Egy szakadt gentleman

2003.10.13. 09:51

A tesztautó céges flottaselejtezésből származik. A vételárát nem árulom el, hiszen az igen távol áll a másfél-kétmillió forintos használtpiaci ártól. A többi paramétert viszont természetesen szívesen megosztom hasonló gépjármű vásárlását fontolgató olvasóinkkal.

csik.jpg

Kicsit elfogult vagyok a márka iránt. Egy Rover mindig olyan eleganciát képvisel, mely mélyen megérinti lelkivilágom sznobabbik felét. Ez a típus sem kivétel a szabály alól: hiába tudom az eszemmel, hogy egy Honda Civic sziluettjét látom, a szívem csak az impozáns krómhűtőmaszkot, a hátsó rendszám krómkeretét, a markánsan domborodó motorháztetőt, a feliratos küszöböt és a C-oszlopon díszelgő kis emblémát veszi észre.

A Honda Civic műszaki bázisára szerkesztett 400-as típust 1995 márciusában mutatták be. A kezdetekben csak ötajtós karosszériával gyártott modellt később lépcsős háttal is kínálták. 1999-es, márciusi születésű tesztautónk - ahogy ezt mellékelt fotónkon található csomagtartóbéli nőnk is tanúsíthatja - ilyen karosszériát visel.

Az autó vezetése összességében kellemes élmény. Az 1396 köbcentis, négyhengeres, 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses DOHC-motor 103 lóerőt teljesít hatezres fordulatszámon, ellenben alig 127 Nm nyomatékot produkál 3000 1/min-nél. Hondás módra kell hát pörgetni a motort, ha haladni akarunk: az 1175 kilós saját és akár 1640 kilós össztömeget gázadás nélkül már álló helyzetéből kimozdítani sem egyszerű ezzel a fűnyírómotorral. A felsőbb fordulatszám-tartományba merészkedve viszont már könnyű szívvel bonyolódhatunk városi ámokfutásba, vagy autópályás versenyezgetésbe - ha tudjuk a helyünket, és nem kezdünk 1,6-osnál nagyobb motort viselő autókkal.

A leszabályzás is későn, csaknem 7000-nél érkezik. A végsebesség valahol 180 előtt van egy picivel (a katalógusérték 185 km/h), a fogyasztás vegyes használat és pár ezer kilométeres tesztidőszak viszonylatában 8 literre jön ki. Nem valami fényes, a tankolásoknál mégis meg-megsimogatja szívünket az öröm, hogy részesülhetünk a brit eleganciában. Ritkán látni Golf-kategóriában ilyen intenzíven márkázott tanksapkát.

A mellső futómű - akárcsak a Zsigulinál - alsó és felső háromszöglengőkaros, a McPhersonnál kellemesebb konstrukció, hátul többlengőkaros megoldást alkalmaztak. A gyakorlatban ez kényelmes, lágyan ringó utazást tesz lehetővé, miközben az autó jó úton kanyarban is helyén marad, mint a mama Krisztike szülinapján az éneklés alatt. Rosszabb, hullámos felületű úton, húzós kanyarban, erőszakos kormány- és gázkezelésnél viszont a Rover hajlamos némi belengésre, táncra. Rövid, de tartalmas életem során vezettem én már 25-öst is, ott ilyen nem volt - az anomáliáért minden felelősséget a 400-as nagyobb farára és tesztautónk öregebb gátlóira hárítok.

Szélzaj, futóműzaj nem sok jut a fülünkbe, a motor még normál autópályamenetnél is csendeske. A hidraulikus kuplung könnyedén emel ki, a váltó vajpuhán klattyanik a helyére, a kormány precíz-pontos. Már ha nincs semmi probléma. Az általunk kipróbált példánnyal volt. Nem sokkal a Totalcar tesztje után - de nem annak következtében - teljes kuplungszerkezet-csere (tárcsa is, hidraulika is, mittomén) vált esedékessé mintegy 170 ezer forint értékben. A váltó sem az igazi, hátramenetbe már behelyezni sem volt egyszerű a kart, bennmaradni viszont végképp nem szeretett; az ilyen magatartás pedig parkoláskor kimondottan hátrány a pesti forgalomban. Ezek a gondok egyedinek tekinthetők - lehetséges, hogy a korábbi pilóta aggyadneki-úgyiscéges jellegű vezetői mentalitása a ludas, bár 122 ezer futott kilométer alatt még Tuskólábúnak sem szabadna ekkora galibát okozni egy hajtásláncban. És a kormánymű is lógott, ez viszont már a naaagy GSM-flotta többi 400-asánál is visszaköszönő típushiba, csakúgy, mint a hátsó lökhárító bizonytalankodása.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
  • Hírek

Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják

Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.

március 21., 09:12
Teljesen új külsőt kap az új MG4
  • Hírek

Teljesen új külsőt kap az új MG4

A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.

március 21., 07:51
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
  • Hírek

Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó

A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.

március 21., 06:10
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
  • Hírek

Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.

március 21., 06:10
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek  figyelmeztetnek a felújítási munkákra
  • Hírek

Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra

Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.

március 20., 17:38
Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége
  • Hírek

Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége

Csak a szoki.

március 21., 11:07
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
  • Hírek

Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte

Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.

március 21., 09:45
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
  • Hírek

Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései

Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E

6 órája
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
  • Közélet

A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se

A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!

március 21., 06:10
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
  • Közélet

Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki

Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak

március 20., 16:36
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
  • Hírek

Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása

A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.

március 20., 06:54
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
  • Hírek

500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek

A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.

március 20., 08:26
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
  • Hírek

F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?

Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.

március 20., 05:59
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Sport

Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései

Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?

március 20., 15:28
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
  • Hírek

Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek

Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak

március 20., 13:53
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
  • Hírek

Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt

Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.

március 20., 09:25
Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött
  • Hírek

Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött

A vonat kisiklott.

március 20., 10:52
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
  • Hírek

Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja

A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.

március 20., 11:49
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand

A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.

március 20., 14:25
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
  • Hírek

Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást

Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.

március 20., 10:27
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
  • Hírek

Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle

Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.

március 20., 12:54
Mercedes humanoid robotok
  • Hírek

Mercedes humanoid robotok

március 21., 10:08
Ford Focus RS8 - 2003
  • Hírek

Ford Focus RS8 - 2003

március 20., 15:52
Alfa Romeo Junior
  • Tesztek

Alfa Romeo Junior

március 21., 11:25
álcázott Alfa Romeo Stelvio
  • Hírek

álcázott Alfa Romeo Stelvio

március 21., 11:17
új MG4
  • Hírek

új MG4

március 20., 10:05
Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

Kenshiki Fórum GR stand

március 20., 11:45