudományom.
A belső is szép, és jól használható. A műszerfal például tökéletes látványt nyújt, mondom annak ellenére, hogy Nak-Chul Kim enteriőrfelelős műfa betétekkel jelzi a gyengébbek kedvéért, hol található a középkonzol. A színek, a formák, az anyagok, a kormány fogása, egy csomó egyéb kellemes minőségi inger, meg az érezhetően bivaly összeszerelési minőség miatt teljesen audis az érzet. Furcsa is, hogy az autónak csak üggyel-bajjal nevezhető Rio és a Sorento azonos márkanév alatt fut, személy szerint kizártnak is tartom, hogy egy gyárban készüljenek. (Egy koreai KIA-fejes szerint a Sorento az a minőség, amerre a cég tart.)
Egyetlen nagy hiba maradt odabent: az üléskárpit. Ronda, szürke, kellemetlen a tapintása, és úgy feltölti az embert elektromossággal, hogy ha kiszálláskor nem as ablaküvegnél taszítva csapjuk be az ajtót, hanem fémhez érünk, akkorát üt, mint egy villanypásztor. Idomítani árammal gyorsabban megy, ezt jól tudjuk az amerikai űrhajós majmok óta, én is rettegve csukok minden autót, pedig már két hete, hogy visszaadtam a Sorentót. Szóval csak annyit akartam mondani, hogy érdemes a Sorentót bőrülésekkel kérni. A csomagtartó a katalógus szerint 897 liter, de ez alighanem koreai literben lehet megadva, vagy rögtön mennyezetig pakolva. Így szemmértékre lehet vagy 500, az is szép. A hátsó ablak pedig külön nyílik, csak távkapcsolóval.
A KIA-nál kezdenek belejönni az autógyártásba, de a helyesírás még nem igazán megy. A Nápoly melletti üdülővároska, Sorrento nevét mindenesetre kér r-rel írják, amennyiben arra gondoltak. Márpedig arra, mert erről a hivatalos sajtóanyagban is esik szó. Különben is, a MacMillan-világatlasz által számon tartott három amerikai Sorrento is két-két r-rel írandó.
A 2,5-ös turbódízel a Hyundaitól vásárolták. Menni szépen megy, de automatával kissé, khm, hogy is mondjam..., szóval tizennyolc. Városban, téli nagy hidegben, egy 2,1 tonnás kasztnit mozgatva, na de 18 liter?! Ha nem magam tankoltam volna bele gázolajat, el se hinném a dízelséget. Hogy csinálták a katalógus 8,5-es vegyes fogyasztási adatát? Gondolom papíron, ceruzával, mert ezt még kézi váltóval se hiszem. Nem halk, de nem is kellemetlen a hangja, 140 ló és 314 Nm, de jól megy — ha ez a fogyasztás nem lenne, esküszöm, szeretném.
A hajtáslánchoz tartozik, hogy a Sorento alapban hátsókerék-hajtásos, hogy az állandó összkerék ne emelje a fogyasztást. Az összkerekezést 60-as tempóig menet közben is kapcsolhatjuk, már csak ezért megérte anno felfedezni Amerikát. További jó újvilági extra a visszapillantó tükör feletti elektronikus iránytű, ami méri a tengerszint feletti magasságunkat és a légnyomást is.
A Sorentót próbálták az európai ízlésnek megfelelően tervezni, elsősorban mert ami Európában beválik, az az autóipari tapasztalat szerint a többi földrésznek is jó. A KIA rohamtempóban növeli eladásait Európában, de a cég marketingstratégiája egyértelműen globális célokat sejtet; a KIA az Australian Open fő szponzora, amiről persze az ausztrálokon kívül az egész világ hall eleget. A tenisz imidzse a sportban talán a legjobb, úgyhogy a világkampány vezéralakja, André Agassi a reklámfilmben épp egy Sorentóval csapatva rajzol teniszpályát a sivatagba.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Közélet
Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!
Olvasónk vásárolt egy dízel Volvót és már az egyik első szervizelés alkalmával több százezres hibát találtak az autóban.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
