Érdekes nóvum a kategóriában az elektromos működtetésű rögzítőfék. A vezető bal térdénél található a kis fogantyú, melyet kihúzva aktiválhatjuk a kéziféket, a kart kihúzva és a mögötte lévő gombot megnyomva pedig oldhatjuk. A motor leállításakor az autó önműködően aktiválja a kéziféket: álló motorú Scénicet vontatni nem egyszerű. A rendszer a nem rendeltetésszerű használatot is erősen korlátozza: a kis kart folyamatosan kihúzva tartva van némi fékhatás a hátsó kerekeken, de ez a visszatartó erő még vizes aszfalton sem elegendő egy klasszikus rendőrkanyarhoz.
Á, mindegy, ez a cikk már úgysem teszt lesz, hanem sajátos Renault-ságok felsorolása: tesztautónkban volt sebességtartó automatika is. Ez a tempomat egy kicsit másmilyen tempomat: egyrészt előre beállítható, mennyivel akarunk menni. A +, vagy - gombot böködve a digitális műszerkomplexum visszajelző blokkjában 30-tól 200-ig megjeleníthetjük, milyen sebességet szeretnénk tartani. Másrészt: ha a kis karocskát ellenkező irányba fordítjuk el, akkor a tempomat nem "cruise control", hanem "speed limiter" funkciót lát el, azaz a beállított érték fölé csak a gázpedál tövig nyomására, egy kvázi kick-down-kapcsoló megbökésére enged szökni az automatika.
És a sok vicik-vacak, bigyó, kütyü és bizgere után pár szót arról, miért jó autó valójában a Scénic II 19 dCi. Azért, mert jó vezetni - természetesen saját jellegéhez mérten. Már miután megszoktuk a magas üléspozíciót és az egymáshoz túl közel lévő gáz- és fékpedált. Van egy erős és nyomatékos, a nagy tömeghez kiválóan passzoló motor, van könnyű, mégis meglehetősen precíz kormány, van jól adagolható, négy tárcsát markoló fékrendszer és van egy, a kasztnit kényelmesen, de mindig megfelelően kontrolláltan himbáló felfüggesztés. Ennyi elég is: az alaphelyzetben 1430 kilós, maximálisan több mint két tonnás francia vas nem okoz meglepetéseket. A váltó könnyen és precízen igen, gyorsan nem kapcsolható. És egy hiba: a jó fogású és szép kormány nem csak magasságában, de tengelyirányban is állítható, sőt, tengelyirányban néha magától is állítódik, például ha extrém fékezésnél a pilóta kissé ránehezedik.
12,1 másodperc alatt van százon (lemértem, tényleg), 188 km/h-val száguldhat (ebből 166-ot tanúsíthatok, aztán kezdtem félni, hogy elfogy a kifutópálya), eközben 7,4 liter gázolajat eszik minden változatos vidéken leautózott száz kilométeren. A gyár szerint ez az érték 5,8 liter, de ők valószínűleg nem egyetlen tankkal mérnek fogyasztást és végsebességet. A kipörgésgátló kikapcsolható, de 50 km/h-nál visszakapcsol: ez az autó nem a broadside műfajának kedvelői között fog sikert aratni.
A Scénic II Privilege-kivitelének ára az 1890 köbcentis dízellel 5 860 000 forint. Ebben már benne van az ABS+EBD, vészrásegítéssel, a vezető- és utaslégzsák, elöl oldallufik, négy automata villanyablak, egy elektromos szervokormány, kulcs nélküli nyitás-indítás, esőérzékelős ablaktörlő, fényérzékelős lámpa, fűtött, színrefújt, behajtható tükrök és még ezernyi apróság.
1 255 000 forint ráfizetésével, azaz összesen 7 115 000 forint leperkálásával már metálfényezett, xenonlámpás, dupla napfénytetős, tempomatos, bőrüléses luxusautóhoz juthatunk hatlemezes CD-tárral, az alsóbb hangerőtartományokban elfogadhatóan szuperáló Cabasse rádióval, ülésfűtéssel és a 17 collos kerekeken feszülten figyelő guminyomás-ellenőrző rendszerrel. Nem mondom, hogy ennyi pénzért ezt az autót venném meg, de tökéletesen megértem, akik a jól felszerelt, az Euro-NCAP töréstesztjén öt csillagot szerzett Scénic II-t választottak. Jól tették. < >

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
