A bonyodalommentesség egyébként is jellemző, semmi kulcs nélküli indítás, hangvezérlés, tolatókamera és hasonlók. És ugye a kardánalagútról is hiányzik a 4x4 forgókapcsolója. Az ember csak beindítja a kétlitykós, 140 lovas Nissan benzinmotort és csodálkozik. Mert nincs hangja. És ha megy a Qashqai, akkor sincs hangja, egyszerűen döbbenetesen csendes. Hogy mégse érezzük magunkat egy Lexusban − akarom mondani, Infinitiben −, a hátsó futómű puffogása kicsit feltűnő ebben a süketszobában. De csak azért, mert más zaj nincs.
A Qashqaiban − talán ezért − mindenki lenyugodott, aki vezette. Elöl még a rugózás is lágynak érződik, a kormány iszonyat könnyű, a pedálok is, tényleg úgy vezethető, mint egy átlagos kompakt személyautó. Mondjuk ez érthető, mert akkora is: csak pár centivel hosszabb, mint egy Focus kombi. Nem bántóan széles, nem kell létra a beszálláshoz, és nem akkorák a tükrei, mint egy elefánt füle. Ami pedig a manőverezhetőségét illeti: 11 méteren fordul, ami még elfogadható. Valószínűleg ez lehet az autó trükkje: bár nem túl terjedelmes, az SUV-k által nyújtott biztonságérzetet nyújtja, még sincs az állandó para, hogy „elférek-e itt?” – és ez biztosan imponál a női vásárlóknak. Pláne, ha adnak hozzá egy tolatóradart.
Olvasóink írták
Azoknak ajánlanám akik egy picit nagyothallók és nem zavarják őket az innen-onnan érkező zörejek-zajok
Írjon ön is ítéletet!
A kétliteres motor könnyedén elbír az 1200 kiló körüli kocsival, szinte ugyanolyan, mint egy turbódízel, csak ezzel nem a büdösebbik kútoszlophoz kell állni tankoláskor. Még hatfokozatú váltó is jár hozzá, ami nem sportautós precizitású, de elmegy. A tíz másodperc körüli gyorsítóképességet egyszer érdemes kipróbálni, de érezni, hogy a 4WD-rendszer kihagyása érzékenyen érinti az első futóművet. Mivel eleve lágy, a kocsi kiemeli az orrát, és az erő kezdi kicsavarni a kormányt az ember kezéből. Ugyanez az összkerekesben nem jelentene semmi gondot automata üzemmódban, mert a felesleges nyomaték szépen elballagna hátra. De ez melyik háziasszonyt érdekli? A normál közlekedésben az a kétliteres motor legnagyobb előnye, hogy alig kell kapcsolgatni a váltón, ha pedig – szigorúan egyenes menetben – gyorsítani kell, elég erős. És arra sem kell figyelni, hogy mennyi a fordulatszám, ez nem dízel.
Hát, a kanyarodás, az már más kérdés: billeg, orrot túr, hasonlók, ha túl gyorsnak érzi a dolgot. Szóval csöppet sem sportos. A Qashqai+2 másik hátránya az, hogy a 600 kiló fölé növelt terhelhetőség miatt bekeményítették a hátsó futóművet, mint egy furgonnál. Ezért, bár az elöl ülők kényelemben érzik magukat, a középső sorban már ráz, főleg síneken, keresztbordákon, fekvőrendőrökön és hasonló helyeken. Persze, ahogy egyre jobban megterhelik az autót, úgy enyhül a rugózás szigora.
Mégis, a Qashqai szerzett egy újabb hívet magának: Winklert már korábban levette a lábáról öt üléssel , engem meg most, héttel. Kicsit feminin járgány, de a családi autók már csak ilyenek: eszembe sem jutna, hogy ilyet vegyek, de a feleségem talán meg tudna győzni róla, pedig elég makacs vagyok. Az pedig, hogy milyen minőségű szőnyegbe tapossák bele a gyerekek a rágót, öntik a kólát és milyen műanyagokat karcolnak össze a Legókkal, talán mindegy is. Mondjuk, azért akinek volt már japán Nissanja, kicsit rosszul lesz, az európai gyártásból kikopott a japán finomság, legalábbis ami a karosszéria és az utastér részleteit illeti. Be kell indítani a kétliteres, változó vezérléses motort, hogy tényleg japán kocsiban érezhessük magunkat. A fogyasztása elfogadható, városban a dugóhelyzettől függően 9-10 liter között kajált, ami csöppet sem rossz ekkora tömeg mellett, persze a dízellel biztos nem versenyezhet, ahogy az sem vele, járási kultúrában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
