Szürke eminens
Bár az 1995-ös színre lépéssel a Sharan jócskán lekésett a minden buszlimuzinok ősanyja címről, a 2003-as verzió jó eséllyel pályázhat a minden buszlimuzinok királynője posztra. Tökéletesebb, mint valaha, csak kár, hogy a tökélyre gyúrás alatt kizárólag 4/4-es német minimaltechno-t hallgattak a mérnökök, mert így a Sharan hideg és kemény lett, mint a Jégkirálynő.
![]() |
Persze ettől még lehet szeretni. A hatalmas ajtók, a
példamutató pakolhatóság, a könnyed kezelhetőség és a
kompromisszummentes kényelem már magukban is elegendőek lennének
egy azonnali dicshimnusz megkomponálására, csakhogy ennek az
autónak az orrában még ott a motor.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy elöl keresztben beépített 1,9-es PD TDI, ebben az
esetben 130 lóerővel és 310 Nm forgatónyomatékkal 1900 1/min-től. A
minden felszereltségi szinten alapként kínált hatfokozatú
kéziváltóval egyszerűen nem érheti szó a Sharan hajtásának elejét,
a kombináció tökéletes.
Olyannyira, hogy az átvételt követő csipás reggelen a fogyasztást és a motor visszafogott hangerejét hangosan dicsérve autóztam el Tihanyig, majd hazafelé felhívták figyelmemet a hatodik fokozatra. Örültem, hogy a lehetséges hatból csak négyen somolyogtak csöndesen a többi ülésen, de a kapcsolást követően azonnal - gép szerint - hat liter alá csökkenő pillanatnyi fogyasztás segített elfelejteni a kínos pillanatokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szóval a motor, ami eddig mindenféle és fajta autóban (A4,
Passat,
Superb,
Sharan)
bizonyította rátermettségét, kiváló.
Szolid, de meglévő kerregését befelé jól elfojtja a vaskos
műanyag burkolat, ami alatt rejtőzik, alul (1700 1/min alatt)
álmos, de az 1,7 tonnás saját tömeggel hanyag eleganciával,
gyötrődésmentesen elbánik. Persze nem rakéta, több mint 9 másodperc
nyolcvanig, és 13,7 s alatt vagyunk százon, de annyira keveset
eszik, hogy az ember majdnem örül, amikor teletölti a hetven
literes tankot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy egy budapesti telitankolást
követően
akár Koppenhágát is célba vehetjük, üzemanyagért biztosan
nem kell majd útközben megállni, de szerencsés esetben még
Svédországig is átjuthatunk. A Sharan eladásain belüli 50 %-os
dízel részarány a Totalcar Dízeles Piacot Megítélő Bizottsága
szerint még nőhet, sőt, bolondság másmilyen motorral venni, főleg
mióta ehhez is kapható a 4Motion Haldex-kuplungos összkerék-hajtás.
Hosszan utazni benne amúgy sem túl fárasztó, hiszen erre optimalizálták. Magas, rendesen kitömött parancsnoki székből (állítható magasság, deréktámasz), majdhogynem személyautós könnyedséggel navigálható a böszme test. Az orra nem látszik, de nem is baj. Magas hangú sípolással jelzi az autó elől fölszálló galambot, közel merészkedő biciklistát, de parkoláskor is nagyon jól jön, hosszában simán be lehet állni füllel és egy oldalsó tükörrel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A helyzet csak akkor fokozódik, ha elöl is, hátul is túl
közel vagyunk, szól a zene, és még ketten beszélgetnek az autóban.
Ilyenkor a radar kinyomása, barátaink letorkollása, zene
kikapcsolása-hármasból legalább kettőt el kell követni, különben
beleőrülünk a két különböző magasságú sípolás+zene+beszélgetés
keltette kakofóniába. Külön nehezítés, hogy a radar nélkül elég
nehéz meghatározni a Sharan végeit.
A futómű - elöl MacPherson, hátul valami bonyolultabb ferde lengőkaros felfüggesztéssel - nagyon jótékonyan nyeli a kátyúkat. Ennek legfőbb oka, hogy a futómű nem a karosszériához, hanem az attól gumírozott csillapítással jól elválasztott segédkerethez csatlakozik. Billegni, bólogatni, hajladozni csak erőszakkal hajlandó, ami elég érthetetlen viselkedés ezzel az autóval szemben, de mint tudjuk , nem csak a húsz körüli korosztályt fenyegeti ez a veszély.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A négy tárcsafék közül az elsők belső hűtésűek, adagolása
még a 12 futott kilométerrel átvett tesztautóban sem volt túl
darabos, és bár eléggé fent fog, nincs olyan azonnali vészfék
jellege, mint például a
Lancia Lybra
esetében. Van blokkolásgátló, valamint kiváló menetstabilizáló
elektronika, azaz ESP, úgyhogy már csak ezek miatt sem könnyű
lerobbantani a kijelölt nyomvonalról.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
