A Sorento elődje, a KIA Sportage elsősorban sokkal kisebb, másodsorban sokkal rosszabb volt. Kevesen számítottak rá, de a minőség még a mennyiségnél is többet javult — a Sorento hiába a legolcsóbb, mégis a kategória egyik legjobbja.

Az első igazán szép KIA. A külsejébe nem tudok belekötni, de nem is akarok; a több millióval drágább kategóriatársak se néznek ki jobban. Esetleg a Land Rover Discovery, plusz öt millióért. De egy ML-Merci (16 millió) és egy X5-ös BMW mellé is oda mer parkolni az ember egy Sorentóval — még akkor is szebb, ha nem számoljuk bele, mennyivel olcsóbb.
A formatervező, Byung-jun Min tökéleteset alkotott, a legfrissebb trend szellemében: nem a gömbölyű, de nem is a szögletes, inkább a határozott csúcsokban végződő ívek uralkodnak, akárcsak a Mazda6 és a Honda Accord külsején. Szép az orra, szép az oldala, szép fara, és ha valami ennyire jól néz ki, óhatatlanul szeretnénk rájönni, honnan lopták. Egyedül a hátsó kerék feletti tetőoszlopra, és az amögötti kis részre merném ráfogni, hogy kicsit Opel Fronterá-s, de itt véget is ért a tudományom.
A belső is szép, és jól használható. A műszerfal például tökéletes látványt nyújt, mondom annak ellenére, hogy Nak-Chul Kim enteriőrfelelős műfa betétekkel jelzi a gyengébbek kedvéért, hol található a középkonzol. A színek, a formák, az anyagok, a kormány fogása, egy csomó egyéb kellemes minőségi inger, meg az érezhetően bivaly összeszerelési minőség miatt teljesen audis az érzet. Furcsa is, hogy az autónak csak üggyel-bajjal nevezhető Rio és a Sorento azonos márkanév alatt fut, személy szerint kizártnak is tartom, hogy egy gyárban készüljenek. (Egy koreai KIA-fejes szerint a Sorento az a minőség, amerre a cég tart.)
Egyetlen nagy hiba maradt odabent: az üléskárpit. Ronda, szürke, kellemetlen a tapintása, és úgy feltölti az embert elektromossággal, hogy ha kiszálláskor nem as ablaküvegnél taszítva csapjuk be az ajtót, hanem fémhez érünk, akkorát üt, mint egy villanypásztor. Idomítani árammal gyorsabban megy, ezt jól tudjuk az amerikai űrhajós majmok óta, én is rettegve csukok minden autót, pedig már két hete, hogy visszaadtam a Sorentót. Szóval csak annyit akartam mondani, hogy érdemes a Sorentót bőrülésekkel kérni. A csomagtartó a katalógus szerint 897 liter, de ez alighanem koreai literben lehet megadva, vagy rögtön mennyezetig pakolva. Így szemmértékre lehet vagy 500, az is szép. A hátsó ablak pedig külön nyílik, csak távkapcsolóval.
A KIA-nál kezdenek belejönni az autógyártásba, de a helyesírás még nem igazán megy. A Nápoly melletti üdülővároska, Sorrento nevét mindenesetre kér r-rel írják, amennyiben arra gondoltak. Márpedig arra, mert erről a hivatalos sajtóanyagban is esik szó. Különben is, a MacMillan-világatlasz által számon tartott három amerikai Sorrento is két-két r-rel írandó.
A 2,5-ös turbódízel a Hyundaitól vásárolták. Menni szépen megy, de automatával kissé, khm, hogy is mondjam..., szóval tizennyolc. Városban, téli nagy hidegben, egy 2,1 tonnás kasztnit mozgatva, na de 18 liter?! Ha nem magam tankoltam volna bele gázolajat, el se hinném a dízelséget. Hogy csinálták a katalógus 8,5-es vegyes fogyasztási adatát? Gondolom papíron, ceruzával, mert ezt még kézi váltóval se hiszem. Nem halk, de nem is kellemetlen a hangja, 140 ló és 314 Nm, de jól megy — ha ez a fogyasztás nem lenne, esküszöm, szeretném.
A hajtáslánchoz tartozik, hogy a Sorento alapban hátsókerék-hajtásos, hogy az állandó összkerék ne emelje a fogyasztást. Az összkerekezést 60-as tempóig menet közben is kapcsolhatjuk, már csak ezért megérte anno felfedezni Amerikát. További jó újvilági extra a visszapillantó tükör feletti elektronikus iránytű, ami méri a tengerszint feletti magasságunkat és a légnyomást is.
A Sorentót próbálták az európai ízlésnek megfelelően tervezni, elsősorban mert ami Európában beválik, az az autóipari tapasztalat szerint a többi földrésznek is jó. A KIA rohamtempóban növeli eladásait Európában, de a cég marketingstratégiája egyértelműen globális célokat sejtet; a KIA az Australian Open fő szponzora, amiről persze az ausztrálokon kívül az egész világ hall eleget. A tenisz imidzse a sportban talán a legjobb, úgyhogy a világkampány vezéralakja, André Agassi a reklámfilmben épp egy Sorentóval csapatva rajzol teniszpályát a sivatagba.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
