Az egyik újdonságot elárulhatom: állandó lett az összkerékhajtás. A másik sokkal komolyabb, izgalmasabb és nagyobb horderejű, úgyhogy inkább még titkolóznék egy darabig.
Végül is van ráció abban, amit a SsangYong csinál. A Rextont megírtuk egyszer, letévéztük, megírtuk kétszer, aztán amikor megkérdezték, kell-e a legújabb Rexton, már mentünk is érte. A legújabb Rexton persze még modellfrissítésnek sem nevezhető, de két fontos dolog is megjelent benne, amelyek egyike igazi világújdonság.
Tulajdonképpen akár minden héten lehetne írni egy tesztet ugyanarról az autóról, mert változik az ember, meg a tesztautó felett is lassan ellibben az idő vasfoga. Így harmadszorra például már egész csinosnak láttam a Rextont. Jó, könnyű neki, hiszen eleve a legkevésbé rút SsangYongnak született, de most már akár el is tudom képzelni, hogy semmivel sem kevésbé kecses, mint bármelyik böszme kéttonnás SUV.
Új fejlemény, hogy most észrevettem az arcát is: rohanó nyúl, valamilyen pszichotróp drog ködfüggönyén át. A többi részlet ugyanazt a drabális tohonyaságot mutatja, mint előző két Rextonunk, és érdekes szempont, de mind anyám, mind a nénikém simán lecsúnyázta, pedig a néniknek alapban minden új autó tetszeni szokott. Csak persze ők nem láttak még Rodiust.
A külső tehát nem változott előnyére, a belsejében viszont mintha határozottan kevesebb műfa betét lenne. Pedig természetesen ugyanannyi van, mint eddig, a fogása alapján még a félbőr kormány farésze is műanyag. A beltér legutóbb is tetszett, semmi baja, a Szent Kvarcóra is a helyén, de a Rexton igazi erőssége, hogy akkora, amekkora.
A fő újdonság, az állandó összkerékhajtás, amit ssangyongul TOD-nek hívnak, mint Traction On Demand, Tapad, Ha Köll, nem győzött meg. Komolyabb sártesztet nem végeztem, mert a múltkori csobánkai kétéltűverseny kicsit megviselte, és ez egy nullkilométeres Rexton. Egy építkezésre azért kimerészkedtem vele, de a billenős Kamazok által kijárt földúton többször is keserves hangokat adott valami odalent.
A múltkor is éppen csak terepeztem egy kicsit a Kyronnal, hát nem letörött egy darabka a hátsó lökhárítójából? Egész olcsó alkatrész, koreai létére mindössze egy százas. Úgyhogy átmentem két tócsán oda-vissza, aztán megpróbáltam felkaptatni a nagyjából egy járdaszegélynyi aszfaltra, de az elég alaposan kifogott a központi differenciálon. Végül mégse kellett felezőt kapcsolni, elég volt a 4H-állás, de a Traction On Demand biztos szerepelt már jobban is.
Katalógus nélkül is rájön az ember, hogy az új Rexton folyamatosan hajtja mind a négy kereket. Elég kitekerni a kormányt, és gázt adni, máris elkezdjük keresni a 4L kapcsolót, mert szorulhat a központi differenciál, összkerékben vagyunk, csak nagy gázra bírunk elindulni. De sajnos nem tudunk már kijönni öszkerékből.
A futómű legutóbb jobbnak tűnt, most inkább egy elég rossz kompromisszum. Hobbiterepjáró létére a legkevésbé sem kényelmes, és amennyire egyszerre tudott sportos és kényelmes lenni a kompakt létére elég magas Chrysler PT Cruiser , annyira billegős és rázós.
Hátul merev tengely öt karral, elöl kettős keresztlengőkar - ebből az következne, hogy a hátul ülőket rázza egy kicsit, de elöl kényelmes és főleg jól irányítható. És nem. Ráz mindenhol, kifejezetten kellemetlen érzésként közvetítve minden kátyút. Az hagyján, hogy a kormányt erősen túlszervózták, ezt el is várom egy nagy SUV-nál, de az áttétel olyan kicsi, mint egy óceánjárónál; faltól falig három és fél kör, a parkoláshoz elkelne egy révkalauz, és városi tempónál nem sok esélyünk van, hogy kikerüljünk hirtelen elénk ugró dolgokat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
