Formalinba mártott francia kényelem
Idős járműnél legfontosabb kérdés az üzemben tartás. Horribilis összegeket lehet elkölteni a megbízhatóság szemernyi biztosítéka nélkül. Esetünkben viszont - hosszú távú, 13 éves tapasztalattal - bátran állíthatjuk, a tesztautóra viszonylag szerény összegért bátran rábízhatja magát gazdája.
Természetesen gondosan ápolják, karbantartják, ellenkező esetben már rég a bontóban tűnődhetne a múlandóságról. Fussuk át, részegységei hogy bírják a strapát.
A motor semmilyen jellel sem mutatja, hogy a 147 ezer kilométer megártott volna neki. Testnedvei nem csordogálnak a földre. Járása egyenletes, könnyen beindul, elfogadható lelkesedéssel pörög fel. Mármint ha a szívatót ideális állásban tartjuk - karburátor táplálja az 1,7-es blokkot.
Visszatérő macera a kuplungbowden. Már háromszor elszakadt (utángyártott vacak egy-két ezer, tartós gyári 8500 Ft); a legbosszantóbb akkor, ha jó messze vagyunk otthonról. Most is igen kemény, én már bekészíteném a pótlást. A váltó is makacskodott kicsit. Képtelenség volt egyik fokozatból áttenni a másikba, csak álló motornál. Szétszedték, elváltozást nem találtak, összeszerelték, azóta semmi baja. Valószínűleg a pótszőnyeg gyűrődött a kuplungpedál alá.
A futómű hangjai borúsabb jövőt vetítenek elénk. Bősz kotyogással követeli valamelyik alkatrésze a mielőbbi cserét. Egyébként sem szabad a mai modern autókhoz mérni egy 16 éves Renault 19-est. A kaszni eredetileg sem volt túl merev, mostanra nyilván tovább lazultak eresztékei.
A fékrendszer egész jó, bár a javítása miatt épp most állt egy bő hetet az autó. Attól tartok, a hozzáértés és az odafigyelés hiánya miatt. Cserélték az első tárcsákat (hátul dobok vannak) és a betéteket (munkadíjjal ~25 000). Majd nem tudták légteleníteni. Bár előtte semmi sem indokolta, ráfogták a főfékhengerre. De a nagyokos diagnoszta nem ért rá, így átkerült másik szervizbe. Betették az újat, semmi változás, többszöri pumpálásra keményedett fel. Tiszta és egyértelmű a hozzá nem értőknek is: levegő szorult valahol a csőbe.
Csak a szerelők voltak a laikusnál is laikusabbak: most a fékerőelosztót gyanúsították meg. Azt az egységet, amelyik ha nem szivárog, legfeljebb nem enged hátra féknyomást, másképpen nem befolyásolhatja a működést. A tulajdonos kétségbeesetten kutatott cseredarab után, bár összes ismerőse inkább a műhely azonnali elhagyását javasolta. Kiiktatta végül az ostoba bagázst, persze nem volt változás; más úgyse tudta volna eltántorítani őket téveszméjükről. Nekiálltak újból a légtelenítésnek. Sikerrel. Gratulálunk.
A karosszérián látható néhány rozsdafolt, 16 évesen csoda is lenne az ellenkezője. Főképp, mivel sérülten vették, valamint párszor belehajtottak; hiába minden igyekezet a lakatos-fényező páros részéről, a korrózió itt jelenik meg először. Megelőzendő a foltok elfertőződését, további munkásévek várhatnak a 19-esre. Lecserélése nem került szóba: ifjú gazdájának apukától örökölt, első, körülrajongott autója. A lámpák nem mattultak ki; nehéz lenne bontóban ilyen jó állapotú cseredarabot találni a kissé repedt bal első irányjelző pótlására.
Népítélet
Népítélet rovatunk hozzászólói alapvetően pozitívan
vélekednek saját R 19-eseikről. Kedvcsinálónak néhány cím:
A biztonságos szerelem
A kényelmes pénznyelő
Francia Toyota
Franciaágy német módra
Kényelem olcsón - kiváló ár-érték arány
Kényelmes, olcsó és igénytelen
Nem csak autó - Családtag
Olcsójózsi
Rohadék dízel, ami keveset eszik, de azért megy is
Szolgálatkész, elnyűhetetlen öszvér
Tökéletes első autó!!!
A törődést az utastéren látni leginkább. A nagykereskedelmi mennyiségű tisztító- és konzerválószer szinte új állapotában őrizte meg. V. I. Uljanov (ti. Lenin) földi maradványának ápolói már belejelentkeztek tartósítási eljárást tanulni. A vidám pöttyökkel teleszórt szürke plüss rácáfol a károgókra, akik a gyors kopást vélelmezték. A gyári szőnyeget színben passzoló pótpéldányok védik. A műszerfal műanyagjai, a kormány, egyes autóknál eddigre szétrepedeznek és elporladnak, ezt mintha most eresztették volna ki a végszereldéből.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Szia uram! Hat kijelző elég lesz ebbe a Hondába?
A Honda két új, nagyon hasonló elektromos autót mutatott be. Mindkét modell kínai gyártókkal közreműködve készül.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
