A hétüléses Qashqai+2 nem a tudatos vásárlók autója. Az ilyen csávók mindenféle papírokkal mennek be a kereskedésekbe, literekből és milliméterekből álló mátrixokat lobogtatva rontanak oda egy autóhoz. Szemükben zavarodott fény, de hangjuk határozott. „Egy ilyet kérek szürkében” – mondják előzetes kérdezősködés nélkül. Biztos nem a Qashqai+2-re mutatnak.
Hogy miért nem valószínű, hogy a Qashqai+2-t bárkinek kidobná az Excel, ha hétüléses autót keres tudományos alapon? Mert senki sem úgy indul neki a kérdésnek, hogy szeretnék egy crossovert hatmillió környékén, amibe beférnek heten. Egyrészt az emberek nem gondolkodnak kategóriákban (amúgy is, mi a fene az a crossover?!), másrészt a Qashqai+2-be tulajdonképpen nem fér be hét ember, csakis akkor, ha a leghátulra kerülők egészen picik. És szívósak. Lényegesen szívósabbak, mind egy Grand Scénic vagy egy Zafira leghátsó utasai. Bár egy gyerek nagyon sokat kibír.
A hatodik és a hetedik szék alig hosszabb harminc centinél, és kétujjnyi párnázaton kell jól éreznie magát az utasnak, nagyjából derékszögben álló háttámlával. Éppenséggel elmentük vele egyszer-kétszer ebédelni heten a szerkesztőségből, pár kilométeres távolságot ki lehet bírni ott is. Kis segítség, hogy a középső pad előrébb húzható, tehát leghátul legalább elfér az ember lába, úgy-ahogy.
A póthelyek leginkább arra jók ebben az autóban, hogy az eredetileg ötüléses Qashqai ért indulókat rávegyék, hogy mélyebbre nyúljanak a pénztárcájukba. A pluszkettes félmillióval drágább, viszont nemcsak két potyautasülés jár hozzá, széria a panoráma-üvegtető is, a középső pad pedig tologatható. Mivel a +2 hosszabb 21 centivel, a csomagtartó is nagyobb, ha a pótüléseket behajtogatják a padlóba, mérete meghaladja a fél köbmétert. Vagyis jóval nagyobb, mint az ötülésesé.
Ráadásul előrelátóan oldották meg a pótülések kezelését. Először is: pöpec kis helye van a csomagtakaró rolónak a padló alatt, ahová be kell tépőzárazni, hogy ne zörögjön. Ezután csak fel kell nyitni a pótüléseket a hátukon lévő leffentyűkkel, és ennyi.
Ha viszont csak úgy ránéz az ember kívülről, nehéz meglátni azt az arasznyi különbéget a normál Qashqaihoz képest. Picit nagyobb a pótablak a hátsó tetőoszlopon, az arányai pedig nem rosszabbak, sőt. Azonban a tesztautó egészen perverz kivitelű volt; egyrészt mert a kétliteres benzinmotor volt benne, másrészt mert nem volt összkerékhajtásos, holott a Qashqai egyik vonzereje az SUV-szerűség. Az Acenta szint alulról a második, amit kiegészítettek az úgynevezett Biztonság-csomaggal (= tolatóradar és tempomat), összesen 6,3 millióért. Vagyis ez a kocsi egy rétegmodell alváltozatának oldalági leszármazottja, viszonylag jó kivitelben, luxus nélkül.
A Qashqai belül már kevésbé izgalmas, teljesen szokványosak a megoldásai, semmi csicsa, és így fekete belsővel nem is túl vidám. A kárpitok és a szőnyegek kisautós nívójúak, a kongó kilincshanggal nyíló, súlytalan hátsó ajtó is gáz hatmillióért. Viszont kétoldalas digitklíma van, meg Bluetooth kihangosító, amihez egyébként bonyodalmak nélkül lehet csatlakozni. Akármilyen hihetetlen, ez nincs minden kocsinál így.
Na de kétliteres benzinessel? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
