Országúton korábban nem volt szerencsém a Rextonhoz, illetve ezt a mostani alkalmat se nevezném egyértelműen szerencsének. A futómű itt se jó, talán még feltűnőbb, mennyire esetlen az egész autó. Minden kanyart gyorsnak érezni, és mintha azt sugallná, isten irgalmazzon mindenkinek, aki az utunkat keresztezi, mert ha kormánnyel szeretnénk korrigálni, az bizony nem fog menni.
És csak ráz, ráz, imbolyog és ráz. A motor nem rossz, nullkilométeres részére is jól megy, országúton mindig van benne tartalék, 140 fölött meg úgyse tartalékból gyorsul az ember, autópályán van idő bőgve visszakapcsolni. Az ötsebességes automata váltó se rossz, ügyesen kíméli a motort, mert valahogy mindig 2000 lesz a fordulatszám. 140-es tempónál se éri el a 3000-et, és a gyorsításokat leszámítva nagyon csöndes. Tulajdonképpen jó is lenne vele utazni, csak kanyarodni ne kelljen, meg legyen az út tükörsima.
De most lássuk a lényeget, az igazi világújdonságot, mellyel a SsangYong a porba alázza arrogáns gyarmattartóját, a Mercedest, hiszen ilyesmi még a S-Klasséban sincs, jöjjön hát az autógyártás történetének első, de remélhetőleg nem utolsó ilyen irányú próbálkozása, a nép csupasz ökle, a tornádó, a hóhér: a napelemes hamutartó!
Látszólag egy csupán a százezernyi hasonló műanyag koreai hobbiterepjáró-hamutartó közül, kerek, csillogó hordó. Felnyitható tetején azonban az értő szem hamar észreveszi, hogy olyan technológiát rejt, ami előbb-utóbb megmenti a Földet. Hogy mire jó a napelemes hamutartó? Hát hogy nem fogyaszt áramot. Illetve fogyaszt, de nem a fosszilis készleteket apasztja, amik egyébként is fogytán vannak, hanem megújuló energiaforrást, a Nap erejét hasznosítja. Jó, jó, de mire?
Hát hamuzni! Vagy tarthatunk benne rágót, aprópénzt, gemkapcsot - amit akarunk. S ha leszáll az est, és sűrűsödik a félhomály, az ember már nehezen találja a gemkapcsait vagy a rágót, csak felpattintja a kis hordó tetejét, és máris zöld fény gyúl a fedél belső oldalán! Mert van benne fényérzékelő, napelemtöltésre alkalmas fényben nem világít, intelligens szerkezet. Gagarin tudta volna értékelni, hogy a Föld kerülgetése közben mindig tudja, hova hamuzzon az árnyékos oldalon.
Hogy mire jó mindez, még nem egészen tisztázott, hiszen ahhoz, hogy világítson, ki kell nyitni, ami feltételezi, hogy tudjuk, hol találjuk. De például naplementekor már preventíve kinyithatjuk. És hiába, ilyen a technika, a jót nagyon könnyű megszokni, nagyon nehéz lesz olyan autóba átülni, amiben nincsen világító hamutartó.
Az egyetlen műszaki kuriózumot leszámítva nem tudom, mi szól a Rexton mellett. Nagy, de nehezen tudom elképzelni, hogy valakinek pont ennyire rettenetesen nagy SUV kelljen, egy Kia Sorento is épp elég nagy, SsangYong-vetélytársát, a Kyront viszont csak Opus Dei-tagoknak merem ajánlani, hogy spóroljanak a szöges övvel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
